۱۴۰۲ اسفند ۲, چهارشنبه

حملات مجدد آمریکا و بریتانیا در پی وقوع انفجاری در 40 مایلی سواحل الحدیده

 حملات مجدد آمریکا و بریتانیا در پی وقوع انفجاری در 40 مایلی سواحل الحدیده

خطر حمله حوثی های تحت امر خامنه ای در منطقه دریای سرخ

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا: به کشتی‌ها و خدمه‌های آن در محیط اطراف مکان وقوع انفجار آسیبی نرسیده است

رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت ایران در یمن شامگاه چهارشنبه دوم اسفند از حملات مجدد نیروهای ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به اهدافی در استان الحدیده خبر دادند.

این حملات آمریکا و بریتانیا پس از آن صورت گرفت که مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا چهارشنبه اعلام کرد گزارش‌هایی را مبنی بر مشاهده وقوع انفجار و نور ناشی از آن در جنوب دریای سرخ در فاصله 40 مایل دریایی غرب الحدیده یمن، دریافت کرده است.

این مرکز با استناد به گزارش‌های دریافت شده افزود که به کشتی‌ها و خدمه‌های آن در محیط اطراف مکان وقوع انفجار آسیبی نرسیده است.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا پیش‌ از این چهارشنبه به فعالیت‌های گسترده پهپادی در فاصله 40 مایل دریایی غرب بندر الحدیده اشاره کرده و درباره آن هشدار داده بود.

این مرکز بر حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» ضمن دادن هشدارهای لازم از کشتی‌های در حال تردد در این منطقه خواسته بود ضمن رعایت احتیاط هر گونه فعالیت‌های مشکوک پهپادی را گزارش دهند.

این هشدارها پس از آن داده شد که گروه حوثی صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا و بریتانیا طی دو حمله هوایی مشترک منطقه «العرج» در شمال غرب شهر الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند.

این حملات آمریکا و بریتانیا پس از آن صورت گرفت که پیش از آن نیز منطقه «الجبانه» در الحدیده با دو حمله هوایی بمباران شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر