شبه‌نظامیان در سودان جنوبی با یورش به یکی از مدارس، دستکم ۸۹ کودک را ربودند. سازمان ملل متحد با اعلام‌ای خبر می‌گوید که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نشده است.
این حمله در نزدیکی شهر مالکال، بزرگ‌ترین شهر ایالات «اعالی النیل» روی داده است. این شهر اردوگاهی برای هزاران تن از آوارگان را در خود جای داده است که به دلیل جنگ‌های چند ماه اخیر، از روستاهای خود گریخته‌اند.
آژانس کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که شبه‌نظامیان ابتدا خارج از یکی از مناطق مسکونی تجمع کرده و اقدام به بازرسی منزل به منزل کردند. آن‌ها اقدام به ربودن کودکانی کردند که سنشان کمی از ۱۲ سال بیشتر است.
جاناتان ویچ نماینده سازمان یونیسیف در سودان جنوبی هشدار داده است که ربایندگان با نقض قانون بین‌المللی، از کودکان در جنگ استفاده می‌کنند و خانواده‌هایشان را نابود می‌کنند.
کشور سودان جنوبی شاهد جنگ‌های ویرانگری است که تا کنون به کشته شدن هزاران تن انجامیده است. این جنگ‌ها دسامبر ۲۰۱۳ پس از آن آغاز شد که سالواکِر رئیس جمهوری این کشور، اعلام کرد که نیروهای دولتی، تلاش برای کودتای برنامه ریزی شده توسط ریک ماشار معاون رئیس جمهوری را به شکست کشاندند.
آمار سازمان ملل متحد نشان از آن دارد که خشونت‌ها در سودان جنوبی تا کنون به آواره شدن دستکم یک و نیم میلیون نفر در مناطق درگیری انجامیده است.