۱۴۰۲ بهمن ۵, پنجشنبه

اسرائيل از کشف محل اختفای یحیی السنوار خبر داد

اسرائيل از کشف محل اختفای یحیی السنوار خبر داد

محل اختفای یحیی سنوار رهبر حماس توسط اسرائیل 
شناسائی شد

 رادیو اسرائیل، پنج‌شنبه 5 بهمن، از پیش‌بینی محل اختفای یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه خبر داد.

این رادیو توضیح داد، بر اساس اطلاعاتی که نیروهای اسرائیلی در آخرین دوره از جنگ در تونل‌های شهر «خان‌یونس» به دست آورده‌ند، «السنوار» در تونل‌های این شهر با اسرای اسرائیلی بوده که به شهر «رفح» یا «دیر البلاح» در این باریکه منتقل شده است.

رادیو اسرائیل، یک‌شنبه گذشته اعلام کرد، سنوار با آگاهی برای جنگ 15 ساله با ایجاد تونل‌های تو در تو و پیچیده آماده شده است.

این رادیو با اشاره به نفوذ ارتش اسرائیل به مسافتی طولانی در زیرزمین نوار غزه، اعلام کرد که صحبت در مورد شبکه‌ای از تونل‌ها به طول ده‌ها کیلومتر است.

اتحادیه اروپا یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را هفته گذشته در فهرست «تروریستی» قرار داد که به معنای مسدود شدن تمام دارایی‌های مالی او در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

حماس علیه شهرک‌های اسرائیلی نزدیکی نوار غزه در هفت اکتبر عملیات «طوفان اقصی» را انجام داد که منجر به کشته شدن حدود 1200 اسرائیلی و اسارت 250 نفر دیگر شد که برخی در تبادل زندانیان آزاد شدند.

این جنگ شامل آتش‌بس هفت روزه‌ای با میانجیگیری قطر، آمریکا و مصر بود که شماری از اسرای زن و کودک دو طرف آزاد و مقداری از کمک‌های بشردوستانه در این مدت وارد غزه شد.

اسرائیل جنگ علیه نوار غزه را از هفت اکتبر آغاز کرده که تا کنون بیش از 25 هزار فلسطینی کشته و بیش از 63 هزار دیگر مجروح شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر