۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

بمباران جنایتکارانه حلب جنایت علیه بشریت - بمباران خونین حلب در انفعال جهانی از سرگرفته شد


بمباران جنایتکارانه حلب جنایت علیه بشریت - بمباران خونین حلب در انفعال جهانی از سرگرفته شد

بمباران خونین حلب در انفعال جهانی از سرگرفته شد



درگیری های شدید نظامی در جنوب شرق شهر حلب به ویژه در محلۀ "عزیزه" ازسرگرفته شد.REUTERS/Abdalrhman Ismailبه گفتۀ مخالفان بشار اسد درگیری های شدید نظامی امروز در جنوب شرق شهر حلب به ویژه در محلۀ "عزیزه" ازسرگرفته شد. وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش سوریه موفق شد اوضاع حلب را دگرگون کند و بیش از ۸۰ هزار غیرنظامی این شهر از کمک های بشردوستانۀ روسیه برخوردار شوند.
به گفتۀ دبیر کل سازمان ملل در نتیجۀ بمباران روزهای اخیر حدود ۱۶ هزار نفر از ساکنان شهر حلب آواره و به دیگر مناطق و محلات این شهر منتقل شده اند.
سازمان ملل قادر نیست بدون موافقت رژیم بشار اسد کمک های غذایی خود را به شهر حلب ارسال کند. "استفن اوبرین" مسئول کمک های بشردوستانۀ سازمان ملل وضعیت شهر حلب را هشداردهنده و وحشتناک توصیف کرده است.
ارتش بشار اسد با پشتیبانی نظامی روسیه و شبه نظامیان طرفدار رژیم دمشق طی روزهای اخیر پیشروی های گسترده اما خونینی برای بازپس گیری کنترل برخی محلات در شهر حلب انجام داده است. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید که مخالفان بشار اسد بیش از یک سوم محلات تحت کنترل خود را طی روزهای اخیر از دست داده اند. وزارت دفاع روسیه مدعی است که ۴۰ درصد محلات حلب از کنترل مخالفان اسد خارج شده است.
در این حال، فرانسه خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی "اوضاع فاجعه بار" شهر حلب شد. "ژان-مارک ارو"، وزیر امور خارجۀ فرانسه، با اعلام این مطلب اجرای فوری آتش بس را در حلب به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به این شهر ضروری دانست.
فرانسه که خواستار کناره گیری بشار اسد است در اوایل ماه دسامبر آینده میزبان کشورهای طرفدار مخالفان رژیم بشار اسد خواهد بود.
قرار است وزرای امور خارجۀ فرانسه، آلمان و روسیه در حاشیۀ نشست امروز "نورماندی" دربارۀ اوکراین با یکدیگر ملاقات و بر سر وضعیت حلب گفتگو کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر