۱۴۰۲ شهریور ۱۷, جمعه

« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- روابط دموکراتیک و انسجام درونی مجاهدین قسمت پایانی

 « انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- روابط دموکراتیک و انسجام درونی مجاهدین


انقلاب ایدئولوژیک 


روابط دموکراتیک و انسجام درونی مجاهدین

در نبرد دائمی با اندیشه‌های جنسیت‌گرایانه و فردیت‌طلبانه، مناسبات مجاهدین می‌تواند وحدت و انسجام ارگانیک پیدا کند و انرژیهای زنان و مردان مجاهد در هم ضرب شود. آنها با یکدیگر رقابت منفی نمی‌کنند. در پی فروکشیدن هم نیستند. رقابتی اگر هست در کسب ارزش‌های والای انقلابی است. کسی که بیشتر به این ارزش‌ها متصف می‌شود، خاضعتر است و با فروتنی ره‌آوردهای خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد. هنر یک مسئول در سازمان مجاهدین این است که مسئول خود را از میان تحت‌مسئولانش به سازمان معرفی کند. به‌عبارت دیگر یکی مانند خود را تربیت و او را به‌عنوان مسئول خود به تشکیلات پیشنهاد دهد. بالاترین مسئول کسی است که بیشتر از سایرین به شایستگی دیگران رأی دهد و آنها را بر خود مقدم بدارد.

در پنجاه‌و‌نهمین سال تولد سازمان مجاهدین می‌توان و باید گفت که اگر مجاهدین تاکنون توانسته‌اند در زمانه‌ای چنین غدار بدون برخورداری از سرزمین آزاد شده، پول کلان، حمایت ابر قدرت، موشک و پهپاد و دیگر پارامترهای قدرت‌ساز، سراپا بمانند و بر تعادل‌قوای کنونی غلبه کنند، مدیون چنین ارزش‌هایی است. بر طاق بالابلند این ارزش‌ها، وفاداری مجاهدین به پیمانها و سوگندهایشان به‌راستی درخششی آفتاب‌گونه دارد.

***

در یک‌کلام، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین، انقلابی است که از ۳۸سال پیش آغازیدن گرفته است. این دست‌آوردها را سال به سال [در سرآمد هر شهریور]، باید بازشناخت و به‌مثابهٔ یک هدیهٔ ارزشمند به خلق قهرمان تقدیم کرد.

دامون دانافر

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

پایان مقاله 

« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدیناندکی غفلت و لغزش می‌تواند به سقوط منجر شود. قسمت اول


« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین - سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- ارزش‌های پایه قسمت دوم


« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- مبارزهٔ مداوم با «جنسیت‌زدگی»مبارزه وقفه‌ناپذیر با «فردیت فروبرنده» قسمت سوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر