۱۳۹۷ اسفند ۲۵, شنبه

تحریم‌های جدید و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران برایان هوک:

تحریم‌های جدید و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران برایان هوک: 

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا
برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران خبر داد و گفت: کاخ‌سفید به‌دنبال فشار حداکثری بر رژیم ایران است.

وی که روز جمعه ۲۴ اسفند در جلسه‌یی در یکی از ساختمانهای کنگره سخنرانی می‌کرد به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر در ایران اشاره کرد و فعال بودن ‌خامنه‌ای، و ظریف در توئیتر را "ریاکاری" رژیم خواند.
برایان هوک گفت: "حتماً دیدید که اخیراً خامنه‌ای نشانی بر سینه قاسم سلیمانی گذاشته که به‌نظر من وزیر خارجه واقعی رژیم ایران اوست".

برایان هوک از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر رژیم ایران خبر داد.
در نیمه اول اردیبهشت ۹۸ آمریکا یک بار دیگر درباره معافیت خریداران نفت ایران باید تصمیم بگیرد.
برایان هوک پیش‌بینی کرده در شرایط فعلی بازار جهانی نفت، واشنگتن بتواند فشار بیشتری بر صادارت محصولات نفتی ایران وارد کند.
او گفت:‌ "رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار روشن گفته است که ما در کارزارمان برای فشار حداکثری بر ایران، به‌دنبال آن نیستیم که بعد از اتمام معافیت موقتی از تحریم، آن را تمدید کنیم. در دوره قبل بازار نفت، بسیار شکننده بود. ما فکر می‌کنیم که سال ۲۰۱۹ وضع بازار بهتر است و این فرصت بهتری برای فشار بر حداکثری بر ایران به ما خواهد داد تا فروش نفت ایران را به صفر برسانیم."

دو منبع آگاه درباره سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا علیه رژیم ایران روز پنجشنبه ۲۳اسفند ۹۷ از اعمال فشار بیشتر آمریکا به آن دسته از کشورهایی خبر داده‌اند که هم‌چنان از رژیم ایران نفت خریداری می‌کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه از واشنگتن منتشر کرده، از تشدید فشار آمریکا در زمینه معاملات نفتی با رژیم ایران خبر داده است.
آمریکا از هشت کشوری که از معافیت موقت مجازات‌های پیش‌بینی شده برای خرید نفت از رژیم ایران برخوردار هستند، درخواست کرده است که میزان خرید نفت خود را از این رژیم بار دیگر کاهش دهند.
هدف آمریکا، کاهش صادرات نفت خام ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز اعلام شده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این کشور با دنبال کردن سیاست تحریمی‌ خود علیه رژیم ایران این هدف را دنبال می‌کند تا عواید ارزی این رژیم از قبل صادرات نفت را کاهش دهد.
همچنین آمریکا تأکید کرده است که این تحریم‌ها مادام آن که رژیم ایران به برنامه هسته‌یی خود پایان ندهد و دست از فعالیت‌های مخرب خود در خاورمیانه نکشد، ادامه خواهند داشت.

رویترز: شکست تلاشهای رژیم ایران برای قاچاق نفت با نفتکشهای خارجی

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۲۳اسفند ۹۷ فاش کرد رژیم ایران به شکل پنهانی در حال جستجو برای نفتکش‌های خارجی دست دوم است تا آنها را با ناوگان کشتیرانی کهنه خود برای صادرات نفت جایگزین کند.
رویترز می‌نویسد تجهیزات فنی برای ردیابی کشتی‌ها پیشرفت زیادی داشته و آمریکا نیز به‌دقت صادرات نفت ایران و شبکه‌هایی را که به جمهوری اسلامی کمک می‌کنند زیر نظر دارد.
این گزارش به‌ نقل از کارشناسان می‌نویسد که نفتکش‌های بزرگ از دریافت و انتقال نفت ایران اجتناب می‌کنند و حتی چین نیز در تلاش است تا تحریم‌های آمریکا را به‌دقت مراعات کند.
بر اساس گفته‌ منابع صنعتی از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه، مذاکرات ایران با کره جنوبی برای خرید ۱۰نفتکش به بن‌بست خورده است.
پاناما هم حداقل ۲۱نفتکش ایرانی را که با پرچم این کشور در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کردند از لیست ثبت کشتی‌ها خارج کرده است و ایران تلاش می‌کند پرچم کشورهای دیگر مانند ویتنام را جایگزین پاناما کند.
البته رویترز با استناد به منابعی نوشته است که احتمالاً بیش از ۶۰کشتی ایرانی شامل نفتکش‌ها در پاناما ثبت شده بودند.
بر اساس تحریم‌های آمریکا، ارائه خدمات بیمه و بندری به نفتکش‌های ایران با محدودیت مواجه است. رژیم ایران برای فرار از این تحریم‌ها، بخشی از نفتکش‌های خود را در خارج ثبت کرده که با پرچم دیگر کشورها تردد می‌کنند، موضوعی که چندی است در رسانه‌ها نیز مطرح می‌شود و اخیراً آمریکا اعلام کرد که پاناما دیگر اجازه استفاده پرچم این کشور برای نفتکش‌های ایرانی را نمی‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر