۱۴۰۲ بهمن ۸, یکشنبه

بایدن: حمله به پایگاه آمریکایی در اردن توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران صورت گرفت

 بایدن: حمله به پایگاه آمریکایی در اردن توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران صورت گرفت


بایدن رئیس جمهور آمریکا 

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند در واکنش به حمله به پایگاه امریکایی در اردن تهران را هدف قرار دهد

پس از آنکه ارتش آمریکا شامگاه یکشنبه 8 بهمن اعلام کرد که سه سرباز در حمله پهپادی به پایگاهش در اردن کشته شدند، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن اعلام اینکه این حمله توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران صورت گرفته، تهدید کرد که در زمان و روش مناسب، مسئولین کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در اردن را «پاسخگو» خواهد کرد.

هم‌زمان، دو مقام آمریکایی گفتند که 34 سرباز که در این حمله مجروح شدند به خارج از پایگاه مذکور انتقال داده شدند.

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت بایدن خواستند در واکنش به حمله به پایگاه امریکایی در اردن که منجر به کشته شدن 3 سرباز و زخمی شدن 34 تن دیگر شد، تهران را هدف قرار دهد.

در این حال، منابع العربیه فاش کردند که این پهپاد از سوریه پرتاب شده بود. هم‌زمان، دولت اردن اعلام‌ کرد که پایگاه آمریکایی هدف قرار گرفته در خارج از مرزهای اردن قرار دارد.

یک مقام آمریکایی نیز کفت که شبه‌نظامیان عراقی از جمله «حزب‌الله» و «النجبا» مسئول حمله به نیروهای آمریکایی در پایگاه «برج 22» هستند.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در غزه، این اولین بار است که سربازان آمریکایی بر اثر آتش خصمانه کشته می‌شوند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در 28 ژانویه، در یک حمله پهپادی به پایگاهی در شمال شرقی اردن، نزدیک مرز سوریه، سه عضو ارتش آمریکا کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.»

مقامات آمریکایی همچنین به «سی‌ان‌ان» گفتند که این سربازان در یک حمله پهپادی شبانه کشته شدند.

به گزارش «سی‌ان‌‌ان»، این نیروهای آمریکایی، به عنوان بخشی از ماموریت ارائه مشاوره و کمک به اردن در پایگاه «برج 22» حضور دارند.

اتهام ایران توسط بایدن

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به این حادثه گفت: «حمله به پایگاه ما در اردن توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه و عراق انجام شد.»

بایدن ادامه داد: «آنچه در اردن اتفاق افتاد یک تشدید تنش بزرگ است.»

بایدن همچنین تهدید کرد که تمام کسانی که مسئول حمله به نیروهایش در پایگاه آمریکایی در داخل اردن هستند را «پاسخگو» خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، تنش‌ها در منطقه و در چندین جبهه، از عراق گرفته تا سوریه، یمن و لبنان، توسط گروه‌های مسلح مورد حمایت حکومت ایران، تشدید شده است.

از 17 اکتبر گذشته تاکنون، بیش از 158 حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه توسط این گروه‌های مسلح صورت گرفته است.

از سوی دیگر، نیروهای آمریکایی چندین حمله در هر دو کشور علیه مقرهای گروه‌های مسلح انجام دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر