۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

فروش جنازه؛ منبع درآمد جدید داعش

فروش جنازه؛ منبع درآمد جدید داعش

گروه "دولت اسلامی" با فروش جنازه‌ به خانواده‌ کردهایی که در نبرد با این گروه تروریستی کشته شده‌اند، برای خود کسب درآمد می‌کند. ظاهرا فروش نفت و عتیقه‌های مسروقه دیگر هزینه‌های این گروه را تامین نمی‌کند.
روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه ام زونتاگ" گزارشی را منتشر کرده که فاش می‌کند گروه "دولت اسلامی" برای تامین هزینه‌های خود، بابت تحویل اجساد کردهای کشته‌شده به خانواده‌هایشان از آنها پول دریافت می‌کند.
میان ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار برای هر جنازه، مبلغی است که "دولت اسلامی" از خانواده‌های کشته‌شدگان می‌گیرد.
منابع مالی این گروه تروریستی تا کنون از طریق فروش نفت و عتیقه‌های دزدیده‌شده از موزه‌ها تامین می‌شد. با کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، این گروه که نفت را به صورت غیرقانونی می‌فروشد، بر اساس تخمین کارشناسان از هر بشکه تنها ۱۰ تا ۲۰ دلار دریافتی دارد.
فروش عتیقه‌های ربوده شده از موزه‌ها، مساجد و کلیساها، مقبره‌ها و منازل شخصی نیز ظاهرا برای تامین درآمد این گروه کفایت نمی‌کنند. به گزارش منابع امنیتی، حقوق ماهیانه جنگجوهای "دولت اسلامی" تا یک سوم کاهش یافته است.
برای جبران کمبود درآمد، "دولت اسلامی" ساکنان مناطق تحت اشغال خود، از جمله رقه در سوریه و موصل در عراق را وادار کرده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمدشان را بابت مالیات به این گروه بپردازند.
پیش از این درآمد "دولت اسلامی" به خوبی تامین می‌شد اما آنگونه که از شواهد پیداست، پس از حملات گسترده به این گروه، وضعیت مالی آنها رو به وخامت گذارده است. بمباران‌های آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش، بخشی از زیرساخت‌ها و تاسیساتی را که برای قاچاق نفت از آنها استفاده می‌شده از بین برده است.
ویژه‌نامه یکشنبه‌ی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، همچنین از اخباری گفته که فاش می‌کنند گروه "دولت اسلامی" در کار خرید و فروش اعضای بدن انسان دخیل است. این گزارش‌ها در عین حال تاکید کرده‌اند که گروه "دولت اسلامی" فاقد توانایی‌های پزشکی، تکنیکی و لجستیکی لازم برای فروش اعضای بدن انسان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر