۱۳۹۷ تیر ۲۹, جمعه

شاهد تلاش‌های مخرب رژیم ایران هستیم - مدیر اطلاعات ملی آمریکا:

شاهد تلاش‌های مخرب رژیم ایران هستیم - مدیر اطلاعات ملی آمریکا:

دن کوتز می‌گوید، ایران بازیگری بد در عرصه بین‌المللی است
دن کوتز می‌گوید، ایران بازیگری بد در 
عرصه بین‌المللی است
مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در نشست امنیتی آسپن گفت، رژیم ایران بازیگر بدی در عرصه بین‌المللی است.
دن کوتز، همچنین تأکید کرد، روسیه اراده و توان لازم برای مقابله با اقدامات رژیم ایران در سوریه را ندارد.
مدیر اطلاعات ملی در پاسخ به این سؤال که آیا خروج آمریکا از توافق برجام، با رژیم ایران و بازگشت تحریم هاباعث افزایش رفتار تهاجمی این کشور شده است، گفت: خروج از برجام تأثیر عمده‌ای بر رویکرد رژیم ایران نداشته است، اما ما هم‌چنان شاهد تلاشهای مخرب رژیم ایران هستیم.
دونالد ترامپ، در ۱۸اردیبهشت تصمیم به خروج ایالات متحده آمریکا ا ز برجام و بازگشت تحریم ایران گرفت. به‌دنبال این تصمیم، مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دور جدید تحریم علیه رژیم ایران از ۱۳مرداد ۹۷، و بخش بعدی آن از ۱۳آبان سال جاری به اجرا در خواهد آمد و تلاش خواهد شد که صادرات نفت ایران به صفر برسد.

تشدید اقدامات مخرب رژیم ایران بعد از توافق برجام

مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز پنجشنبه ۲۸تیرماه، همچنین اضافه کرد: پیشتر به ما گفته می‌شد با برجام رفتار رژیم ایران تغییر خواهد کرد و ما روابط بهتری با این رژیم خواهیم داشت و می‌توانیم در خصوص مسائل مختلف با آنها گفتگو کنیم و تلاش و همکاری مشترک خواهیم داشت.
اما بعد از برجام نه تنها چنین چیزی روی نداد بلکه شاهد بودیم که رژیم ایران بازی و اقدامات خود را از نظر حمایت از گروه‌های تروریستی، فعالیتهای مخرب در منطقه، برنامه موشکی،مداخله در دمشق، مداخله در یمن و طیف وسیعی از دیگر فعالیتهای مخرب را تشدید کرد.
دن کوتز تصریح کرد: آنها (رژیم ایران) بازیگرانی بد هستند و هنوز هم به بازیگر بد بودن ادامه می‌دهند.


روسیه و مقابله با رژیم ایران در سوریه

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا به حساسیت حضور نیروهای رژیم ایران در منطقه جنوب غربی سوریه اشاره کرد و گفت، چند کشور در این نقطه حضور دارند و یک حرکت اشتباه می‌تواند جرقه یک اتفاق را بزند، نقطه بسیار حساسی است ما کمتر در خصوص آن حرف می‌زنیم.
دن کوتز اضافه کرد وضعیت در این نقطه مایه نگرانی آمریکا است چرا که اسراییل اعلام کرده است که اجازه حضور و نفوذ رژیم ایران در جوار مرزهایش را نمی‌دهد و دست به اقدام خواهد زد.
مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرد، در این نقطه بسیار حساس و بحرانی از دنیا، یک جرقه اشتباهی می‌تواند مشکل بزرگی را ایجاد کند. حضور رژیم ایران در این منطقه عنصر کلیدی است.
ارتش سوریه و نیروهای متحد آن طی یک ماه اخیر عملیاتی برای باز پس‌گیری مناطق مرزی با اسراییل و اردن را آغاز کرده‌اند.
دن کوتز در پاسخ به پرسشی در خصوص توان روسیه برای بیرون راندن رژیم ایران در سوریه گفت: بر اساس ارزیابیهای ما روسیه از اراده یا توان لازم برای مقابله کامل با تصمیم های رژیم ایران و نفوذ آنها (در سوریه) برخوردار نیست.
روسیه (برای چنین کاری) می‌بایست تعهدات خود (به سوریه) را به‌لحاظ اقتصادی و نظامی افزایش دهد. ارزیابی ما این نیست که آنها تمایلی برای این کار داشته باشند.
رژیم ایران و روسیه، دو متحد اصلی بشار اسد محسوب می‌شوند و در جنگ داخلی به ارتش بشار اسد برای تسلط بر سراسر سوریه کمک می‌کنند.
اسرائیل تأکید دارد که حضور نظامی رژیم ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر