۱۳۹۷ آبان ۲۴, پنجشنبه

رژیم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است، همین و بس - نیتان سیلز:

رژیم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است، همین و بس - نیتان سیلز: 


نیتان سیلز هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا - عکس  از آرشیو
نیتان سیلز هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ 
آمریکا - عکس از آرشیو
هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا نیتان سیلز طی یک سخنرانی در مؤسسهٔ واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، گفت: «(رژیم) ایران حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است؛ همین و بس. سال‌هاست که این عنوان را... حفظ کرده و علامتی از رها کردن آن از خود نشان نمی‌دهد. به عکس رژیم تهران به ارائهٔ صدها میلیون دلار در سال به تروریستها در سراسر جهان ادامه می‌دهد و این کار را به‌رغم بحران اقتصادی جاری انجام می‌دهد که بسیاری از مردم (ایران) را در فقر فرو برده است... (رژیم) ایران در هر سال، فقط برای حزب‌الله حدود ۷۰۰میلیون فراهم می‌کند... با اضافه‌کردن پولی که به سایر تروریستها می‌دهد، جمع آن نزدیک به یک میلیارد دلار می‌شود... منابعی که (رژیم) ایران برای تأمین مالی اقدامات تروریستی خود در جهان خرج می‌کند، مستقیماًً از جیب مردم ایران... بیرون می‌آید... اولویت (این رژیم)... به‌رغم مشکلات فزایندهٔ اقتصادی، خرید تسلیحات و بمب برای تروریست‌های خارجی است... هدر دادن دارایی‌های مردم ایران، به خونریزی و بی‌ثباتی در سراسر جهان منجر شده است».


دخالتهای رژیم ایران در کشورهای مختلف

نیتان سیلز سپس دخالتهای رژیم در کشورهای مختلف، از جمله در سوریه در حمایت از دیکتاتوری اسد، در عراق، بحرین و لبنان را تشریح کرد، و افزود:
(رژیم) ایران فقط به تأمین مالی عواملی مثل حزب‌الله اکتفا نمی‌کند. بلکه خود این رژیم درگیر توطئهٔ تروریستی در سراسر جهان می‌شود. همین ماه گذشته، یک عامل (رژیم) ایران به‌خاطر طراحی سوءقصدهایی در دانمارک دستگیر شد. در تابستان گذشته، مقام‌ها در آلمان، بلژیک و فرانسه در همکاری با یکدیگر، یک توطئهٔ بمب‌گذاری را در یک گردهمایی سیاسی در نزدیکی پاریس خنثی کردند. آنها چند عامل (رژیم) ایران از جمله یک جاسوس (رژیم) ایران را دستگیر کردند که تحت پوشش دیپلماتیک در اتریش کار می‌کرد. به‌طور معمول، دستگیری یک به‌اصطلاح دیپلمات به‌خاطر طراحی یک حملهٔ تروریستی، بی‌سابقه است. اما این برای (رژیم) ایران امری جاری است. این توطئه‌ها به‌طور خاص در بی‌تفاوتی‌شان نسبت به تلفات غیرنظامی گستاخانه بود و نیز در سوءاستفاده از موقعیت دیپلماتیک و بی‌شرمانه بودن آن به‌طور عام. (رژیم) ایران تاریخچه‌یی طولانی و شنیع در حمایت از تروریسم در اروپا دارد.
در ماه ژانویه مقامهای آلمان ۱۰عامل مظنون نیروی قدس سپاه پاسداران را کشف کردند و مورد تحقیق قرار دادند. در ماه مارس، آلبانی دو مأمور (رژیم) ایران را به‌خاطر طراحی تروریستی دستگیر کرد».

فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در اروپا

هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا افزود: «(رژیم) ایران فعالانه تروریسم را در اروپا طراحی می‌کند، اما توطئه‌هایی را در بسیاری نقاط دیگر نیز انجام می‌دهد. آفریقا، جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی نیز شاهد تروریسم تحت حمایت (رژیم) ایران طی سال‌های اخیر بوده‌اند.».


دستگیری مأموران اطلاعاتی رژیم ایران در آمریکا

نیتان سیلز سپس به دستگیری دو مأمور رژیم آخوندی در آمریکا از جمله به‌خاطر جاسوسی و توطئه علیه مجاهدین و مقاومت ایران پرداخت و افزود: «کشور ما هم مصون نیست. در سال ۲۰۱۱نیروی قدس مظنون به مشارکت در طرح ترور سفیر عربستان در ایالات متحده در رستورانی در جرج‌تاون بود و در همین ماه اوت گذشته، ادارهٔ تحقیقات فدرال دو فرد را به ظن جاسوسی از تأسیسات بهایی و یهودی در آمریکا دستگیر کرد. آنها همچنین مظنون به جمع‌آوری اطلاعات از (افرادی) هستند که به یک گروه اپوزیسیون ایرانی تعلق دارند. در مجموع ما با مجموعه‌یی خارق‌العاده از شرارت مواجه هستیم. این رفتار یک حکومت معمولی نیست. این رفتار یک رژیم یاغی است که از تروریسم به‌عنوان ابزار پایه‌یی حکومت‌داری استفاده می‌کند. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این تهدید بی‌پاسخ بماند. دولت ترامپ در حال پاسخ‌دادن به آن است».

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط خزانه‌داری آمریکا

نیتان سیلز در ادامهٔ سخنانش، ضمن یادآوری لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط خزانه‌داری آمریکا و لیست‌گذاری گروه‌های وابسته به رژیم توسط وزارت‌خارجهٔ آمریکا،گفت: «باید بخش خصوصی هم نقش مسئولانه‌یی در این تلاش ایفا کند. به‌روشنی می‌گویم: اگر با (رژیم) ایران تجارت کنید، تروریسم را تأمین مالی می‌کنید. سپاه پاسداران تقریباًً در تمامی‌ بخش‌های اقتصاد ایران وارد شده است».

هماهنگ‌کنندهٔ امور ضدتروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا در بخش سؤال و جواب این جلسه نیز به توطئه‌های تروریستی رژیم در اروپا پرداخت، و از جمله گفت: توطئه‌های تروریستی مورد حمایت (رژیم) ایران در غرب اروپا یک عامل تغییردهنده در معادلات است. در همان لحظه که رژیم ایران تلاش دارد اروپا و سایرین را در سراسر جهان فریب بدهد تا در توافق ناقص اتمی آنها باقی بمانند، نیروهای نیابتی آن کارزاری از تروریسم را در سراسر این قاره انجام می‌دهند. خود این هر آنچه را که باید در مورد ماهیت رژیم ایران بدانیم به ما می‌گوید.

دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم اسدالله اسدی در پاریس

نیتان سیلز دربارهٔ دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم اسدالله اسدی به‌خاطر توطئهٔ تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس، گفت:
توطئهٔ بمب‌گذاری گردهمایی در حومة پاریس تنها محدود به فرانسه نبود؛ یک «دیپلمات» (رژیم) ایران، کسانی که (فقط) ما را می‌شنوند پرانتزهایی را که من دور کلمهٔ دیپلمات قرار دادم نمی‌بینند، پس بهتر است بگویم یک مقام (رژیم) ایران مستقر در اتریش مأمورانی را که در بلژیک مستقر بودند هدایت می‌کرد. با سفر (او) به لوکزامبورگ و دستگیری‌اش در آلمان و سپس استرداد او به بلژیک مواجه بودیم، همهٔ اینها به‌خاطر توطئهٔ بمب‌گذاری در یک گردهمایی در پاریسمن در همین مورد، چند کشور عضو اروپا را برشمردم؟ اکثر کشورهای (این اتحادیه) نبود، ولی تعداد زیادی بودند. فکر می‌کنم توطئهٔ اخیر در دانمارک هم اثر انگشت مشابهی از (رژیم) ایران را نشان می‌دهد. توطئه‌یی در دانمارک که در آن یک فرد نروژی ایرانی‌الاصل شرکت داشت.
فکر می‌کنم همان‌طور که حملهٔ پاریس در سال ۲۰۱۵و حملهٔ بروکسل در سال ۲۰۱۶ یک هشدار بیداری برای اروپا در مورد تهدیدات داعش بود، به‌نظرم توطئه‌هایی که امروزه در غرب اروپا شاهد آن هستیم نیز باید هشدار بیداری مشابهی برای متحدان اروپایی ما در مورد تهدیدات تروریستی (حکومت) تهران باشد.

نیتان سیلز در ادامه، گفت: «ما همچنین شاهد علائم تشویق‌کننده‌یی از سوی متحدان اروپایی‌مان هستیم. دولت فرانسه به توطئه برای بمب‌گذاری در گردهمایی حومة پاریس با اخراج دیپلمات‌ها، مسدود کردن دارایی‌ها و کاهش نمایندگی فرانسه در تهران از سفیر به کاردار پاسخ داد. گام‌های دیگری هم هست که امیدواریم اروپا به‌طور همآهنگ اتخاذ کند. چون اقدامات جداگانه... هر چند شایان تقدیر و ضروری هستند، باید با اقدامات جمعی از سوی همهٔ طرف‌های ذیربط پشتیبانی شوند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر