۱۴۰۲ شهریور ۱۷, جمعه

« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین - سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- ارزش‌های پایه قسمت دوم

 « انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین - سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- ارزش‌های پایه



سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین

مجاهدین پاسخ به این سؤال را به‌گونه‌یی موجز داده‌اند. آنها انقلاب ایدئولوژیک را سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای خود می‌دانند.

از انقلاب ایدئولوژیک برداشت‌های مختلفی به‌عمل آمده است. مجاهدین در این زمینه کمتر سخن گفته‌اند. شاید از آن بابت که عادت ندارند، به ستایش و تبلیغ ژورنالیستی و بازارپسند کرده‌های خود بپردازند. گو این‌که دلخوش کردن به مسیر طی‌شده و دست‌آوردهای پیشین [بدون تجربه‌آموزی از آنها برای ادامهٔ مسیر] نوعی رضایت از خود ایجاد می‌کند که خوشایند و برازندهٔ نیروی انقلابی نیست؛ اما غور در همین جملهٔ موجز مریم رجوی ما را به حقیقتی مکنون واقف می‌گرداند.

سوخت‌بار یا به تعبیری دیگر «سوخت جت» تشکیلات مجاهدین ارزش‌هایی است که آنها در انقلاب درونی کسب کرده و می‌کنند. آنها برای کسب دینامیسم قابل به‌کارگیری برای مراحل دشوارتر نبرد به یک انقلاب نو به نو در خود و تشکیلات‌شان نیاز دارند. منبع لایزال این انرژی، ارزش‌های ناب انسانی و انقلابی است.

 

ارزش‌های پایه

نخستین ارزش‌هایی که سازمان مجاهدین بر اساس آنها پایه‌ریزی شد، «صداقت» و «فدا» بودند. این دو ارزش، نخستین ارزش‌هایی هستند که بر سردر ورودی این سازمان حک شده‌اند و کسی که می‌خواهد عضو آن باشد باید این را کسب نماید.

از همان روز اول کسی که می‌خواست عضو مجاهدین شود، باید دارای صلاحیتهایی می‌شد که آنها را در یک فرایند پر از آزمایش کسب کرده باشد. این فرایند قدم به قدم با پرداخت بها آغاز می‌شود. به‌عنوان مثال حتی اگر کسی هوادار مجاهدین شود، باید از فردای هواداری، زندگی جدیدی را انتخاب کند؛ چه رسد به کاندیدای عضو یا عضو مجاهدین که با انتخاب و سرسپاری به اصول تشکیلات انقلابی (وحدت فرد و مسئولیت، انتقاد و انتقاد از خود، حرفه‌یی بودن، شهادت‌پذیری، انضباط آهنین، رهبری جمعی، سانترالیسم دموکراتیک)، خود را وقف آرمان آزادی و سعادت جمعی کرده است.

قبول‌شدن در هر یک از این فرآیندهای کسب صلاحیت، به‌منزلهٔ ورود به مراحل بعدی است. این مراحل هر چند سال طول بکشد، قابل صرف‌نظر کردن نیست. کسانی که می‌توانند به آن گواهی بدهند یک جمع ذیصلاح است.

طبق این فرایند، عضو مجاهد خلق، در مبارزه‌یی پر آزمایش، همپای تغییر جامعه، خود نیز تغییر می‌کند و از عناصر استثماری و طبقاتی پالوده می‌شود. پالودگی از عناصر استثماری و طبقاتی و کسب جوهرهٔ ناب مجاهدی، مضمون و موزیک متن انقلاب درونی مجاهدین است. به‌همین دلیل به‌طور سیستماتیک کسانی که به درجاتی آلوده به منافع فردی و وابستگی‌های طبقاتی باشند نمی‌توانند در این تشکیلات انقلابی عرض اندام کنند.

« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدیناندکی غفلت و لغزش می‌تواند به سقوط منجر شود. قسمت اول


« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین - سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- ارزش‌های پایه قسمت دوم


« انقلاب ایدئولوژیک»، سرچشمهٔ دارایی‌ها و توانمندیهای مجاهدین- مبارزهٔ مداوم با «جنسیت‌زدگی»مبارزه وقفه‌ناپذیر با «فردیت فروبرنده» قسمت سوم

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر