۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

افشای سایت مخفی «لویزان ۳» - واشینگتن - کلوپ ملی خبرنگاران - افشاگری جدید مقاومت ایران درباره پنهانکاریهای اتمی رژیم ایران

اخبار - مقاومت - فعاليتهاى مقاومت
تاريخ: AM 4:30:22 1393/12/6

افشای سایت مخفی «لویزان ۳» - واشینگتن - کلوپ ملی خبرنگاران - افشاگری جدید مقاومت ایران درباره پنهانکاریهای اتمی رژیم ایران

سایت لویزان 3

سایت لویزان 3

24فوریه 2015 – 5اسفند 1393
جزییات سایت اتمی «به‌کلی سری» و زیرزمینی لویزان 3
مرکز تست و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته در زمینه غنی‌سازی اورانیوم
رژیم آخوندی از سال 2008 (87) در این سایت با سانتریفوژهای پیشرفته IR2M و IR3 و IR4 تحت پوشش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است


روز سه‌شنبه 5اسفند 1393، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران در واشینگتن از پنهانکاریهای جدید هسته‌یی رژیم آخوندی پرده برداشت و جزییات سایت به‌کلی سری اتمی زیرزمینی لویزان 3 را افشا کرد.
در شروع کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، اظهار داشت:
«آنچه امروز افشا می‌کنیم، وجود یک سایت مخفی فعال و موازی است که برای تحقیق و توسعه و نیز غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شود. این سایت جدید «لویزان 3» نام دارد. این سایت در شمال شرق تهران واقع شده است. افشاگری امروز نتیجه نتیجه تلاشهای فشرده، خطیر و پیچیده شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور طی یک دهه گذشته است.
سازمان مجاهدین خلق ایران این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین کسانی که در پروژه‌های تسلیحات هسته‌یی رژیم مشارکت دارند، به‌دست آورده است.
روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را شامل می‌شد که هر کدام طی مدتی طولانی به‌صورت جداگانه عمل می‌کردند. روند چک و تدقیق به‌تازگی تکمیل شد و اکنون ما می‌توانیم این اطلاعات را افشا کنیم».
سونا صمصامی، تأکید کرد: «افشاگری امروز نشان می‌دهد که هیچ‌گاه طی 30سال گذشته رژیم ایران برنامه بمب‌سازی هسته‌یی خود را متوقف نکرده است. حتی حین مذاکرات، در حالی که رژیم ایران به دولت آمریکا و بقیه تضمین می‌داد که شفافیت دارد، فعالیتها در سایت لویزان 3 ادامه داشته است».
سپس علیرضا جعفرزاده به افشای پنهانکاری رژیم در سایت موسوم به «لویزان 3» پرداخت.
وی در سخنانش به اظهارات اخیر سران رژیم و تأکید آنها بر ادامه فعالیتهای هسته‌یی و به‌طور مشخص به سخنرانی روز 28بهمن آخوند روحانی در این‌باره اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آخوندها در این سخنرانی، گفته بود:
در زمینه علوم هسته‌یی در حال پیشرفت هستیم، ما در دولت یازدهم در زمینه هسته‌یی پیشرفتهای بسیار مهمی کردیم، منتها مذاکرات هسته‌یی از بس که پر سر و صدا است این فعالیت رو یک کم تحت الشعاع قرار داده، والا با شتاب بیشتر در دولت یازدهم در زمینه این فناوری ما داریم تلاش می‌کنیم این نکته رو همه به‌خاطر داشته باشیم، نه تنها دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت در علم و دانش ما از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت. هیچ‌کس به ذهنش نیاد چون ما داریم با دنیا نزدیک میشیم، تعامل می‌کنیم، مذاکره کنیم بحث می‌کنیم پس می‌خواهیم این یکی علم رو کنار بگذاریم، ما کار ما اینه گاهی وقتها برخی از کلمات، برخی از جملات برخی از موضعگیری کمک می‌کنه به دشمن در بهانه گیریش یا این‌که آن اتهامات بی‌اساس و ناروایی که بر ملت ایران داره بره بگرده لابه‌لای این کلمات یک چیزی رو پیدا بکنه بگه ببینید، اینها هم دارن اعتراف می‌کنند.

علیرضا جعفرزاده در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، گفت: «در حالی‌که رژیم ایران مدعی است به‌صورت کاملاً شفاف، همه فعالیتهای غنی‌سازی‌اش زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در سایت «لویزان3»، یک سایت مخفی هسته‌یی واقع در یک پادگان نظامی در شمال شرقی حومه تهران، به آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته دست‌زده است.
از سال 2008 رژیم ایران در این سایت با سانتریفوژهای پیشرفته IR2M، IR3 و IR4 به‌صورت مخفیانه دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است.
مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت: وزارت اطلاعات رژیم آخوندی، مستقیماً مسئولیت حفاظت و امنیت این مجموعه را به‌عهده گرفته و آن‌را تحت پوش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات سازمان داده است تا به‌عنوان یک سایت مخفی هسته‌یی قابل شناسایی نباشد.
این سایت در یک پادگان و بخشی از یک منطقه نظامی کنترل‌شده، در زمینی به ابعاد حدود 500 متر در 500 متر یعنی 250هزار متر مربع واقع شده است.
محل آن در کیلومتر 3 بلوار ارتش (جاده لشکرک سابق)، محدوده شمال شرقی حومه تهران در خیابان شاهمرادی واقع در جنوب بلوار ارتش است. شهرک لویزان 3 محل سکونت سرکردگان ارتش رژیم بوده و ورود به منطقه آن نیاز به اجازه مخصوص دارد.

سایت اصلی فعالیتهای هسته‌یی در زیرزمین در تونل‌ها و اماکن زیر سطحی با وسعتی بیش از 2هزار متر مربع قرار دارد. کارگاههای این سایت در زیرزمین واقع شده است.
برای رفتن به زیرزمین، یک آسانسور چند طبقه به زیر زمین رفته و در عمق زمین، بعد از عبور از یک تونل به طول 200 متر، به 4سالن موازی وصل می‌شود. به‌علت شیبدار بودن زمین، سالنهای سایت در عمق بیشتری از زمین (حدود 50 متر) قرار گرفته‌اند.
مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام جزییات وسعت و نحوه ساخت و تعبیه این سالنهای مذکور برای ممانعت از خروج تشعشعات و صدا به خارج از سایت، افزود: «پروژه ساخت این تونل، یکی از پروژه‌های انجام‌ شده وزارت دفاع آخوندها برای پاسدار- سرتیپ سید علی حسین‌تاش جانشین وزیر دفاع وقت رژیم بوده است؛ در آن مقطع ارگان ساخت سلاح هسته‌یی رژیم موسوم به «مرکز آماده‌سازی و فناوری نوین دفاعی» و رئیس آن محسن فخری‌زاده مهابادی به پاسدار حسینی‌تاش وصل بوده‌اند. وی در حال حاضر قائم‌مقام شورای عالی امنیت رژیم است.
بنا‌ به اطلاعات افشا‌ شده از سوی مقاومت ایران، ارگان سازنده تونل‌های مذکور مؤسسه حرا از ارگانهای سپاه پاسداران آخوندی است که پروژه‌های دفاعی مخفی رژیم را ساخته است. این مؤسسه از ارگانهای قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء سپاه است.
کندن تونل‌ها و تأسیس آن از اوایل سال 2004 شروع شده و ساخت بخش زیرزمینی این سایت، حدوداً در سال 2008 به پایان رسیده است. از آنجایی که مؤسسه حرا تلاش داشت مانع انتقال صدای دستگاههای حفاری در زیرزمین به اهالی محل در خارج از سایت بشود، پروژه ساخت آن نسبتاً طولانی شده است.
مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام مسئولان پیشبرد طرح ساخت تونل‌ها اضافه کرد: ساخت سایت لویزان 3 زیر نظر شرکت کالاالکتریک از سازمان انرژی اتمی رژیم انجام شده که مسئولیت غنی‌سازی توسط سانتریفوژ را در درون رژیم به‌عهده داشته است. مهندس مرتضی بهزاد یکی از نفرات کلیدی هسته‌یی رژیم که در راه‌اندازی سایت زیر زمینی غنی‌سازی فردو نیز نقش کلیدی داشته و رابط بین سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع رژیم بوده، از گردانندگان این سایت بوده است.

سایت کالا الکتریک واقع در جاده دماوند در فوریه 2003 توسط شورای ملی مقاومت فاش شد و چند ماه بعد توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار گرفت.
در کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه واشینگتن همچنین اعلام شد، رژیم بعد از افشای سایتهای هسته‌یی نطنز و اراک و سایتهای کالاالکتریک و لویزان-شیان در سال 2003 از سوی مقاومت ایران، در یک جمع‌بندی امنیتی تصمیم گرفت مستقیماً وزارت اطلاعات را در حفاظت اطلاعات پروژه‌های اتمیش وارد کند. یکی از مهم‌ترین این مراکز سایت تحقیقاتی لویزان 3 بود که از ابتدا وزارت اطلاعات وارد شد و پوش امنیتی آن‌را نیز مشخص کرد. کل این مجموعه در دست معاونت فنی وزارت اطلاعات قرار داشته و شامل دو بخش مجتمع جمال و شرکت متیران است. ریاست مجتمع جمال را یکی از مدیران وزارت اطلاعات به‌نام ثابتی برعهده دارد و شرکت متیران به‌ریاست حمید شعیبی «رئیس سازمان اسناد امنیتی کشور» است که بخشی از وزارت اطلاعات نیز هست.

بنا‌ به افشاگری مقاومت ایران، رژیم شدت بالایی از حفاظت را برای سایت لویزان 3 در نظر گرفته و در اطراف آن، حدود 7 پست نگهبانی وجود دارد.نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا در کنفرانس واشینگتن تأکید کرد: بر خلاف ادعای رژیم ایران که همه فعالیتهایش شفاف بوده اطلاعات افشا‌ شده امروز نشان می‌دهد که رژیم هم‌چنان و دوباره طی بیش از یک دهه دروغ گفته است. آزمایش و تحقیق مخفیانه روی سانتریفوژهای پیشرفته در سایتهای مخفی، هیچ هدفی جز پیشبرد پروژه تسلیحات اتمی ندارد. در حالی‌که رژیم جامعه جهانی را فریب داده بود که باور کنند در سال 2003 پروژه ساخت سلاح اتمی را متوقف کرده است، بین سالهای 2004 تا 2008 به‌شدت مشغول آماده‌سازی این مرکز اتمی بوده است.
سونا صمصمامی افزود: اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی جدی است، باید ادامه مذاکرات را به بازرسی بلادرنگ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 مشروط کند. هر گونه تأخیری در انجام این کار رژیم ایران را قادر خواهد ساخت شواهد را از بین ببرد؛ یعنی همان کاری که در گذشته نیز انجام داده است.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در 30اکتبر 2014 گفت که یکی از 4 مسیری که برای رژیم متصور است که به سلاح اتمی دست پیدا کند، از طریق پیشبرد یک برنامه مخفیانه است، و «هدف ما» کور کردن هر 4 مسیر است.
اطلاعات امروز ما نشان می‌دهد که مسیر پیشبرد مخفیانه برنامه اتمی، جدی‌ترین مسیری است که در حال حاضر رژیم ایران دارد برای دستیابی به سلاح اتمی پیش می‌برد.
به همین دلیل اگر آمریکا و کشورهای پنج به‌علاوه یک در پی بستن راه دستیابی رژیم ایران به بمب هستند، باید از آن این موارد را بخواهند:
1- اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت.
2- توقف فوری هر گونه غنی‌سازی و بستن تأسیسات مربوطه، از جمله نطنز، فردو و اراک.
3- امضای پروتکل الحاقی و شروع بازرسیهای سرزده و بدون پیش‌شرط آژانس از همه سایتها و دسترسی بلامانع به متخصصان مظنون که در پروژه هسته‌یی مشارکت دارند.

این گمان که رژیم ایرا ن برنامه تسلیحات هسته‌یی‌اش را از طریق مذاکرات اتمی رها خواهد کرد، اشتباه و محصول مشترک فریبکاری آخوندها و مصلحت‌گرایی اقتصادی و سیاسی غرب است. کسانی که انتظار همکاری رژیم ایران در کارزار علیه بنیادگرایی را با ارائه امتیازاتی به آخوندها دارند، هم احتمال مسلح‌شدن رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را افزایش می‌دهند و هم به گسترش بنیادگرایی کمک می‌کنند.
راه‌حل نهایی برای جلوگیری از بنیادگرایی هسته‌یی، قاطعیت، تحریمهای جدی و حمایت از مردم ایران و مقاومت آنها است در حالی که آنها در تلاش برای تغییر رژیم استبداد مذهبی در ایران هستند.
در پایان کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، نمایندگان مقاومت ایران به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر