۱۳۹۷ مرداد ۵, جمعه

رنوی فرانسه از ایران می‌رود

رنوی فرانسه از ایران می‌رود

کمپانی رنوی فرانسه
کمپانی رنوی فرانسه
تیری بولور، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت فعالیتهای رنو در ایران احتمالاً به‌خاطر تبعیت از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران به‌حالت تعلیق درخواهد آمد. وی افزود: « ما به‌دلیل تلافی از دست دادن فرصتهای موجود در ایران به فرصتهای معاملاتی جدید به‌طور خاص در آفریقا می‌نگریم،»....

خبرگزاری بلومبرگ ۲۷ژوئیه ۲۰۱۸ ـ ۵مرداد۹۷
کمپانی رنو آخرین کمپانی اروپایی خواهد بود که قربانی تحریمهایی می‌شود که توسط دونالد ترامپ دوباره علیه رژیم ایران اعمال خواهد شد اگر چه خودرویی توسط این شرکت در آمریکا بفروش نمی‌رسد.
تیری بولور، Thierry Bollore مدیر ارشد اجرایی کمپانی رنو گفت فعالیتهای رنو در ایران احتمالاً به‌خاطر تبعیت از تحریمهای ایالات متحده علیه ایران به‌حالت تعلیق درخواهد آمد.
او گفت:« ما به‌خاطر تلافی از دست دادن فرصتهای موجود در ایران به فرصتهای معاملاتی جدید به‌طور خاص در آفریقا می‌نگریم،».

اروپاییها به بازار ایران دلبسته بودند

بعد از این‌که در سال ۲۰۱۶ تحریمها علیه تهران کاهش یافت ایران تبدیل به یک بازار رو به رشد و تجارت برای اروپا گردیده بود و معاملات تجاری با اروپا به بیش از ۱۰میلیارد دلار رسید. اکنون بعد از این‌که ایالات متحده توافق اتمی سال ۲۰۱۵ را با جمهوری اسلامی لغو کرد کمپانیها در حال خروج با عجله از ایران هستند.
رقیب فرانسوی رنو، گروه پی اس ای PSA Group که تولیدکننده خودروهای پژو و سیتروئن می‌باشد نیز فعالیتهای خود در ایران را متوقف ساخته است...

دولتهای اروپایی‌ها نمی‌توانند مانع تحریمها شوند

به‌رغم این‌که دولتهای اروپایی متعهد شده‌اند که در توافق اتمی باقی بمانند ولی واقعیت بسیار پیچیده‌تر می‌باشد. برای مثال در مورد رنو، این کمپانی هیچ حضوری در ایالات متحده ندارد ولی شریک طولانی‌مدت آن شرکت خودرو سازی نیسان Nissan که رنو صاحب عمده سهام آن است در ایالات متحده فعالیت داشته و خودروهایش را در آنجا بفروش می‌رساند...
ایالات متحده این ماه درخواست فرانسه برای دریافت معافیت یا مستثنی شدن. از تحریمها برای کمپانیهای فرانسوی که دارای معاملات با ایران هستند را رد کرد...

بیشتر بخوانید:
پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خروج از توافق هسته‌یی برجام با رژیم ایران را در ۱۸اردیبهشت ۱۳۹۷اعلام کرد، تحریمهای جدیدی توسط خزانه‌داری آمریکا علیه این رژیم اعمال شد؛ در همان روز و تنها دقایقی پس از اعلام تصمیم ترامپ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که سیاست تحریم دوباره رژیم ایران به سرعت، اجرا خواهد شد.

نحوه بازگشت تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در ۱۹خرداد ۹۷ توضیحاتی درباره نحوه بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران ارائه داد.
وی گفت، تحریمهای رژیم ایران در یک دوره تنفس سه تا شش ماهه دوباره اجرایی می‌شود تا روابط تجاری شرکتهای خارجی با ایران کاهش یابد. و البته کمی بعد مقامات آمریکا اعلام کردند تا به صفر رساندن صادرات نفت رژیم ایران پیش خواهند رفت.
دوره تنفس ۹۰روزه در ۱۵مرداد ۹۷ به پایان می‌رسد و در پی آن، تحریمهای زیر احیا خواهند شد:
  • تحریم‌ خرید دلار آمریکا توسط رژیم ایران.
  • تحریم‌ تجارت رژیم ایران در ازای طلا یا فلزات گرانبها.
  • تحریم‌ فروش، عرضه و تأمین گرافیت، فلزاتی مثل آلومینیوم و فولاد و صادرات یا نرم‌افزار فرآیندهای صنعتی به رژیم ایران.
  • تحریم‌ معاملات خرید یا فروش ریال ایران یا وجوه عمده‌‌یی که در خارج از ایران بر پایه ریال ایران حفظ می‌شوند.
  • تحریم‌های مربوط به خرید، یا تسهیل معاملات دیون حاکمیتی ایران.
  • تحریم‌های بخش خودروسازی رژیم ایران.
  • بعد از ۹۰روز، آمریکا مجوز‌هایی که قبلاً برای موارد زیر صادر کرده بود را لغو خواهد کرد:
  • مجوز واردات فرش و مواد غذایی.
  • مجوز صادرات و باز صادرات هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات.

همچنین خزانه‌داری آمریکا یک دوره تنفس ۱۸۰روزه را نیز اعلام کرد که در ۱۳آبان ۹۷ به پایان خواهد رسید. در آن تاریخ تحریمهای زیر احیا خواهند شد:
  • معامله با بخش‌های کشتیرانی و کشتی‌سازی و بنادر رژیم ایران.
  • معامله با شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت‌کش ایران، شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) و خریداری نفت، محصولات نفتی یا محصولات پتروشیمی از رژیم ایران.
  • مبادلات مؤسسات مالی خارجی با بانک مرکزی رژیم ایران و مؤسسات مالی ایرانی.
  • ارائه خدمات پیام‌رسانی مخصوص مالی به بانک مرکزی و دیگری مؤسسات مالی ایران.
  • تحریم‌های مربوط به بخش انرژی رژیم ایران.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر