۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

اسرائیل از تشدید عملیات نظامی در غرب خان‌یونس خبر داد

اسرائیل از تشدید عملیات نظامی در غرب خان‌یونس خبر داد



چند سرباز اسرائیلی در مقابل مقر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی، اونروا، در غزه.

ارتش اسرائیل روز شنبه پنجم اسفند، ویدیویی از کیسه‌های دارای نشان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، «اونروا» منتشر کرد که حاوی گلوله‌های خمپاره و فشنگ هستند.

پیشتر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، جمعه هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود نیروهای این کشور اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد ۳۰ کارمند «اونروا» در کشتار ۱۵ مهر به دست شبه نظامیان حماس شرکت داشتند.

در حملات این شبه نظامیان دست کم ۱۲۰۰ تن کشته شدند که اکثر آنها غیر نظامی بودند.

به گفته آقای گالانت، ۱۴۶۸ تن از ۱۳ هزار کارمند اونروا در غزه، عضو حماس یا جهاد اسلامی هستند.

این دو گروه شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی هستند.

ارتش اسرائیل پیشتر نیز از کشف تونل‌های حماس در زیر مقر اصلی اونروا در غزه خبر داده بود.

بنا به تخمین یک خبرنگار آسوشیتدپرس که به دعوت ارتش اسرائیل از این تونل‌ها بازدید کرده بود، شبکه تونلی کشف شده زیر مقر اصلی اونروا در غزه، دست‌کم نیم کیلومتر امتداد و حداقل ۱۰ درب ورودی دارد.

سربازان اسرائیلی روز شنبه همچنین ویدیوهایی دیگر از ای‌کی۴۷، گلوله، نارنجک، مواد منفجره، پهپاد، آرپی‌جی، و وسایل ارتباطی منتشر کردند که می‌گوید در چند ساختمان مسکونی مورد استفاده حماس در غرب خان‌یونس کشف کرده‌اند.

ارتش اسرائیل با اشاره به تشدید عملیات علیه ستیزه‌جویان فلسطینی در غرب خان‌یونس افزود: در این عملیات، با استفاده از تانک، تیراندازی از راه نزدیک، و نیز حملات هوایی، ده‌ها زیرساخت تروریستی و تروریست نابود شده‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین گزارش داد محل اقامت یک عامل اطلاعاتی-نظامی در خان یونس شناسایی شد و مورد حمله قرار گرفت. در محل اقامت این شخص فلسطینی، سلاح پیدا شد و تونل‌های متصل به این محل نیز منهدم شده‌اند.

اسرائیل بارها حماس را به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامی همچون مدارس، مساجد، و تاسیسات سازمان ملل برای حمله به این کشور متهم کرده است.

ارتش اسرائیل روز شنبه همچنین ویدیویی از حمله موشکی به «هشت تروریست فلسطینی» منتشر کرد که در حال نزدیک‌ شدن به سربازان اسرائیلی بودند.

به دنبال حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل که منجر به کشته‌شدن ۱۲۰۰ تن و به گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی حماس آغاز کرد.

حماس بدون اشاره به تعداد اعضای کشته‌شده خود در نتیجه تهاجم اسرائیل به غزه می‌گوید بیش از ٢٨ هزار فلسطینی ساکن غزه تاکنون کشته شده‌اند.

بخش فارسی صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی حماس را راستی‌آزمایی یا تایید کند.

اسرائیل بارها تاکید کرده است که حماس از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

صدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر