۱۴۰۲ دی ۱۹, سه‌شنبه

برادر شوهر زینب سلیمانی به جرم جاسوسی برای اسراییل دستگیر شد

 برادر شوهر زینب سلیمانی به جرم جاسوسی برای اسراییل دستگیر شد



هشام هاشم صفی الدین پسر رئیس شورای اجرایی حزب الله  لبنان به اتهام جاسوسی برای اسرائیل و لو دادن محل اختفا صالح العاروری دستگیر شد.

نکته جالب اینجاست این فرد که دستگیر شده برادر شوهر خانم زینب سلیمانی است و پدرش نفر دوم حزب الله لبنان است.

هاشم صفی الدین پدر سیدرضا صفی الدین ، روحانی برجسته متولد ۱۹۶۴ در دیر قانون النهر لبنان ۵۶ ساله رئیس اجرایی حزب الله لبنان و مبارز لبنانی است که سالها با سید حسن نصرالله همکاری دارد و نسبت فامیلی نیز با سید حسن نصرالله دارد و احتمال میرود که فرزندش نیز مانند پدرش از مبارزان و اعضای حزب الله لبنان باشد.

سید هاشم صفی الدین معاون اجرایی حزب الله میباشد. خیلی ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می دانند. وی ویژگی های مشترک زیادی با دبیر کل حزب الله داشته و روابط صمیمی با افراد مقاومت و مسئولان از رده بالا گرفته تا آنها که در میدان کار فعال هستند دارد.

سید هاشم صفی الدین بیش از 50 سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب الله است که قوه مجریه حزب به حساب می آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می کند.

پیشتر نیز  اسرائیلاعلام کرده بود که داماد لبنانی قاسم سلیمانی از طریق سوریه، به لبنان اسلحه قاچاق می‌کند.

افیخای ادرعی که سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل است اعلام کرد که رضا هاشم صفی‌الدین، با هواپیماهای مسافربری که در مسیر تهران – دمشق پرواز می‌کنند، از تهران به سوریه اسلحه وارد می‌کند و سپس این تسلیحات را به لبنان می‌برد و در اختیار گروه حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل نوشته است که همسر رضا هاشم صفی‌الدین، دختر قاسم سلیمانی است.

منبع 2024/01/08 12:39:16 ب.ظ

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر