۱۴۰۲ بهمن ۲۹, یکشنبه

ارتش آمریکا: 5 حمله به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادیم

 ارتش آمریکا: 5 حمله به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادیم


ناوشکن آمریکائی در دریای سرخ 

شبه‌نظامیان حوثی شنبه 28 بهمن، حمله به نفت‌کش بریتانیايی در دریای سرخ را به عهده گرفتند در حالی که ارتش آمریکا اعلام کرد این کشتی دانمارکی بود.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» یک‌شنبه 29 بهمن، از پنج حمله به اهداف حوثی‌ها از جمله به یک زیردریایی، یک قایق شناور مسلح و سه موشک کروز در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان خبر داد.
سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اولین بار است که شبه‌نظامیان حوثی از زیردریایی بدون سرنشین از آغاز حملات در 23 اکتبر گذشته استفاده می‌کنند.
بر اساس این بیانیه، اهدافی که آمریکا بمباران کرد «تهدیداتی قریب الوقوع» علیه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه بود.
به گزارش رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان حوثی، نیروهای مسلح آمریکا و بریتانیا شامگاه شنبه 28 بهمن، اهدافی در بندر «راس عیسی» در استان الحدیده یمن را بمباران کردند.
این حملات در پی حمله شبه‌نظامیان حوثی شنبه 28 بهمن، به نفت‌کش بریتانیایی در دریای سرخ بود که ارتش آمریکا اعلام کرد این کشتی دانمارکی بود.
یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها گفت، کشتی نفتی بریتانیایی «پولوکس» در دریای سرخ با چندین موشک نیروی دریایی مورد هدف قرار گرفت.
سنتکام تایید کرد، چهار موشک بالستیک ضدکشتی بعد از ظهر جمعه و ساعت یک بامداد شنبه به وقت محلی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شلیک شد که سه موشک کشتی تجاری «ام‌تی پولوکس» حامل پرچم پاناما و با مالکیت دانمارک را هدف قرار داد اما آسیبی به آن وارد نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر