۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

فرامرز دادرس-بلبل‌زبانانی که درغیاب «سفارش‌دهنده» خاموش‌اند

فرامرز دادرس-بلبل‌زبانانی که درغیاب «سفارش‌دهنده» خاموش‌اند


به این «بلبل‌زبانی» و «جعل خبر» فرامرز دادرس در سایت وزارت بدنام اطلاعات موسوم به اینترلینک ۲۷آذر۹۶،‌ توجه کنید: «… مجاهدین در خیلی جاها محکومند و محکوم بوده اند. حتی الان هم در فرانسه اینها محکومند و سال گذشته در ژوئیه ۲۰۱۶ آخرین اظهار نظری که وزارت خارجه فرانسه در مورد مجاهدین کرده است بسیار جالب است که من ترجمه کردم و در همین صفحه فیسبوک من هم پیدا میشود کرد.

از وزارت خارجه سوال میشود که روابط شما با سازمان مجاهدین خلق ایران چگونه است؟ و وزارت امور خارجه فرانسه اعلام می کند که ما هیچگونه رابطه ای با این سازمان نداریم. عرض کنم که در بسیاری نقاط اینها را از لیست سیاه گروههای تروریستی آوردند بیرون. از جمله امریکایی ها. اما در فرانسه هنوز اینها در آن لیست هستند و بیرون هم نیامده اند بنابراین محدودیت های قانونی دارند. یعنی از نظر حقوقی بعنوان یک شخصیت حقوقی در واقع گفتند که این سازمان در واقع مشوق خشونت هست .»
حال از جاعلی که از خالی کردن دق‌دلی طرف شکست‌خورده‌ای که در ۱۳دادگاه بین‌المللی، توان اثبات یک ادعا را هم نداشته و حالا برای به‌دست‌آوردن بازار تجارت با نظام وطن‌فروش آخوندی تنها اظهارداشته «ما هیچگونه رابطه ای با این سازمان نداریم»، این خبر دروغ را ساخته است که «درفرانسه هنوز اینها درآن لیست هستند و بیرون نیامده اند [!!!]» جای این سؤال نیست:
کسی که ادعای دوسال پیش سایت وزارت‌خارجه فرانسه این‌قدر برایش اعتباردارد و آن‌را تعیین‌ کننده همه‌چیز می‌داند که بعد از دوسال آن‌ را بر سر گرفته، حلواحلوا می‌کند:
– چرا به‌اندازه رسانه‌های رژیم آخوندی که نوشته‌اند:‌ «مکرون در تماس تلفنی خود با روحانی از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است» (رجانیوز ۱۴دی۹۶) به موضع‌گیری امروز بالاترین مقام فرانسه علیه سرکوب مردم انعکاس نداده است؟
– چرا موضع فدریکا موگرینی که در آن «افزایش خشونت ها و کشتار معترضان» غیرقابل‌قبول اعلام‌شده است را ندیده است؟
– آیا موضع‌گیری وزرای خارجه آلمان، انگلستان، کانادا، سوئد، بلغارستان و … در نقض حقوق پایه‌ای مردم‌ایران به‌اندازه بازخورد مطلب دوسال پیش، ارزش برجسته کردن نداشت؟
– آیا مواضعی بالاتر از مواضع گوترز،‌ ترامپ،‌ هیلاری کلینتون، مایک پنس، نانسی پلوسی، تیلرسون، جان کری، مک‌کین و ده‌ها شخصیت تراز اول دیگر در محکومیت سرکوب‌گری ولایت‌فقیه، می‌توان در جهان برای انعکاس دادن یافت؟
– و فهرستی طولانی از ابهامات و سؤالاتی شک‌برانگیز…
بنابراین آیا سؤال حقیقی این نیست؟ که:
آیا «خریداری» هست که برای نوع ویژه‌ای از «بلبل‌زبانی‌ها»، هرچند مندرس و از دورخارج، دست در جیب می‌کند، در سایتش [اینترلینک] انتشار می دهد، ولی نوع دیگری از خبرها ولو با اهمیت قرارداشتن در ترند جهانی را به نفع خود نمی‌بیند؟ با توجه به قیام مردم به‌جان‌آمده و اهمیت بالای خبرهای قیام در سطح میهن و جهان،‌ «صاحب منفعت» مربوطه چه‌کسی است؟
م. صادقی
لینک ها :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر