۱۳۹۴ آذر ۲۹, یکشنبه

خبر فوری - سمیر قنطار یکی از سرکرده های نظامی امنیتی حزب الشیطان در شهر خرمانا جنوب دمشق بر اثر بمباران کشته شد.

سمیر قنطار کشته شد+ زندگینامه و تصاویربنقل از سپاه تروریستی قدس

شناسه خبر: 947826 سرویس: بین الملل التسنیم100


سمیر قنطار

«سمیر قنطار»  که بعد از سپری کردن حدود سه دهه اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ آزاد شده بود، در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق به شهادت رسید.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب گذشته یک ساختمان در شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.
در این بمباران ساختمان مذکور به‌طور کامل تخریب و خسارتهای مالی زیادی به ساختمانهای مجاور آن وارد شد.
شاهدان عینی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفتند که صداهای شلیک موشک را در اطراف شهر جرمانا به‌ویژه در محله "الحمصی" شنیده‌اند.
اهالی این منطقه گمان می‌کردند که منبع این خمپاره‌های موشکی از سوی گروههای تروریستی مستقر در غوطه شرقی دمشق است.
رژیم صهیونیستی بارها از طریق بمباران قنیطره نزدیک جولان اشغالی تلاش کرد که سمیر قنطار را به‌بهانه دست داشتن وی در حمله سال 1979 که منجر به کشته شدن 4 صهیونیست شد، ترور کند.
"بسام قنطار" برادر سمیر قنطار در صفحه خود روی توئیتر خبر شهادت برادرش را تأیید کرد و گفت: با افتخار خبر شهادت سمیر قنطار برادرم و فرمانده مجاهد را اعلام می‌کنم. ما به پیوستن به خانواده‌های شهدا بعد از 30 سال صبر افتخار می‌کنیم.

حزب الله شهادت قنطار را تائید کرد
حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سمیر قنطار را در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق تأیید کرد.
در بیانیه حزب الله آمده است: ساعت 22:15 دقیقه شنبه شب جنگنده‌های صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در شهر جرمانا در حومه دمشق را بمباران کردند که در پی این حمله، مجاهد و رزمنده و سردار آزادگان لبنان سمیر قنطار و تعدادی دیگر از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.
حزب الله در ادامه از خداوند متعال مسئلت کرد که این شهید عزیز و جمیع شهدا را قرین رحمت بیکران خود قرار داده و آنها را در کنار انبیاء و اولیای الهی در بهشت برین خود جای دهد.
استقبال رژیم صهیونیستی از شهادت سمیر قنطار

یک وزیر صهیونیستی بلافاصله بعد از شهادت سمیر قنطار، آزاده لبنای در حملات هوایی به حومه دمشق از شهادت این رزمنده لبنانی استقبال کرد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از شهادت سمیر قنطار، سردار و آزاده معروف لبنانی در حمله هوایی شب گذشته استقبال کرد اما حاضر به اظهار نظر بیشتر دراین باره نشد.
یوآو گالانت، وزیر مسکن و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی به رادیو اسرائیل گفت: اینکه افرادی مانند سمیر قنطار بخشی از این دنیا نیستند خبر خوبی است.
وزیر مسکن اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا این رژیم مسئول شهادت سردار لبنانی بوده است یا خیر گفت: من هیچ چیزی در ارتباط با این موضوع را رد یا تائید نمی‌کنم.
دیگر مقامات اسرائیلی مانند سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشدند.
سمیر قنطار که بود؟
"سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی‌نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد.
وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضدصهیونیستی در شهر صهیونیست‌نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬
سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎
در جریان مبادله اسرا علاوه بر «سمیر قنطار»، چهار تن دیگر از اسرای لبنانی به‌نام‌های خضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلیمان که در جنگ ژوئیه سال 2006 به اسارت در آمدند، آزاد شده بودند. این چهار تن از عناصر حزب‌الله بودند که در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 که 33 روز به طول انجامید، به اسارت در آمده بودند.
سمیر قنطار برای اولین بار در تاریخ 31 ژانویه زمانی که قصد داشت از مرز اردن و فلسطین اشغالی در منطقه "مزج پیسان" به‌همراه دو عضو دیگر جبهه آزادی‌بخش فلسطین عبور کند و یک کاروان اسرائیلی در مسیر بین منطقه بیسان و طبریا را در مقابل آزادی زندانیان دربند لبنانی در زندانهای رژیم صهیونیستی به گروگان بگیرد، دستگیر شده بود.
قنطار 11 ماه در زندان اردن به سر برد . وی در 25 دسامبر سال 1978 به‌شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.
این البته پایان فعالیت‌های قنطار نبود. وی در 22 آوریل 1979 در حالی که تنها 16 سال داشت به‌همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" به‌نام‌های "عبدالمجید أصلان"، "مهنا المؤید" و "احمد الأبرص" به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت "دانی هاران"  بزرگترین دانشمند اتمی رژیم صهیونیستی در شهر "نهاریا" یورش بردند و جهت انجام عملیات تبادل اسرا با زندانیان فلسطینی او را اسیر کردند.
در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد. در این درگیری دو تن از همراهان قنطار یعنی "اصلان" و "مؤید" کشته ولی خود وی و "احمد أبرص" از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. رژیم صهیونیستی مدعی است که در جریان این درگیری قنطار پیش از دستگیری، گروگان‌های خود را به قتل رسانده است.
سمیر قنطار در تاریخ 28 ژانویه 1985 در دادگاهی صوری به پنج بار حبس ابد و نیز 47 سال حبس محکوم شد. وی متهم است در قتل پنج صهیونیست و زخمی شدن یک صهیونیست دیگر دست دارد.
"أبرص" یکی از همرزمان وی در 21 می 1985 در چارچوب معامله مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و سازمان جبهه خلق برای آزادی فلسطین ــ فرماندهی کل ــ آزاد شد. اما رژیم صهیونیستی با آزادی قنطار مخالفت کرده و آزادی وی را منوط به ارائه اطلاعاتی درباره خلبان مفقود شده صهیونیست "ران آراد" کرده بود.
در 24 ژانویه 2004 رژیم صهیونیستی در عملیات تبادلی که با حزب‌الله و با میانجیگری آلمان انجام داد، اسرای لبنانی را آزاد کرد اما به‌خلاف مذاکرات انجام شده از آزادی "سمیر قنطار" سر باز زد، ولی پس از آن "نسیم نسر" یکی دیگر از مهمترین اسرای لبنانی در بند رژیم صهیونیستی در اولین مرحله از عملیات تبادل اسرا از زندان آزاد شد.
سید حسن نصرالله در همان سال ضمن احمق خطاب کردن سران صهیونیست به‌سبب ممانعت از آزادی سه اسیر (نسیم نسر، سمیر قنطار و یحیی اسکاف)، قول داد که مقاومت اسلامی طی یک عملیات اسیرگیری دیگر این سه تن را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد نماید. عملیات  وعده صادق در سال 2006 و جنگ 33روزه لبنان ثابت کرد که حزب‌الله لبنان و رهبر آن بر سر عهد خویش با مردم لبنان هستند و اسرای خود را فراموش نخواهند کرد.
بعد از عملیات وعده صادق مذاکرات طولانی برای آزادی اسرای لبنانی دربند رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا در نهایت در 18 ژولای 2008 سمیر قنطار به‌همراه 4 اسیر دیگر از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. آزاد سازی این اسرا پیروزی بزرگی را در افکار عمومی برای حزب‌الله لبنان رقم زد. در جریان این مبادله اسرا علاوه بر سمیر قنطار ، خضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلیمان که در جنگ ژوئیه سال 2006 به اسارت در آمدند، نیز آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر