۱۳۹۷ اسفند ۲۵, شنبه

اتفاقی که برای اسدالله اسدی افتاده، در تاریخ دیپلماسی ما بی‌سابقه است- کیهان خامنه‌ای:

 اتفاقی که برای اسدالله اسدی افتاده، در تاریخ دیپلماسی ما بی‌سابقه است- کیهان خامنه‌ای:


اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
کیهان خامنه‌ای ۲۵اسفند۹۷ برآشفتگی خود را از ادامه بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک نشان داد و نوشت: اینک پس از گذشت نزدیک به ۹ماه از دستگیری، بازداشت و محاکمه اسدالله اسدی هنوز خبری از سرنوشت پرونده او در دست نیست. جالب است که بدانید سفیر ایران در اتریش نیز تاکنون هیچ واکنشی نسبت به بازداشت دیپلمات زیر نظرش نشان نداده است! یک دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه که نخواست نامش عنوان شود گفت: « اتفاقی که در مورد دیپلمات ما اسدالله اسدی رخ داده شاید بتوان گفت که در تاریخ دیپلماسی ما بی‌سابقه است.


کیهان خامنه‌ای با عنوان اخراج بی‌سر و صدای دیپلمات‌ها، منظور اخراج دیپلماتهای رژیم آخوندی از هلند و فرانسه نوشت:
در ابتدای امسال دو دیپلمات ایرانی به اتهام دست داشتن در دو ترور مخالفان جمهوری اسلامی در هلند از این کشور و بی‌سرو صدا اخراج شدند و یک دیپلمات ایرانی دیگر نیز از فرانسه به دلایل نامعلوم اخراج شد.
سپس در یازدهم تیرماه سال جاری خبر رسید که «اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ۱۱تیرماه سال جاری توسط پلیس آلمان و به دستور دستگاه امنیتی فرانسه بازداشت شد. همچنین رسانه‌های غربی ۵مهرماه از استرداد این دیپلمات ایرانی به بلژیک خبر دادند و اینک پس از گذشت نزدیک به ۹ماه از دستگیری، بازداشت و محاکمه اسدالله اسدی هنوز خبری از سرنوشت پرونده او در دست نیست و وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آن‌چنان‌که باید و شاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای اروپایی بستاند.


کیهان خامنه‌ای به بی‌عملی دولت آخوند روحانی با عنوان سیاست سکوت و لبخند نوشت: کارشناسان سیاسی معتقدند دستگاه دیپلماسی دولت حسن روحانی در قبال همه این اخراج‌ها و همچنین بازداشت اسدالله اسدی نه تنها بنا بر عرف جاری روابط دیپلماتیک دست به اقدام متقابل نزده بلکه ترجیح می‌دهد با سیاست سکوت و لبخند از کنار آنها بگذرد!
در آخرین نشست خبری سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر این‌که آخرین وضعیت دیپلمات دستگیر شده ایران در اتریش که تحویل بلژیک داده شد چگونه است و اقدامات وزارت امور خارجه در آن خصوص تاکنون به چه ترتیبی بوده است، می‌گوید: «روند پیگیریهای ما در این خصوص هم‌چنان ادامه دارد. وکلای آقای اسدی، کار خود را دنبال می‌کنند و امیدواریم مجموعه تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ما به نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش منتج شود.»
وی می‌افزاید: «از تحول جدیدی در این ارتباط اطلاع ندارم ولی این پرونده به‌عنوان یک موضوع مهم در دستگاه دیپلماسی و بخش‌های ذی‌ربط کشور در جریان است و امیدواریم بی‌گناهی ایشان هر چه زودتر اثبات شود و به ایران بازگردند.»

کیهان خامنه‌ای با سوزوگداز از فعالیت سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت در فرانسه نوشت: به‌رغم این‌که فرانسه مدعی مقابله با تروریسم بوده و همواره این ادعا توسط مقامات این کشور مطرح می‌شود، در عمل شاهد حمایت فرانسه از مجاهدین هستیم.

کیهان خامنه‌ای در نهایت به جنایت بمب‌گذاری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در گردهمایی سازمان مجاهدین در فرانسه اشاره می‌کند و می‌نویسد: تحقیقات و اتهام‌های وارد شده به دبیر سوم سفارت ایران در اتریش مربوط به طرح بمب‌گذاری در همایش سازمان (مجاهدین) در نهم تیر ماه سال جاری در فرانسه می‌ باشد، او متهم است به یک زوج ایرانی مقیم بلژیک سفارش داده بود به این همایش حمله کنند!
این زن و شوهر نیز در حالی‌که ۵۰۰گرم ماده منفجره بسیار قوی پروکسید استون، و یک چاشنی همراه داشتند، بازداشت شده بودند. پلیس مدعی‌ است در انتقال این مواد منفجره به این زوج، به اسدی مظنون شده است.

لازم به یادآوری است دیپلمات تروریست رژیم آخوندی به‌نام اسدالله اسدی، طراح اصلی حمله تروریستی به گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس بود که در آلمان دستگیر شده است. این دیپلمات تروریست از مرداد ۱۳۹۳ ایستگاه اطلاعات رژیم آخوندی در اتریش بوده است. دو تروریست دستگیر شده در بلژیک، امیر سعدونی و نسیم نعامی نام دارند و مقیم آنتورپ هستند.
قبل از اسدالله اسدی، فردی به‌نام مصطفی رودکی رئیس ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در اتریش بود. وی سپس به تهران منتقل شد و در سال ۱۳۹۶ برای توطئه علیه مجاهدین در آلبانی رئیس ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در آلبانی شد.


رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه ۱۸مهر۹۷ به‌ نقل از دادستانی فدرال بلژیک گزارش دادند که به‌دنبال استرداد دیپلمات‌تروریست آخوندها اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک، وی رسماً به تلاش برای سوءقصد تروریستی متهم شده و پس از جلسه بازپرسی در برابر قاضی تحقیق در شهر آنورس، زندانی شده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک دیپلمات (رژیم) ایران روز چهارشنبه در بلژیک به ظن مشارکت در توطئه مظنون بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه، تحت بازداشت قرار گرفت.
دفتر دادستانی فدرال بلژیک طی بیانیه‌یی گفت، یک قاضی تحقیق پیش‌تر او... را که معمولاً در وین مستقر است، در شهر شمالی آنورس بلژیک مورد بازپرسی قرار داد.

رویترز نوشت: دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد، یک دیپلمات (رژیم) ایران که روز سه‌شنبه توسط آلمان به بلژیک تحویل داده شده بود، روز چهارشنبه به تلاش برای سوءقصد تروریستی و آماده‌سازی یک نقض تروریستی در چارچوب تحقیقات پیرامون تلاش برای سوءقصد خنثی‌ شده در ۳۰ژوئن علیه گردهمایی مخالفان ایرانی در ویلپنت در نزدیکی پاریس متهم شد.
این دیپلمات که توسط دادستانی با نام اسدالله اسدی شناسایی شد، از سال ۲۰۱۴در اتریش مستقر بود و در آلمان دستگیر شده بود. او متهم است که از یک زوج ایرانی‌الاصل که روز ۳۰ژوئن در بروکسل دستگیر شدند خواسته است، سوءقصدی را با بمب علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران انجام بدهند.
قاضی تحقیق متخصص تروریسم، خواهان تحویل او به مقامهای بلژیک در چارچوب پرونده تلاش برای سوءقصد تروریستی شده بود.
دادستانی فدرال تصریح کرد، اسدالله الف. (اسدی) روز چهارشنبه توسط قاضی تحقیق تفهیم اتهام و زندانی شد.
زوج مذکور متشکل از امیر سعدونی و نسیمه نعامی توسط یکانهای ویژه پلیس بلژیک دستگیر شده بود.
فرانسه روز ۲اکتبر (رژیم) ایران را به آماده‌سازی این پروژهٔ سوءقصد در ویلپنت متهم کرد و دارایی‌های دو فرد و ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات رژیم ایران را مسدود کرد.

مطالب مرتبط:

۱ نظر:

  1. آری اینچنین بود برادر ... روزی روزگاری تعدادی از جوانان که تحصیلات عالی داشتند و گمان روشنفکری میکردند با شیخی متحد شدند که شیاد بود و مردی را سرنگون کردند که وطن دوست بود شیاد سوار بر موج جاهل و روشنفکر به قدرت رسید گردن روشنفکر کم شعور را زد و بر توده جاهل سالها حکومت کرد امت فقیر و برده ایران

    پاسخحذف