۱۴۰۲ بهمن ۱۶, دوشنبه

حوثی‌ها ایتالیا را تهدید کردند

 حوثی‌ها ایتالیا را تهدید کردند


حوثی های یمن 

در پی تصمیم ایتالیا برای ملحق شدن به ائتلاف به رهبری آمریکا در دریای سرخ برای هدف قرار دادن مواضع حوثی‌ها، این گروه ستیزه‌جوی مورد حمایت ایران کشتی‌های ایتالیایی را تهدید به حمله کرد.

محمدعلی الحوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب» این گروه روز دوشنبه به روزنامه لا رپوبلیکا، چاپ ایتالیا، گفت ایتالیا باید در مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌های غزه بی‌طرف باشد و بر اسرائیل فشار آورَد تا حملات به غزه را متوقف کند. او گفت این تنها راه دستیابی به صلح در منطقه خواهد بود.

آقای الحوثی در ادامه گفت در صورت مشارکت ایتالیا در ائتلاف اروپایی علیه این گروه، ایتالیا هم جزو اهداف حملات نیروهای حوثی خواهد بود.

وزیر دفاع ایتالیا روز جمعه اعلام کرد احتمالاً یک ناو و چندین جنگنده این کشور برای پیوستن به نیروهای ائتلاف اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها در برابر حملات حوثی‌ها به دریای سرخ گسیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا در نظر دارد از نیمه ماه جاری میلادی، ائتلاف نظامی جداگانه‌ای برای تأمین امنیت دریانوردی دریای سرخ مستقر کند.

حوثی‌ها مدعی هستند که برای حمایت از حماس، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. حملات مکرر حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری که حتی ارتباطی با اسرائیل ندارند، باعث اخلال گسترده در حرکت کشتی‌ها از باب‌المندب که سهمی ۱۲ درصدی در تجارت دریایی کالا و نفت جهان دارد، شده‌است.

آمریکا به همراه ائتلافی از کشورها اخیراً حملات علیه مواضع حوثی‌ها و حفاظت از کشتی‌ها را آغاز کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر