۱۴۰۲ بهمن ۵, پنجشنبه

بزرگترین رزمایش «ناتو» از زمان جنگ سرد با مشارکت 90 هزار سرباز، 50 کشتی و 80 جنگنده

 بزرگترین رزمایش «ناتو» از زمان جنگ سرد با مشارکت 90 هزار سرباز، 50 کشتی و 80 جنگنده



دومین روز از رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو که برای آزمایش دفاعی این ائتلاف نظامی غربی در برابر جنگ روسیه علیه اوکراین طراحی شده، ادامه یافت


بزرگترین رزمایش نظامی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، از زمان جنگ سرد تاکنون آغاز کرده است، امروز پنج‌شنبه 5 بهمن با حرکت یک ناو جنگی آمریکایی از مرزهای آبی این کشور و عبور از اقیانوس اطلس به سمت اروپا، ادامه یافت.

این ائتلاف نظامی غربی گزارش داد که حدود 90 هزار سرباز در رزمایش «مدافع ثابت‌قدم 24» که برای آزمایش دفاعی ناتو در برابر جنگ روسیه علیه اوکراین طراحی شده است، شرکت می کنند.

ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده عالی ناتو در اروپا، گفت: «ائتلاف توانایی خود در تقویت منطقه اروپا و اقیانوس اطلس را با انتقال نیروها از آمریکای شمالی به آن سوی اقیانوس اطلس نشان خواهد داد».

او تصریح کرد: «مانورهای مدافع ثابت‌قدم 24 نمایش روشنی از وحدت، قدرت و عزم ما برای حفاظت از یکدیگر، ارزش‌ها و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین خواهد بود».

کاولی افزود: «این مانورها برای شبیه‌سازی واکنش ائتلاف 31 کشوری به حمله‌ای خصمانه مانند حمله روسیه به اوکراین طراحی شده است».

این فعالیت‌های نظامی شامل یک سری رزمایش‌های کوچکتر و انفرادی از آمریکای شمالی تا جناح شرقی ناتو در نزدیکی مرز روسیه خواهد بود.

حدود 50 کشتی، 80 هواپیما و بیش از 1100 خودروی جنگی در این آموزش شرکت خواهند کرد.

این مانورها که بزرگترین مانورها از زمان مانور «رفورگر» در طول جنگ سرد در سال 1988 است، در زمانی برگزار می شود که ناتو از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، بخش دفاعی خود را تقویت کرده است.

این ائتلاف غربی هزاران سرباز را به جناح شرقی خود فرستاده و جامع‌ترین برنامه‌های نظامی خود را برای محافظت از اعضای جدید خود مقابل هرگونه حمله روسیه به اجرا گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر