۱۴۰۲ بهمن ۲۷, جمعه

نیروهای دفاعی اسرائیل درست زیر مقر UNRWA در غزه مرکز داده-های سرّی حماس را یافت

 نیروهای دفاعی اسرائیل درست زیر مقر UNRWA در غزه مرکز داده-های سرّی حماس را یافت

تأسیسات زیرزمینی نیازهای اطلاعاتی گروه تروریستی زیر مجتمع سازمان ملل در محلهٔ اعیانی ریمال، پس از بازجویی از زندانیان فلسطینیان کشف شد.

شهر غزه، نوار غزه – ارتش اسرائیل از اختفای مهمترین اسناد گروه تروریستی حماس زیر مقر آژانس جنجالی امور پناهندگان فلسطینی سازمان ملل، معروف به UNRWA پرده برداشت.

مرکز داده-های زیرزمینی- دارای اتاق برق، چند پاور-بانک باطری صنعتی، محل اقامت برای عاملان تروریستی که سروِرهای کامپیوتر را اداره می-کنند- درست زیر محلی ساخته شده بود که گمان می-رفت اسرائیل نه تنها آنجا را بمباران نکند، بلکه ابتدا-به-ساکن حتی آنجا را وارسی نکند.


افشای کارسازگان (مرزعهٔ سِروِر) در پی اتهامات همدستی UNRWA با گروه تروریستی حاکم غزه و ارتباط درهم-باف آژانس سازمان ملل که از هنگام جنگهای ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ خدمتهای بهزیستی و بشردوستانه به پناهندگی فلسطینی و زادگان ایشان ارائه می-کند، افشا شد.

ماه گذشته اسرائیل ۱۲ تن از کارکنان آژانس پناهندگان سازمان ملل را متهم کرد که در کشتار ۷ اکتبر تروریستها به سرکردگی حماس، که ۱۲۰۰ تن از مردم را در بلوایی خونریز کشته و ۲۵۳ تن را گروگان بردند، دست داشته-اند.

از ماه گذشته که اتهامات فوق علنی شد، بسیاری از کشورهایی که در رأس بخشندگان مالی UNRWA بودند، اعلام کردند که بودجهٔ آن را معلق می-کنند، و این نگرانی پیش آمد که در نتیجه، فعالیت آژانس در غزه و دیگر جاهای خاورمیانه طی چند هفته متوقف شود.

اما به نظر می-آید اکنون که UNRWA تحت نظارتهای روزافزون است، کشف مرکز داده-های حماس توسط نیروهای دفاعی اسرائیل تصادفی باشد.


تصویر: سرهنگ بنی آهارون حین ورود به مرکز UNRWA در شهر غزه، ۸ فوریه ۲۰۲۴.
(Emanuel Fabian/Times of Israel)

مقر UNRWA در غزه در محلهٔ اعیانی ریمال شهر غزه واقع است، ناحیه-ای که اندکی پیش نیروهای دفاعی آنجا عملیات می-کرد، گردان محلی حماس در این شهر را در هم شکست، و سربازان خود را از شهر خارج نمود.

در ابتدای تهاجم زمینی به شهر غزه، ارتش چیزی از مرکز داده-های حماس نمی-دانست و بویی نبرده بود. اما اطلاعات محرمانهٔ جدید، که عمدتا طی بازجویی تروریستهای دستگیر شده در شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل به دست آمد، کمک کرد که ارتش بداند کجا باید دنبال آن بگردد.

سرهنگ بنی آهارون، فرمانده تیپ زرهی ۴۰۱ ارتش، روز پنجشنبه تونلها و مجتمع سازمان ملل را به خبرنگاران نشان داد، و گفت «نیروهای دفاعی قبلا اینجا بود، بار اول برای نابودی دشمن آمدیم. اما آخرین بار که اینجا بودیم، مقادیر زیادی اسناد و اطلاعات محرمانه جمع آوردیم، شمار زیادی را دستگیر کردیم، و به لطف همین یافته-ها توانستیم به این نقطه برسیم. سپس، برای نابودی توانایی-های واقع در این نقطه اقدام به عملیات هدفمند کردیم.» تایمز نویسنده امانوئل فابیان

23:18 ,2024 فوریه 10

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر