۱۳۹۷ مرداد ۳, چهارشنبه

پمپئو می‌گوید ـ زمان مواجهه با رژیم دیوسیرت ایران فرا رسیده

پمپئو می‌گوید ـ زمان مواجهه با رژیم دیوسیرت ایران فرا رسیده

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو روز سه‌شنبه ۳مرداد ۹۷در پیامش به کشورهای اروپایی خاطرنشان کرده است که، توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در سراسر جهان، حاوی این پیام است که آنها از تروریسم مورد حمایت این رژیم در امان نیستند.
وزیر خارجه آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت« اروپا از تروریسم مورد حمایت ایران در امان نیست. در این ماه یک دیپلمات ایرانی در وین متهم به ارتباط با بمب‌گذاری در یک گردهمایی در فرانسه شد».
در همان زمان که این رژیم در تلاش برای متقاعد کردن اروپا به ماندن در توافق برجام بود، برای حملات تروریستی در اروپا توطئه می‌کرد.
در آلمان اوایل ماه جاری میلادی، اسدالله اسدی ۴۷ساله یک دیپلمات ایرانی در ارتباط با توطئه‌یی برای بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس دستگیر شد.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این مورد افزود: «رژیم ایران اثر انگشت خود را در اروپا و جهان و بر روی مردم خود باقی گذاشته است. زمان مواجهه با این رژیم دیوسیرت فرا رسیده است».

بیشتر بخوانید:

مقابله با تروریسم رژیم ایران

رویارویی با تروریسم و ماجراجویی‌های رژیم ایران، عامل وحدت در درون هیأت حاکمه آمریکا شده است. برای مثال:
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور: «رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را در وضعیت هشدار رسمی قرار داد... ما دیگر پراکندن بذر تروریسم توسط رژیم ایران را تحمل نخواهیم کرد».
جان بولتون مشاور امنیت ملی: «رئیس‌جمهور می‌گوید اگر رژیم ایران دست از پا خطا کند، قیمتی خواهد پرداخت که کمتر کشوری داده است».
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید: «تهدید تند پرزیدنت ترامپ علیه رژیم ایران نمونه‌‌یی از سیاست صلح از موضع قدرت است که به‌دنبال تهدیدات تو خالی از طرف ملاهای تهران می‌باشد».
در بین نمایندگان مجلسین آمریکا نیز شاهد یک حمایت دوحزبی از لایحه تحریمها علیه رژیم ایران هستیم، این لایحه با بیش از ۴۰۰رأی موافق در برابر تنها ۲رأی مخالف و در سنا هم بدون مخالفت تصویب شد.
از سوی دیگر پس از موضع‌گیری تند دونالد ترامپ علیه اظهارات روحانی، برخی از باند دلواپس دست به حمایت از آخوند روحانی و حرفهایش زدند. و رژیم تلاش کرد این واکنش‌ها را نشانی از نزدیک شدن باندهایش به یکدیگر و چشم‌انداز غلبه بر اختلافات درون قلمداد کند. اما اظهارات روحانی دردی از شقه درون رژیم دوا نکرد، بلکه باعث دامن زدن به تضاد درون باند روحانی نیز شده است. از جمله روز سه‌شنبه روزنامه حکومتی اعتماد از قول احمد عزیزی، دیپلمات پیشین رژیم، نوشت: «اگر رئیس‌جمهور برای چنین اظهاراتی در جمع بسته حرفه‌یی‌های سیاست خارجی کشور مان، دلیل و توجیهی هم داشته باشند، رسانه‌یی کردن آن را می‌توان گره‌ای تازه بر گفتمان اعتدال، چراغ راهنمای سیاست داخلی و خارجی ایشان، محسوب کرد».
روزنامه حکومتی ابتکار هم روز سه‌شنبه با طعنه تیتر زد «از شیخ دیپلمات تا سرهنگ تهدید»!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر