۱۳۹۵ بهمن ۳۰, شنبه

جزئیان افشای پادگانهای آموزش تروریستی سپاه توسط علیرضا جعفر زاده در دفتر نماینگی شورا در آمریکا


علیرضا جعفرزاده- معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران- آمریکا - 14فوریه 2017

امروز در ابتدا می‌خواستم تأکید کنم که همان‌گونه که مقاومت ایران بارها تکرار کرده است، مرکز و نقطه کانونی تروریسم، بنیادگرایی و دخالت در منطقه رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران است.

رژیم این سیاست‌ها را به‌طور سیستماتیک و نهادینه دنبال می‌کند. صدور بنیادگرایی و تروریسم آن از تلاشهای آن برای به‌دست آوردن توانایی هسته‌یی خطرناکتر است. تمامیت رژیم ملایان به‌دنبال این سیاست می‌باشد چرا که تمامیت حاکمیت ملایان با آن گره خورده است
.

در ماده 151 قانون اساسی رژیم وظیفه سپاه پاسداران به‌عنوان «حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن» تعریف شده است. به عبارت دیگر سپاه پاسداران ستون فقرات دستگاهی است که برای حفظ دیکتاتوری بنا شده است. این دیکتاتوری خود بر سه پایه استوار است: اولاً سرکوب در داخل ایران، ثانیا صدور تروریسم و بنیادگرایی خارج مرزهای ایران، ثالثا تولید بمب هسته‌یی و موشکهایی که قادر به حمل بمب هسته‌یی هستند به‌منظور ارعاب سایر کشورها.

در رابطه با برنامه هسته‌ای:

سپاه از سال 1984 به‌دنبال دستیابی به سلاح اتمی از طریق مرکز تحقیقات سپاه بوده که بعدها همین ارگان تبدیل به سازمان سپند شده که فرمانده آن سرتیپ پاسدار محسن فخری‌زاده است.

سپاه به‌دنبال تولید موشک شهاب 3 است که قادر به حمل کلاهک هسته‌یی است و آزمایشات مستمر سپاه در این رابطه است.

در زمینه صدور تروریزم و جنگ‌افروزی در منطقه:

سپاه درگیر مداخله گسترده نظامی و تروریستی در کشورهای منطقه می‌باشد و همزمان شبکه‌های تروریستی و عملیات تروریستی در کشورهای جهان تشکیل داده است

رژیم آخوندی با اهرم سپاه پاسداران عامل اصل ایجاد و یا حداقل رشد و قدرت گرفتن جریانهای افراطی اعم از شیعه و سنی است. مبارزه با تروریسم تحت نام اسلام تنها از مقابله با رژیم ایران و سپاه پاسدارانش امکانپذیر است. داعش و رژیم ایران و سپاه پاسداران دو روی یک سکه هستند. با این تفاوت که سپاه پاسداران بر یک کشور پهناور با ذخایر استراتژیک سوار است و با دست اندازی و تسلط بر عراق راه دخالتش را در جهان عرب و اسلام باز کرده است.

اگر روزی رژیم ملایان از صدور تروریسم و فاشیسم دینی دست بردارد و سپاه پاسداران را به نگهبانی از مرزهای ایران در داخل ایران محدود کند یا اگر از خصومت با ایالات متحده و شعارهای ”ضدامپریالیستی“ دست بردارد؛ متلاشی می‌شود.

لذا زمان آن فرا رسیده است که این رژیم را به‌خاطر جنایتش علیه مردم ایران و منطقه، مشخصاً کشتار 120هزار نفر از اپوزیسیون مورد حسابرسی قرار گیرد.

تمامیت سپاه پاسداران باید بواسطه جنایاتش در داخل و خارج ایران به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری شود.

تمامیت سپاه پاسداران باید مورد تحریمهای جدی و فراگیر قرار گیرد و هر طرف خارجی که با سپاه معامله کند باید مشمول تحریمها شود.

تمام اقدامات عملی ضروری برای خلع‌ید و بیرون کردن سپاه پاسداران از منطقه به‌طور خاص سوریه، عراق و یمن باید صورت گیرد. این اولین گام ضروری برای حل و فصل بحرانی است که تمامیت منطقه را فراگرفته است. هم‌اکنون آمریکا میلیاردها دلار صرف هزینه جنگ با داعش در عراق می‌کند اما پاسداران و مزدورانشان در عراق آزادی عمل دارند، این روند قابل پایان دادن است و باید پایان داده شود.

این گامهای ضروری برای مقابله با نقطه کانونی صدور بنیادگرایی و افراطی گری اسلامی است که در تهران می‌باشد.

اطلاعات زیر توسط شبکه اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور گردآوری و مستند شده‌اند. این اطلاعات توسط دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا افشاء شده است.

بنا بر گزارشات دقیق از درون رژیم ملایان، سپاه پاسداران به‌عنوان بخشی از استراتژی رژیم برای گسترش دخالتهای خود در خارج ایران به‌ویژه در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان اقدام به ایجاد یک معاونت بزرگ در نیروی قدس، بازوی خارج کشوری خود، برای آموزش دادن به مزدوران خارجی خود کرده است.

این معاونت مورد توجه شخص خامنه‌ای بوده و به اعتراف سرتیپ پاسدار خسرو عروج فرمانده اسبق این معاونت و مشاور عالی فرمانده سپاه، خامنه‌ای در بازدید مستقیم از نیروی قدس، این مرکز را مورد تشویق خاص قرار داده است.

بنابراین گزارشات که از منابع مختلف شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران، مشخصاً از درون سپاه پاسداران، به‌ویژه نیروی قدس، در طی چندین ماه گردآوری شده‌اند، این معاونت دارای دهها مرکز در نقاط مختلف ایران می‌باشد.

مراکز آموزشی بر اساس ملیتهای افراد تعلیم گیرنده و نوع آموزشها تقسیم بندی شده‌اند. در این مراکز هم آموزشهای تروریستی و هم آموزشهای نظامی به شبه‌نظامیان برای مداخله و پیشبرد اهداف رژیم ملایان در کشورهای منطقه داده می‌شود.

برای کشورهایی که در آن رژیم درگیر جنگ جبهه‌ای می‌باشد، هر ماه صدها نفر از کشورهای عراق، سوریه، یمن و افغانستان و لبنان در این پایگاههای آموزشهای نظامی دیده و برای جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه به این کشورها اعزام می‌شوند. گروه‌های کوچکتر دیگری هم برای اقدامات تروریستی و عملیات در سایر کشورها آموزش می‌بینند. بعد از سال 2012 حجم آموزش مزدوران خارجی در پادگانهای نیروی قدس افزایش پیدا کرده است.

برای عملیات در کشورهایی که جنگ جبهه نیست مانند کشورهای خلیج‌فارس (بحرین، کویت، و... .) آموزش تیم تروریستی داده می‌شود.

اطلاعات کلی:

معاونت (گروه) آموزش نیروی قدس یکی از مهمترین بخشهای نیروی تروریستی قدس را تشکیل می‌دهد.

کد معاونت آموزش نیروی قدس در مکاتبات و مراودات درونی سپاه 12000 می‌باشد.

مرکز این معاونت در پادگان امام علی واقع در کیلومتر 20 اتوبان تهران کرج، بلوار اردستانی، در اواخر خیابان سروان قرار دارد. در این محل چند پادگان سپاه در یک مجموعه بزرگ قرار دارند که در سمت جنوب شرقی این مجموعه پادگان امام علی قرار دارد. فقط وسعت پادگان امام علی حدود 10 هکتار می‌باشد (350 متر در 330 متر). بخش دیگری از این مجموعه پادگان موسوم به پادگان مصطفی خمینی بخش لجستیک همین پادگان امام علی است که دارای درب ورود و خروج جداگانه‌ای است.

مقاومت ایران تاکنون 14 مرکز آموزشی این معاونت را شناسایی کرده است.

سازماندهی و فرماندهی

فرمانده معاونت و گروه آموزش نیروی قدس یکی از فرماندهان قدیمی نیروی قدس می‌باشد که به قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس وصل می‌باشد.

فرمانده این گروه تا سال 2015 برای چند سال سرتیپ پاسدار رحیمی بود. قبل از رحیمی سرتیپ پاسدار خسرو عروج این سمت را به‌عهده داشته است. پاسدار عروج در حال حاضر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران است. وی قبلاً فرمانده نیروهای سپاه در لبنان بوده و ارتباط نزدیکی با حزب‌الله لبنان داشته و در جنگ 33روزه در لبنان بوده و از دوستان عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله بوده است. وی در یک مصاحبه در نوامبر 2016 درباره کشته شدن مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب‌الله گفته «من مسئول آموزش نیروهای قدس بودم و بعد از آن مسئول آموزش نیروهای مخصوص نیروهای قدس شدم که شبانه روز با اینها کار می‌کردیم و رفت و آمد به لبنان داشتیم.». . «وقتی حضرت آقا (خامنه‌ای) به نیروی قدس تشریف آوردند تنها یگانی که تشویق کردند همین یگان آموزش بودند» توضیحات وی به‌خوبی رابطه مستقیم خامنه‌ای با نیروی قدس و آموزشهای تروریستی آن را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده معاونت آموزش نیروی قدس از سال 2014، سرتیپ پاسدار سید شفیع شفیعی بود. او پیش از این در سوریه مستقر بود. او در سال 2016 مجدداً به سوریه منتقل شد که در 17ماه اردیبهشت سال 1395 (می 2016) بعد از بازگشت در درگیریهای منطقه خان طومان در اطراف حلب کشته شد.

یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس مسئولیت گروه آموزش یعنی کار اخص این معاونت را به‌عهده دارد.

فرمانده بازرسی: پاسدار مسیح محمدی، فرمانده حفاظت اطلاعات: سرهنگ پاسدار بختیاری است.

 ریل آموزشی:

پادگان امام علی:

پادگان امام علی علاوه بر مرکز این معاونت، یکی از اصلی‌ترین مراکز آموزشی این معاونت نیز می‌باشد. ریل آموزشی بر دو نوع است.



آموزشهای اولیه و پایه:

حدود 45روز و کوتاه می‌باشد. چون هدف از این آموزشها، به‌خصوص برای مزدوران سوری که به‌کارگیری آنها در امور نظامی مشابه اقدامات و فعالیتهایی است که بسیج سپاه پاسداران انجام می‌دهد.

آموزشهای کامل نظامی با دوره‌های تخصصی:

برای نفراتی که به‌طور دائمی به استخدام نیروی قدس در می‌آیند دوره آموزش کامل نظامی با دوره‌های تخصصی و همین‌طور دوره‌های تروریستی گذاشته می‌شود که بعضاً تا 9ماه و حتی 12ماه طول می‌کشد.

آموزشهای تروریستی

علاوه بر نیروهایی که برای اقدامات نظامی به‌طور مشخص برای دخالت در منطقه آموزش می‌بینند، واحدهای تروریستی نیروی قدس نیز در واحدهای جداگانه و مخفی آموزش تروریستی دیده و به کشورهای مختلف در حوزه شمال خلیج‌فارس، آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین فرستاده می‌شوند. نفراتی که برای آموزشهای تروریستی آموزش می‌بینند، به‌صورت انفرادی و در محلهای ایزوله شده هستند. آنها دارای یک سوئیت جداگانه در داخل پادگان امام علی هستند که ظرفیت آن از 10 تا 100نفر می‌باشد. در بسیاری موارد آموزشهای تروریستی به تیمهای دو نفره داده می‌شود که با بقیه نفرات ارتباطی ندارند.

در طی سالهای اخیر نیروی قدس عده‌یی از مزدوران خود از آمریکای لاتین از جمله از کشورهای ونزوئلا و اروگوئه و پاراگوئه و بولیوی را برای گذراندن دوره آموزشی وارد پادگان امام علی کرد. در مورد این افراد به‌طور خاص، مخفیکاری ماکزیمم بود و این نفرات همه به‌صورت ایزوله در آنجا بودند و حضور آنها کاملاً مخفی نگه داشته شد. فرمانده آموزش این نیروها سرهنگ طهماسبی است.

ریل آموزش در پادگان امام علی

کلیه نیروهایی که قرار است آموزش بگیرند، در ابتدا به مدت یک هفته در این پادگان، آموزشهای بدن سازی را می‌گذرانند. گروه بدن سازی یکی از قسمتهای آموزش است که فرمانده آن پاسداری به‌نام مولایی است.

به‌دنبال آن، آموزشهای تخصصی در سایر مراکز و محورهای آموزشی نیروی قدس در سایر محلها به آنها داده می‌شود. بعد از اتمام این دوره، کلیه نیروها مجدداً به پادگان امام علی برگشته و امتحان نهایی و تإیید دوره از آنها صورت می‌گیرد. در حقیقت عضوگیری نهایی در این پادگان انجام می‌شود.

بخشهای مختلف معاونت آموزش در پادگان امام علی

گروه آموزش تخصصی یا صنایع سنگین: فرمانده این قسمت که با کد 320 شناخته می‌شود، سرهنگ پاسدار علی محمد می‌باشد. این قسمت دارای 3 زیر مجموعه است: پهباد، موشکی، سلاح سنگین و تعمیرات سلاح سنگین

آموزش شلیک موشک: این آموزش دارای دو قسمت آموزش تئوریک و عملی می‌باشد. آموزش تئوریک همراه با سیمیلاتور در این مرکز صورت می‌گیرد. بعد از اتمام - دوره اولیه تئوریک، نیروها برای اتمام دوره و آموزش عملی شلیک موشک و آموزشهای عملی به مرکز سمنان می‌روند.

آموزشهای دریایی

آموزش چتربازی

آموزش حفاظت شخصیتها (موسوم به تشریفات). فرمانده این بخش آموزش با سرهنگ پاسدار رمکی می‌باشد. سرهنگ رمکی اهل آمل، در شمال ایران است.

ترکیب نیروهای آموزش گیرنده

در دوره‌های سالهای اخیر، بیشترین نیرویی که در پادگان امام علی آموزش می‌گیرند، از سوریه هستند که گاها در هر دوره تا 230نفر نیروی آموزشی را شامل می‌شوند. علاوه بر آنها، نیروهای عراقی نیروی قدس (از شبه‌نظامیان شیعی) نیز برای گذراندن آموزشهای موشکی وارد این پادگان می‌شوند. علاوه بر نیروهای سوری و عراقی، مزدوران سایر کشورها مانند یمن و لبنان، بحرین نیز در این پادگان آموزش می‌گیرند.

به‌دنبال اوجگیری دخالتهای رژیم ایران در سوریه، از سال 2013 میزان دوره‌های آموزشی پادگان امام علی افزایش یافته است. عده‌یی از آخوندهای جامعه المصطفی قم نیز در این پادگان آموزش دیده و به سوریه فرستاده شده‌اند.

از بحرین نیز عده زیادی این دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

علاوه بر پادگان امام علی، مقاومت ایران مراکز آموزشی زیر را در نیروی قدس شناسایی کرده است:

مرکز واقع در تجریش موسوم به دانشکده امام علی – آموزشهای تئوریک

مزدوران سپاه برای گذراندن دوره‌های تئوریک بنیادگرایی و تروریزم ابتدا به این محل فرستاده شده و سپس از آنجا برای گذراندن دوره‌های عملی به سایر مراکز فرستاده می‌شوند. این محل قبلاً مرکز معاونت آموزش نیروی قدس و محل آموزشهای عملی تروریستی بوده اما بعد از افشای آن، دو قسمت شده یک قسمت آن به پادگان امام علی منتقل شده و یک قسمت آن به پادگان بادینده ورامین منتقل شده است.

آدرس دانشکده آموزشی امام علی: خیابان البرز تجریش در محله سعد آباد واقع در شمال تهران در شمال کاخ سعد آباد است.

مرکز بادینده ورامین – آموزشهای شهری

در این مرکز آموزشهای چریکی و شهری از جمله استفاده از موتور برای عملیات تروریستی و آموزش خاص رانندگی و حرکات با ماشین داده می‌شود. یکی از آموزشها هم مربوط به آزاد کردن گروگان است که در این مرکز در داخل ساختمانهایی که برای این کار برای آموزش و تمرین در نظر گرفته شده‌اند، انجام می‌شود. فرمانده این پادگان پاسداری به‌نام ابراهیمی است. این محل در فاصله 30 کیلومتری جنوب ورامین و در منطقه سیاه کوه واقع شده است. این پادگان در منطقه حفاظت‌شده سپاه محسوب شده و در کنار مجموعه‌یی از مراکز سری سپاه قرار دارد. بخشی از فرماندهی معاونت آموزش نیروی قدس بعد از تغییر مکان آن از محل سابق پادگان امام علی (در شمال تجریش) به این محل منتقل شده است. این محل با کد950 شناخته می‌شود. این قسمت از معاونت آموزش بیشتر روی آموزشهای تروریستی و شهری متمرکز است.

مرکز آمل (اردوگاه مالک اشتر) - آموزش زندگی در شرایط سخت در جنگل

یکی از مراکز آموزشی نیروی قدس، موسوم به اردوگاه مالک اشتر در اسکو محله آمل (به سمت امامزاده هاشم) قرار دارد. در این محل زندگی در شرایط سخت در جنگل، آموزش داده می‌شود.

مرکز سمنان - آموزش عملی شلیک موشک

در این مرکز آموزش شلیک موشک از جمله موشک کاتیوشا، موشک فلق و سایر موشکها به عوامل نیروی قدس داده می‌شود. آموزشهای تئوریک و با سیمیلاتور ابتدا در در پادگان امام علی داده می‌شود. به‌عنوان نمونه، عده‌یی از نیروهای عراقی برای گذراندن آموزش انواع موشک مانند کاتیوشا در سال 2014 به این پادگان وارد شده و بعد از اتمام دوره تئوریک، برای آموزش عملی و شلیک به سمنان رفتند و آموزشهای عملی خود را در سمنان انجام دادند. مرکز سمنان مرکز اصلی موشکی رژیم می‌باشد که اخیراً نیز آزمایشات موشکی سپاه از آنجا انجام شده است.

مرکز مشهد (شمال شرق ایران) - تمرکز روی آموزش نیروهای افغانی

در این مرکز آموزشی که با کد 4000 شناخته می‌شود، اکثراً نیروهای افغانی آموزش می‌بینند. در دوره‌های آموزشی آنها معمولاً گروه‌های 300نفره هستند. این مرکز در ارتباط با بخش سپاه انصار نیروی قدس که مربوط به امور افغانستان و شرق ایران است مرتبط است.

پادگان پازوکی- تمرکز روی آموزش نیروهای افغانی اساساً برای اعزام به سوریه

این پادگان متعلق به نیروی قدس است که در منطقه ورامین (جنوب شرق تهران) در کنار روستای جلیل آباد می‌باشد. در هر دوره آموزشی در پادگان پازوکی 200نفر افغانی برای اعزام به سوریه آموزش می‌بینند. آموزشهای پیاده شامل رسته‌های زیر می‌شود: آموزش کلاش، تیربار، خمپاره، آموزش قناسه، تک تیرانداز، آموزش تاکتیک... . ، تمامی مربیان از سپاه پاسداران و نیروی قدس می‌باشند. بعد از اتمام آموزشهای نظامی در یگانهای لشگر فاطمیون سازماندهی شده و به سوریه و هر هفته 200تا 300نفر به سوریه اعزام می‌شوند. این پادگان در کنار پادگان جلیل آباد سپاه قرار داشته و بخش جداشده همان پادگان است. سید مصطفی حسینی یکی از فرماندهان قدس فرمانده این پادگان است.

پادگان لوشان - آموزشهای ویژه

این پادگان در نزدیکی شهر منجیل در کنار شهر لوشان واقع شده است. سپاه در این منطقه یک پادگان بزرگ آموزشی به‌نام امام خمینی دارد که بخشی از این پادگان در اختیار نیروی قدس قرار دارد.

پادگان چمران تمرکز روی آموزش نیروهای افغانی برای اعزام به سوریه

این پادگان در پنج کیلومتری پادگان جلیل آباد در شهرستان پیشوا در جنوب شرقی تهران می‌باشد. در یک دوره آموزشی در پادگان چمران حداقل 100نفر شرکت می‌کنند که اساساً از افغانهای مقیم ایران می‌باشند که برای رفتن به سوریه در آنجا آموزش می‌بینند. فرمانده پادگان چمران سرهنگ حسینی مقدم می‌باشد. نوع آموزش قناسه و تک تیراندازی، خمپاره‌انداز، آموزشهای تاکتیکی می‌باشد.

محور تله کابین – آموزش تکاوری

این مرکز از مراکز فعال آموزشی نیروی قدس است که در شمال تهران قرار دارد و در ارتباط با قسمت 950 بوده و آموزشهای تکاوری در آن داده می‌شود.

آبادان - آموزشهای غواصی و دریایی

در این مرکز که در جنوب ایران قرار دارد، آموزشهای غواصی و دریایی داده می‌شود.

اهواز - آموزشهای دریایی

در این محور نیز که در جنوب ایران قرار دارد، آموزشهای دریایی داده می‌شود.

محور قشم

در این محور نیز که در جنوب ایران قرار دارد، آموزشهای دریایی داده می‌شود.

پادگان شهریار

این پادگان یکی از محلهای آموزشی نیروی قدس در جنوب غربی تهران است. علاوه بر آن محل تجمع نهایی مزدوران افغانی اعزامی به سوریه است که از شهرهای قم و تهران و دلیجان قرار است به سوریه اعزام شوند. در حال حاضر هفته‌یی 2هزار نفر افغانی از این پادگان به سوریه فرستاده می‌شوند که هر سری حدود دو ماه در سوریه می‌مانند و سپس با سریهای بعدی همین نیرو جایگزین می‌شوند. در این پادگان یکی از افسران به‌نام نیروی قدس به‌نام خاوری اعزام نیروها را به سوریه را دنبال می‌کند.



مراکز فوق فقط بخشی از مراکز نیروی قدس سپاه را تشکیل می‌دهد که مربوط به دخالتهای سپاه در سالهای اخیر در کشورهای منطقه بوده است. نیروی قدس دهها مرکز مشابه برای مداخله در کشور عراق به‌خصوص در استانهای همجوار با عراق را داشته که در این گزارش به آن پرداخته نشده است.

همان‌طور که در بررسی این مراکز مشخص است، کلیه مراکز و پادگانهای سپاه پاسداران برای استفاده نیروی قدس برای آموزش نیروهای مزدور از کشورهای خارجی در اختیار این نیرو قرار گرفته است. علاوه بر نیروی قدس سایر نیروهای سپاه پاسداران، شامل نیروی زمینی و دریایی و موشکی آن نیز درگیر دخالتها در کشورهای منطقه هستند و نیرو و تسلیحات و امکانات خود را در اختیار توسعه‌طلبی و جنگ‌افروزی رژیم قرار داده‌اند. ابعاد کشته‌های سپاه پاسداران در جنگ سوریه و عراق این موضوع را به‌خوبی ثابت می‌کند.

نیروی قدس، یک بخش کلیدی سپاه پاسداران

جداسازی بین سپاه و نیروی قدس یک جداسازی واقعی نیست. این جداسازی توسط خود رژیم ایران دامن زده شده تا سپاه و جنایات آن و نقش آن در تروریسم در منطقه و فراتر از آن را سفیدسازی کند.

نیروی قدس در سال 1990 تشکیل شد. گروه‌های حزب‌الله لبنان، سپاه بدر و برخی گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران در سایر کشورها قبل از تشکیل نیروی قدس، تشکیل شده بودند. بنابراین خود سپاه است که مستقیماً این گروهها را درست کرده و مسئول آنها بوده است. نکته قابل‌توجه این است که سازمان بدر یک بخش رسمی نظامی نیروی زمینی سپاه بوده که در عملیاتهای مختلف هم شرکت کرده است.

نیروی قدس بخشی از سپاه است. نه در قانون اساسی و نه در بودجه‌بندی سالانه نیروی قدس یک بخش مجزا نیست، بلکه در دل خود سپاه است.

نیروی قدس اساساً یک ظرف و قالب نظامی است و نیروهایش از یگانهای سپاه و همچنین گروه‌های مزدور سپاه تشکیل شده است. یعنی نیروی قدس بالاستقلال اصالتی نداشته و خودش نیروی رزمی مستقل ندارد. به‌عنوان مثال آنچه به‌عنوان یکان نیروی قدس در سوریه معرفی شده است، در حقیقت یک تیپ لشگر 19 فجر شیراز الآن دو سال است که به‌طور دائم در سوریه مستقر است، بقیه نیروهای آن نیز گروه‌های مزدور از سایر کشورها هستند.

در حال حاضر کل سپاه پاسداران است که درگیر جنگ سوریه و عراق است، بدنه اصلی مربوط به نیروی زمینی سپاه است. کشته‌های سپاه که اساساً از فرماندهان یگانهای مختلف نیروی زمینی سپاه هستند به‌خوبی روشن می‌کند که تمام سپاه پاسداران و تمام سپاههای استانی آن درگیر جنگ و تروریزم در کشورها هستند. همچنین نیروی دریایی و موشکی هم درگیر هستند.

در حقیقت این کلیت سپاه پاسداران است که گروه‌های تروریست هم‌چون حزب‌الله، عصائب الحق، کتائب را تأمین مالی و تسلیح کرده و آموزش داده است.

در یک کلام، سپاه نقش ستون فقرات حفظ دیکتاتوری را ایفا می‌کند که بر سه پایه سرکوب در داخل، صدور تروریزم و بنیادگرایی و تولید سلاح اتمی و موشک استوار است.

در رابطه با داخل کشور، سپاه در چهار زمینه نقش اصلی را دارد:

یکم. نیروی زمینی سپاه سازمان قبلی خودش را تغییر داده و استانی کرده است، یعنی نیروی زمینی را در غالب سپاههای استانی سازمان داده تا بتواند جلوی قیام را بگیرد.

دوم. سپاه با تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شرکتهای وابسته به سپاه کنترل اقتصاد کشور را در دست دارد.

سوم. سپاه از طریق سازمان اطلاعات سپاه و همچنین ارتش سایبری سپاه و بسیج دست به کنترل شبکه‌های اجتماعی زده و اقدام به دستگیری مردم می‌کند.

چهارم. سپاه از طریق سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و اطلاعات سپاه، مقامات و پرسنل درون رژیم را کنترل می‌کند، حتی دست به دستگیری خود عوامل رژیم می‌زند.

در زمینه برنامه ساخت سلاح اتمی، سپاه از سال 1984 به‌دنبال دستیابی به سلاح اتمی از طریق مرکز تحقیقات سپاه بوده که بعدها همین ارگان تبدیل به سازمان سپند شده که فرمانده آن سرتیپ پاسدار محسن فخری‌زاده است.

سپاه به‌دنبال تولید موشک شهاب 3 است که قادر به حمل کلاهک هسته‌یی است و آزمایشات مستمر سپاه در این رابطه است.

در زمینه صدور تروریزم و جنگ‌افروزی در منطقه، سپاه درگیر مداخله نظامی و تروریستی درکشورهای منطقه می‌باشد و شبکه‌های تروریستی و عملیات تروریستی در کشورهای جهان تشکیل داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر