۱۳۹۷ آبان ۲۵, جمعه

۲قربانی، سرپوش تبهکاری حاکمان

  ۲قربانی، سرپوش تبهکاری حاکمان

۲قربانی، سرپوش تبهکاری حاکمان
۲قربانی، سرپوش تبهکاری حاکمان
در پی بحران ساختگی ارز و سکه که رژیم در جریان آن تعمداً ارزش پول ملی را به یک‌سوم کاهش داد و به اعتراف شخص خامنه‌ای در عرض یکی دو ماه ۱۸میلیارد دلار ارز از میان رفت و معلوم نشد کجا رفت و پس از چند هفته فضا‌سازی و تبلیغات درباره مجازات و اعدام مفسدان اقتصادی، رژیم سرانجام برای سرپوش گذاشتن بر نقش خود، روز گذشته ۲نفر را به جرم اخلال در نظام اقتصادی اعدام کرد.
تلویزیون رژیم ۲۳آبان ۹۷ گذشته خبر اعدام ۲تن را که آنها را مفسد اقتصادی می‌نامید اعلام نمود و تلاش کرد چپاول برنامه‌ریزی‌شده رژیم را به این ۲نفر نسبت دهد و رژیم را در ببرد: «دار مجازات خط پایان ۲مفسد اقتصادی؛ صبح امروز حکم اعدام وحید مظلومین و همدستش محمداسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم از مجرمان دانه‌درشت پرونده قاچاق کلان سکه و ارز اجرا شد. مجرمانی که با اقدامات غیرقانونی ماهها اقتصاد کشور را با تلاطم روبه‌رو و فشار مضاعفی بر قشر کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه وارد کردند. جرم این ۲مفسد اقتصادی، افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با معاملات غیرقانونی و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به خارج از کشور بود که بعد از برگزاری چندین جلسهٔ دادگاه به اعدام محکوم شدند».
تلویزیون رژیم سپس برای تکمیل این نمایش مشمئزکننده، با شقاوت معمول خود صحنه‌هایی از بردن این قربانیان به پای چوبهٔ اعدام را به نمایش گذاشت: «خبرنگار: ساعت ۵ و ۲۰دقیقه بامداد هستش ۲۳آبان ۹۷ چهارشنبه محمد سالم و وحید مظلومین. و این لحظات پایانی این ۲مفسد اقتصادی است. این اولین و آخرین باری نخواهد بود که هم‌چون این ۲دانه‌درشت اقتصادی به‌دار مجازات آویخته شدند و رئیس دستگاه قضا بارها تأکید کرده است که در برخورد با مفسدان اقتصادی بسیار جدی هستند.
چنان که هشدارش داده شده بود...
آخوند لاریجانی: هشدار می‌دهم به اخلالگران نظام اقتصادی؛ خوب گوش کنید اگر این کار مصداق افساد فی‌الارض باشد، اعدام و اگر غیر از این باشد تا ۲۰سال حبس و تمام اموالی که از این باب بیاید مصادره می‌شود؛ ما در اجرای این قانون هیچ تردید نخواهیم کرد».
این سخنان سردژخیم قوه قضاییه خامنه‌ای مربوط به ۵تیرماه ۹۷ است و نشان می‌دهد که رژیم از همان ۴، ۵ماه پیش نقشه داشته که برای تسکین و تخدیر مردمی که از طریق بازی رژیم با ارز و سکه به خاک سیاه نشسته بودند، تعدادی را قربانی و سپر بلای خود کند. سپس در اواسط تیرماه وحید مظلومین و تعدادی دیگر دستگیر شدند و از آن به بعد هم دستگاه تبلیغات رژیم به‌کار افتاد تا با دادن القابی مانند سلطان سکه و امثالهم به قربانیان، زمینهٔ اعدام آنها را فراهم کند.
به گفتهٔ صاحب‌نظران حقوقی این اعدام مبتنی بر هیچ قانونی حتی قوانین خود رژیم نیست و روشن نیست این ۲نفر چه قانونی را نقض کرده‌اند و مطابق کدام ماده قانونی محکوم به اعدام شده‌اند. تا آنجا که مهره‌های خود رژیم هم به همین واقعیت اذعان کرده‌اند.
صادق زیباکلام در حساب توئیت خود نوشته است: «من از توضیحات مسئولان محترم قوه قضاییه، آخرش هم متوجه نشدم که آنها مرتکب کدامین «جرم»های مشخصی شده بودند؟ این طور فهمیدم که سعی می‌کرده‌اند سکه و دلار را با پایین‌ترین قیمت بخرند و با بالاترین قیمت بفروشند».
عفو بین‌الملل نیز نسبت به این اعدامها که آن را انزجارآور توصیف کرد واکنش نشان داد. یک مقام این سازمان حقوق‌بشری گفت: «نحوه شوک‌آور محاکمه آنها در نظام قضایی ایران بدون این‌که به آنها فرصت یک تقاضای تجدیدنظر درست داده شود، خود نمونه دیگری از بی‌اعتنایی آشکار مقامات ایران به حقوق پایه‌یی قضایی موکلان است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر