۱۴۰۲ بهمن ۲۱, شنبه

همزمان با سفر امیرعبداللهیان به بیروت حزب‌الله دهها راکت به روی اسرائیل پرتاب کرد

همزمان با سفر امیرعبداللهیان به بیروت حزب‌الله دهها راکت به روی اسرائیل پرتاب کرد


امیر عبداللهیان وحسن نصرالله وموشک باران های پیاپی بعد از دیدار

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، امروز شنبه بیست و یکم بهمن ماه در پایان سفر بیست و چهار ساعته‌اش به لبنان، با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، دیدار کرد. خبرگزاری "فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نوشت که در این ملاقات دو طرف دربارۀ "تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به خصوص تحولات غزه"، دیگر جبهه‌های درگیری با اسرائیل و همچنین اوضاع لبنان گفتگو کردند.

در این دیدار، مجتبی امانی، سفیر تهران در بیروت نیز حضور داشت. قرار است امیرعبداللهیان بعد از بیروت به دمشق و سپس به دوحه برود. سفر او به بیروت با پرتاب سی راکت به روی اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان همزمان بود.

امیرعبداللهیان در بدو ورود خود به فرودگاه بیروت در یک کنفراس خبری گفت که اسرائیل قصد دارد "آمریکا را در جنگ خاورمیانه گرفتار و غرق کند." او از آمریکا خواست که حمایت خود را از اسرائیل "فوراً متوقف کند." وی همچنین گفت که ادامۀ این حمایت "نتیجه‌ای جز شکست قطعی به همراه نخواهد داشت."

در سفرش به بیروت، حسین امیرعبداللهیان بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از "مقاومت" یا در واقع حزب‌الله لبنان ادامه خواهد داد.

رسانه‌های لبنان با اشاره به این سخن بعضاً نوشتند که جمهوری اسلامی ایران پدرخواندۀ حزب‌الله لبنان است و حزب‌الله لبنان این کشور را به سود منافع راهبردی تهران درگیر جنگ میان حماس و اسرائیل کرده است.

همزمان با ورود حسین امیرعبداللهیان به بیروت، حزب‌الله لبنان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دهها راکت کاتیوشا به روی مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان پرتاب کرده و در این حملات وسایل جاسوسی اسرائیل را نیز هدف گرفته است.

از آغاز درگیری‌های جدید میان اسرائیل و حزب‌الله در چهار ماه گذشته دست‌کم ١۸۵ رزمجوی حزب‌الله در لبنان و سوریه کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر