۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۶۰سالگی طلوعی ماندگارسازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

احضار کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه

احضار کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه

کاردار ایران در فرانسه در اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌‌پیما به روسیه احضار شد

وزارت خارجه فرانسه، عصر پنج‌شنبه کاردار ایران در پاریس را برای اعتراض به ارسال موشک‌های قاره‌پیما به روسیه برای حمله به اوکراین احضار کرد.

به گزارش «فرانس‌پرس»، وزارت خارجه فرانسه مراتب اعتراض خود را درباره گزارش‌های مربوط به ارسال موشک‌های قاره‌پیمای ساخت ایران به روسیه که در جنگ علیه اوکراین به کار خواهد رفت به کاردار ایران ابلاغ کرده است.

منابع دیپلماتیک صبح جمعه این خبر را درحالی تایید کردند که وزارت خارجه ایران ساعاتی قبل از آن سفیر فرانسه در تهران و سفرای آلمان، بریتانیا و هلند را احضار کرده و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه ایران ضمن تکذیب اخبار مربوط به فروش موشک‌های بالستیک به روسیه، آن چه «فضا سازی» طرف‌های غربی و «تداوم سیاست خصمانه» خوانده را محکوم کرده است.

چند کشورهای اروپایی و آمریکا اوایل هفته جاری با تایید گزارش‌های ارسال موشک‌های قاره‌پیمای ایران به روسیه گفتند که تحریم‌هایی را برای این اقدام علیه دولت ایران اعمال خواهند کرد و در نخستین گام هواپیمایی ملی ایران ایران ایر را مشمول تحریم‌ها کردند و به این ترتیب ارائه هرگونه خدمات خارجی به شرکت هواپیمایی دولتی ایران ممنوع خواهد شد.

به دنبال اعلام این تحریم، رسانه‌های داخلی ایران از لغو پروازهای ایران ایر به برخی از مقاصد اروپایی خبر داده‌اند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر