۱۴۰۲ دی ۲۹, جمعه

حسن روحانی: اکثریت مردم نمی‌خواهند پای صندوق رأی بروند

 

حسن روحانی: اکثریت مردم نمی‌خواهند پای صندوق رأی بروند

به فاصله چند هفته تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در ایران، حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین، می‌گوید که «اکثریت مردم» قصد ندارند در این انتخابات شرکت کنند.

روحانی روز جمعه در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای گفت: «اولین بار است می‌بینیم درباره انتخابات، اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند.»

او افزود: «اقلیت حاکم می‌خواهد انتخابات خلوت باشد و کسی پای صندوق رأی نرود. اکثریت مردم هم نمی‌خواهند پای صندوق بروند.»

قرار است دور دیگری از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند برگزار شود.

در دوره پیشین انتخابات مجلس، بر اساس آمارهای دولتی، بیش از نیمی از مردم در انتخابات شرکت نکردند.

با توجه رقابتی نبودن انتخابات در ایران و نارضایتی‌های فزاینده مردمی، بخصوص پس از اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود که درصد شرکت در انتخابات آتی نیز رقم پایینی باشد.

سخنگوی شورای نگهبان روز ۱۴ دی اعلام کرد که این نهاد فقط نیمی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را تایید صلاحیت کرده است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته در چند مناسبت مختلف، این انتخابات را «بسیار مهم» خواند، و از مردم خواست که در آن شرکت کنند.

روحانی که خود در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ رئیس ‌جمهور ایران بوده و انتخابات پیشین مجلس زیر نظر وزارت کشور دولت او برگزار شد، پیشتر گفته است که بعد از اعتراضات آبان ۱۳۹۸ «آب از سر» حکومت گذشت و اکنون دیگر برای مقام‌های جمهوری اسلامی مهم نیست که مشارکت در انتخابات کم باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر