۱۴۰۳ مهر ۶, جمعه

خبرگاه؛ حمله اسرائیل به مقر اصلی حزب‌الله در بیروت

 خبرگاه؛ حمله اسرائیل به مقر اصلی حزب‌الله در بیروت


حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی حزب الله در بیروت



ارتش اسرائیل از حمله هوایی به مقر اصلی حزب‌الله در بیروت خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی هدف این حمله را حسن نصر‌الله، رهبر شبه نظامیان شیعه حزب‌الله دانسته‌اند. منابع حزب‌الله گفته‌اند حسن نصرالله "زنده و سالم" است.

اسرائیل از حمله به مقر اصلی حزب‌الله در بیروت خبر داد

ارتش اسرائیل از حمله هوایی به مقر اصلی حزب‌الله در بیروت خبر داد.

 

رسانه‌های اسرائیلی هدف این حمله را حسن نصر‌الله، رهبر شبه نظامیان شیعه حزب‌الله دانسته‌اند. گفته می‌شود که مقر اصلی فرماندهی حزب‌الله در زیر ساختمان‌های مسکونی قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اسرائیل: فرمانده پهپادی حزب‌الله کشته شد

 

شبکه تلویزیونی المنار که به شبه‌نظامیان حزب‌الله نزدیک است، از حملات هوایی پی در پی گزارش داده و شاهدان عینی از وقوع چندین انفجار در بیروت و به دنبال آن ابرهای غلیظ دود خبر داده‌اند.

 

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در صفحه تلگرام خود نوشت: «مقر فرماندهی حزب‌الله به عمد در زیر ساختمان‌های مسکونی ساخته شده‌ تا از مردم لبنان به عنوان سپر انسانی استفاده شود.» 

منابع حزب‌الله به خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و رسانه‌های محلی در لبنان و ایران گفته‌اند که حسن نصرالله پس از حملات در حومه ضاحیه "زنده و سالم" است.

 

بر اساس ارزیابی اولیه وزارت بهداشت لبنان، حداقل دو نفر در این حمله کشته و ۷۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان که در حال حاضر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می‌برد گفت: «این حمله نشان می دهد که اسرائیل به تلاش برای دستیابی به آتش بس  اهمیت نمی‌دهد

 

او به مقامات لبنان دستور داد تا ”همه واحدهای مربوطه را بسیج کنند“.

 

https://p.dw.com/p/4lBVc

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر