۱۳۹۷ آبان ۲۶, شنبه

تداوم ایستادگی و خروش کشاورزان استان اصفهان

تداوم ایستادگی و خروش کشاورزان استان اصفهان

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان

تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان
اعتراضات کشاورزان اصفهانی و کشاورزان سایر شهرهای استان اصفهان در اعتراض به‌ عملی نشدن جاری شدن آب در زاینده رود ادامه دارد.
آنها خواهان تأمین حقآبه هستند، زیرا که ادامه وضعیت فعلی معیشت آنها را در خطر قرار داده است.
اعتراض به وضعیت آب مورد نیاز کشاورزی در اصفهان به مدت ۷سال و از سال ۱۳۹۰ تاکنون به‌طور مستمر ادامه دارد.
اعتراض آنها به چپاول آب کشاورزی‌شان توسط نهادهای حکومتی و اعتراض به شیوه توزیع منابع آبی است.
به همین علت مردم شهره‌های این استان به‌طور متناوب علیه سیاست‌های رژیم در تقسیم و تأمین آب مورد نیازشان اعتراض و اعتصاب می‌کنند.
کشاورزان زحتمکش به آنچه که رنگ و بویی از زورگویی و چپاول دارد، پشت کرده‌اند.
آنها بیش از ۷سال است که برای احقاق حقوقشان قیام کرده‌اند و قریب به یک‌سال است که شعله ایستادگی را روزبه‌روز فروزان‌تر کرده‌اند.
دور جدید اعتراض کشاورزان شهرهای مختلف استان اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص آب برای کشت پاییزه در شهرهای مختلف است.
در این رابطه کشاورزان شرق و غرب اصفهان روز دوشنبه ۲۱آبان ۹۷ درخوراسگان برای چندمین روز متوالی به اعتراض خود ادامه دادند. کشاورزان معترض تأکید کردند که حق گرفتنی است و تهدید کردند در صورتی که کارگزاران رژیم بخواهند آنها را با وعده‌های دروغین سر بدوانند، اقدامات دیگری خواهند کرد.
کشاورزان ورزنه صبح روز دوشنبه به تحصن خود ادامه دادند. کشاورزان معترض بر مطالبات و خواسته‌هایشان از جمله حقآبه تأکید کردند.
طی روزهای گذشته نیز اعتراض کشاورزان خوراسگان و نجف‌آباد در اعتراض به بی‌آبی و قطع حقآبه برگزار گردید:
کشاورزان خوراسگان در استان اصفهان روز پنجشنبه ۱۷آبان در اعتراض به بی‌آبی و قطع حقآبه و پاسخگو نبودن کارگزاران رژیم به تجمع و تحصن خود ادامه دادند.
کشاورزان زحمتکش در قهدریجان روز جمعه ۱۸آبان در ادامه اعتراض و اعتصاب روزهای گذشته، به اعتراض خود ادامه دادند. کشاورزان خواستار به‌دست آوردن حقآبه قانونی خود شدند.
تحصن کشاورزان در شهر نجف‌آباد اصفهان برای به‌دست آوردن حقآبه قانونی‌شان به‌خاطر مشکل آب در محل چادری که برای تحصن زده‌اند، نیز ادامه یافت، کشاورزان در این تجمع و تحصن شعار می‌دهند:
هیهات من الذله!
آب زاینده‌رود، حق مسلم ماست!
کشاورزان در صحبتهای خود تأکید نمودند که تاکنون همه وعده و وعیدهایی که به ما داده شده است دروغ بوده و نباید گول دروغ را بخوریم. ما باید با یکدیگر متحد باشیم و برای گرفتن حقمان بلند شویم.
آنها تأکید دارند که ممنوعیت کشت و محقق نشدن وعده‌های دولت مبنی بر جبران خسارت‌های مالی ناشی از عدم کشت، معیشت آنان و خانواده‌هایشان را با مشکل روبه‌رو کرده است.
حسام نظری، عضو هیأت‌رئیسه شورای به‌اصطلاح اسلامی استان اصفهان، به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت که با ممنوعیت کشاورزی، بسیاری از ساکنان شهرستان قهدریجان بیکار شده و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند.(خبرگزاری ایلنا ۱۱آبان ۹۷)
کشاورزان زحمتکش در قهدریجان در ادامه اعتراض و اعتصاب روزهای گذشته، اعتراض خود را ادامه دادند. آنان خواستار به‌دست آوردن حقآبه قانونی‌شان هستند.
در یک ویدئوکلیپ که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است در زمینه ظلمی که از طرف حاکمیت آخوندی و کارگزاران محلی‌اش به کشاورزان وارد شده است یک کشاورز قهدریجانی معترض می‌گوید: «خدایا ما چه گناهی کرده‌ایم که ۱۸ساله حقآبه مارا جلویش را گرفته‌اند. این وزیر نیرو که همین الآن آمده همان کسی است که آب را برد یزد همین است که برد حالا آمده که باز هم ببرد همین رئیس‌جمهور از همین‌ها درس می‌گیرد ما را دربه‌در کرده است».

همچنین کشاورزان خوراسگان به‌منظور به‌دست آوردن حقآبه‌شان به تجمع و تحصن ادامه دادند. حسن کامران، عضو مجلس ارتجاع، گفت: «وزارت نیرو ۲۰برابر ظرفیت آب به صنایع فولاد، ذوب آهن و صنایع نظامی فروخته که بیش از ۱۵۰۰۰میلیون مترمکعب است».(خبرگزاری مجلس ۶تیر ۹۷)
نگرفتن حقآبه‌های شرق اصفهان در حالی منجر به دغدغه‌ای عمومی در استان اصفهان شده است که به اذعان هیات‌مدیره نظام صنفی کشاورزی رژیم در این استان، صنعت فولاد، کاشی و سرامیک یزد از حق‌آبه‌های کشاورزان اصفهان برای خود کسب درآمد می‌کنند.
در زمینه چپاول منابع آبی استان توسط ایادی حکومتی در سایر استانها یک کشاورز معترض می‌گوید: «حقمان را می‌خواهیم چرا این کارها را می‌کنند – یک آقا آمده اینجا از شهر کرد آب ما را در ۳استان نابود کرده غلات را در استان اصفهان نابود کرده رفته درخت هلو کاشته – آقای محترم ما ۲۰۰، ۳۰۰تا دام داشته‌ایم همه دام ما را نابود کرد زمینهای ما را نابود کرد حق ما را نابود کرد».
پیش از این آخوند یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده خامنه‌ای در جمعه‌بازار اصفهان، کشاورزان معترض را «فتنه‌گران»نامید و اعلام کرد که به کشاورزان حق تظاهرات و اعتراض را نمی‌دهد.
اما کشاورزان اصفهانی نیاز به کسب اجازه از کسی ندارند مثل همیشه پشت به دشمن و رو به میهن لحظه‌ای در مطالبه حقوق حقه‌شان درنگ نکرده و نخواهند کرد، آن‌چنان‌که کشاورزان نجف‌آبادی شعار می‌دهند: «آب زاینده‌رود حق مسلم ماست! هیهات من آلذله! گو ل دروغ را نخورید! چند سال است دروغ گفتند! ما همه با هم هستیم! همه اتحاد داریم! همدیگر را ول نکنید تا دروغ مسلط شود!».
این چنین است که کشاورزان اصفهانی نیز همگام با سایر اقشار مردم ایران برای رسیدن به حقوقشان و کوتاه کردن دست ایادی و نهادهای چپاولگر آخوندی از آبشان ایستاده‌اند و و ایستادگی را پیشه کرده‌اند.
مردم شجاعی که همراه دهها میلیون ایرانی گرسنه علیه فقر و بحران سراسری که حاکمیت آخوندی ایجاد کرده است ایستاده و عزم جزم کرده‌اند تا به حقوق خود برسند.
ایستادگی کشاورزان اصفهان تداوم قیام دیماه ۹۶ و قیام مردادماه ۹۷ است که در آن قیام‌های مردم ایران یکپارچه علیه غارتگران و تبهکاران حاکم بر ایران و در راس آنها علی خامنه‌ای و آخوند حسن روحانی شعار می‌دادند: «آخوند خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند!»،«آخوندها حیا کنید، مملکت را رها کنید!» و «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر روحانی!».
رسیدن کشاورزان و کارگران و سایر اقشار زحمتکش مردم به حقوق به‌یغما رفته‌شان و رسیدن مردم به آزادی و حق حاکمیت، تماماً در گرو سرنگونی نظام ولایت فقیه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر