۱۳۹۶ بهمن ۱۹, پنجشنبه

حمایت 14سناتور آمریکایی از تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران

حمایت 14سناتور آمریکایی از تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران

14تن از سناتورهای آمریکایی طی نامه‌یی از تحریمهای قاطع دونالد ترامپ علیه رژیم ایران به‌خاطر اصرار بر برنامه موشکی حمایت کردند.
این نامه توسط سناتور مارکو روبیو و تاد یانگ از اعضای کمیته روابط خارجی سنا ارسال شده است.
این سناتورها خاطرنشان کرده‌اند رژیم ایران فعالانه  برنامه موشکی بالستیک را دنبال کرده است. برنامه‌یی که  نیروهای آمریکایی و متحدان ما و منافع ما را مورد تهدید قرار داده است.
این 14سناتور در این نامه همچنین یادآور شده‌اند که این موشکهای ممکن است در نهایت توان حمل کلاهک جنگی اتمی را داشته باشند
این سناتورها همچنین از همکاری موشکی بالستیک بین کره شمالی و رژیم ایران ابراز نگرانی کردند.
در نامه سناتورهای آمریکایی خطاب به دونالد ترامپ آمده است:‌ «همانگونه که می‌دانید رژیم تهران مردم را سرکوب می‌کند و آنها را از حقوق‌‌بشر محروم ساخته است. در خارج از کشور نیز این رژیم از منابع و امکانات ایران برای کمک‌رسانی به تروریسم و دامن زدن به بی‌‌ثباتی استفاده کرده است.
رژیم ایران به‌‌عنوان حامی اصلی تروریسم دولتی، فعالانه از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و رژیم جانی بشار اسد را سرپا نگه‌‌داشته است و برای اینکار حتی از کاربرد گاز شیمیایی علیه مردم سوریه دریغ نکرده است. ما از دولت می‌خواهیم تا یک بررسی جدید انجام دهد و تحریمهایی را علیه هر شخص یا نهادی در درون جمهوری اسلامی که از سپاه حمایت می‌کند اعمال کند...».
در 25ژانویه بنیاد دفاع از دموکراسیها در گزارشی که منتشر کرد اعلام کرد رژیم ایران از امضای برجام تا کنون 23موشک بالستیک پرتاب کرده است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر