۱۴۰۲ بهمن ۲۸, شنبه

بررسی آینده غزه در مونیخ؛ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا، کشورهای عربی و اروپایی

 بررسی آینده غزه در مونیخ؛ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا، کشورهای عربی و اروپایی



در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، مقامات بلندپایه آمریکایی، عربی و اروپایی روز جمعه گرد هم آمدند تا درباره طرحی برای آینده غزه پس از جنگ بحث و گفتگو کنند. این طرح با عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی مرتبط می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، شاهزاده فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی و وزرای خارجه اردن، قطر، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا از جمله مقاماتی بودند که در این نشست حضور داشتند.

این اولین نشست همفکری برای غزه پس از جنگ از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس در هفتم اکتبر بود.

هدف از این نشست به اشتراک گذاشتن ایده‌ها در مورد غزه پس از جنگ، عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی، ادغام گسترده‌تر اسرائیل در منطقه و تضمین‌های امنیتی و مسیری به سوی تشکیل کشور فلسطینی است.

با وجود اختلاف‌نظرهای موجود بین کشورهای غربی و عربی در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطینی، افزایش شمار تلفات غیرنظامیان، مقامات را بر لزوم تدوین سریع طرحی برای امکان آتش‌بس طولانی‌مدت تأکید می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در چند روز گذشته «گفتگوهای مفصلی» با نخست‌وزیر اسرائیل انجام داده و موضع خود را مبنی بر «ضرورت آتش‌بس موقت» برای تضمین آزادی گروگان‌هایی که هنوز توسط حماس نگهداری می‌شوند، اعلام کرده است.

جو بایدن گفت: «همچنان امیدوارم این کار انجام شود و اسرائیلی‌ها در این مدت هیچ حمله زمینی گسترده‌ای انجام ندهند. بنابراین، انتظار من این است که این اتفاق نیفتد. برای آزادی گروگان‌ها، باید آتش‌بس برقرار شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر