۱۳۹۷ تیر ۱۹, سه‌شنبه

تروریسم هدفمند یک فاشیسم‌مذهبی وحشی و قرون‌وسطایی به‌نام «ولایت‌فقیه»

تروریسم هدفمند یک فاشیسم‌مذهبی وحشی و قرون‌وسطایی به‌نام «ولایت‌فقیه»

لوگو تروریسم هدفمند توپ 307

توطئه‌های تروریستی علیه ‌جان رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت‌ایران خانم مریم رجوی


خامنه_ای-رفسنجانی-تروریسم2 
بعد از معرفی خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت‌ایران در ۳۰مهر۱۳۷۲ و اقامت ایشان در فرانسه، علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم و هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقتش، آخوند فلاحیان وزیر وقت وزارت اطلاعات و آخوند حجازی و سعید امامی را مأمور تهیه طرح‌های جدید تروریستی و آماده‌سازی مقدمات لازم برای اجرای آنها در فرانسه کردند.
تروریستم رژیم اخوندی
این اقدامات شامل بازسازی شبکه جاسوسی و تروریستی رژیم در فرانسه می‌شد، به‌همین‌منظور وزارت اطلاعات یکی از افسران خود به‌نام عاصمی را بدون اطلاع رسمی به مقامات فرانسه به‌عنوان دیپلمات به سفارتخانه رژیم در پاریس فرستاد. مأموریت عاصمی بازسازی و فعال‌کردن سیستم‌های تروریستی و جاسوسی رژیم در فرانسه بود.
هم‌زمان با آماده‌سازی این طرح‌ها، رژیم‌آخوندی تلاش نمود تا با به‌کارگرفتن اهرم‌های دیپلماتیک و سیاسی و تهدید و ارعاب، دولت فرانسه را مجبورکند از رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت بخواهد خاک این‌کشور را ترک‌کند.

 protest-in-tehran-persian-herald
روزنامه حکومتی جمهوری ۲۵آبان۱۳۷۲ نوشت که گروه‌های دانشجویی کرد عراقی در فرانسه تهدیدکردند که درصورت عدم اخراج مریم رجوی از فرانسه، ساکت نخواهند نشست و پاسخ جنایت منافقین را در فرانسه خواهند داد!
مأموران وزارت اطلاعات و باندهای تروریستی رژیم با عنوان «خانواده شهدا»، «دانشجویان مسلمان»، «دانش آموزان و فرزندان شهدا!» و عناوین مشابه دیگر،
باسفارت فرانسه و دفتر هواپیمایی ایرفرانس در تهران تماس گرفته و به‌حضور خانم رجوی در فرانسه اعتراض می‌کردند و سفیر و مقامات فرانسوی در ایران را تهدید کرده و ازجمله در تماس‌ها می‌گفتند: «پدر سفیر را درمی‌آوریم و تمام کارمندان فرانسه را خواهیم کشت.»
در این‌جریان «صنعت تومارسازی خطاب به‌یک دولت‌خارجی» از مضحک‌ترین تاکتیک‌هایی بود که یک دولت‌حاکم علیه اپوزیسیون خود به‌راه انداخته‌بود. تومارهای «معلولین زنجان» یا «جانبازان شیراز» یا «دانش آموزان سنقر»، یکی‌پس‌ازدیگری روانة سفارت فرانسه در تهران می‌شد و رسانه‌های رسمی رژیم هم باآب‌وتاب خبر آن‌را پخش می‌کردند.
وقتی این تهدیدها نتیجه نداد، ساعت۱۳ روز سه‌شنبه ۱۸آبان۷۲، عوامل وزارت اطلاعات درحوالی سفارت فرانسه در خیابان  
نوفل‌لوشاتو، دست به تظاهرات زده و به داخل کوچه رمُ که اقامتگاه سفیرفرانسه در آن واقع‌شده رفتند و دو نارنجک از داخل کوچه به حیاط اقامتگاه سفیر فرانسه پرتاب کردند. در همین ساعت نیز نارنجکی به داخل دفتر ایرفرانس پرتاب شد که براثر انفجار آن، یک خانم ایرانی، کارمند ایرفرانس از ناحیه پا مجروح شد؛ اما هیچ‌یک از این توطئه‌ها مثمرثمر واقع نشد و دولت فرانسه از پذیرش درخواست‌های ملایان سر باززد.
استقبال روزافزون هم‌وطنانمان از حضور رئیس‌جمهور مقاومت ایران در فرانسه و هم‌چنین فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خانم مریم رجوی، رژیم‌آخوندی را سخت به وحشت انداخته بود، به‌همین‌خاطر وزارت اطلاعات را مأمورکرد که هرچه سریع‌تر طرح‌های تروریستی‌اش را به مرحلة اجرا بگذارد.
در این مرحله همة طرح‌هایی که از زمان اقامت آقای مسعود رجوی در اور سوراواز بی‌نتیجه مانده‌بود، یک‌بار دیگر مورد بازبینی قرارگرفت. اکثر آنها در ارزیابی مجدد غیرقابل اجرا تشخیص داده‌شدند و برخی در اولین مراحل به شکست انجامید.
کشف طرح ترور در دورتموند آلمان
 
یکی از طرح‌های عملیات تروریستی وزارت اطلاعات برای زمانی طراحی شده‌بود که قرار بود رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در اجتماع هم‌وطنان ایرانی در دورتموندآلمان در ۲۶خرداد سال۱۳۷۴ سخنرانی‌کند. این طرح قبل از اینکه وارد مراحل اجرایی بشود، توسط سرویس‌های امنیتی آلمان کشف شد و دو دیپلمات‌تروریست رژیم به‌نام‌های علی اصولی و جلال عباسی به‌خاطر دخالتشان در این‌طرح از آلمان اخراج‌شدند.
ارسال توپ ۳۲۰میلیمتری به‌مقصد پاریس
شورای‌عالی امنیت‌رژیم در یکی‌از جلسات‌خود در تیرماه۱۳۷۴ طرح تروریستی موسوم به «ضربه به‌رأس مقاومت و رهبری آن» را تصویب کرده‌بود. بعد از شکست توطئة دورتموند شورای‌عالی امنیت در ۶آبان۱۳۷۴ به‌ریاست هاشمی رفسنجانی برای بررسی‌مجدد این‌موضوع تشکیل‌جلسه داد.
وزارت اطلاعات طی گزارشی درباره مقر خانم رجوی در اور سوراواز آن‌را «دژی تسخیرناپذیر» توصیف کرد که در مدت یک‌سال‌ونیم اقامت مریم رجوی نتوانسته‌اند هیچ شکافی برای نفوذ به‌آن پیداکنند و امکان استفاده از عوامل‌نفوذی نیز ندارند.
امکان استفاده از ماشین‌انفجاری شبیه به آنچه در بیروت به کار برده‌بودند، نیز به‌دلیل موانع فیزیکی و هشیاری نگهبانان اقامتگاه مؤثر نخواهدبود.
 
در این‌جلسه وزارت اطلاعات گزارشی درباره آماده‌سازی و ساخت سلاح‌جدید توپ غول‌پیکر ۳۲۰میلیمتری را به‌عنوان سلاح مناسب این طرح مطرح نمود، به‌رغم این‌که برای اعضای شورای‌عالی امنیت‌رژیم مشخص‌بود که استفاده‌از چنین‌سلاحی دراروپا چه پیامدهای ناگواری دارد، به‌خاطر اهمیت دنبال‌کردن طرح «ضربه به رأس»، استفاده ازآن را تصویب‌کرد و قرارشد این سلاح هم دربغداد و هم درپاریس، علیه رهبری مقاومت ایران به‌کارگرفته‌شود.
کشف توپ ۳۲۰میلیمتری در «بندر آنتورپ» بلژیک
روز ۲۳اسفند۱۳۷۴، مأموران گمرک «بندر آنتورپ» بلژیک به کانتینرهای کشتی کلاهدوز که مستقیماً ازبندرعباس آمده‌بود، مشکوک‌شدند.



این‌کشتی فقط یکی‌از کانتینرهای خودرا در بندر آنتورپ درسکوی۳۶۹ پیاده‌کرد. در این‌کانتینر که ظاهراً از ترشی، زیتون و چیزهای دیگر پرشده بود، یک قبضه توپ ۳۲۰میلیمتری، همراه با موشک (گلولة آن) جاسازی شده‌بود. مأموران ۳جعبه چوبی حامل این‌سلاح را درپشت جعبه‌های حاوی سیرترشی و خیارشور کشف‌کردند. این درحالی بود که در بارنامه قید شده‌بود:
شماره کانتینر: CU288626
بار: ۱۲۲۵کارتن سیرترشی و خیارشور
صادرکننده: جمهوری اسلامی ایران – کشتیرانی
بندر صادره: بندرعباس خلیج‌فارس
بندر مقصد: آنتورپ (Antwerp)
گیرنده: مغازه پارسا – مونیخ – آلمان
کشتی: کلاهدوز
روزنامه فرانکفورترآلگمانیه آلمان در ۳مه۱۹۹۶ (۴اردیبهشت۱۳۷۵) گزارشی درمورد این‌سلاح داد و نوشت:
«در روز ۲۴اسفند، حین بازرسی کشتی ایرانی «ایران – کلاهدوز» سلاحی با ۲۵۰کیلوگرم مواد منفجره با شتاب‌بالا و مکانیسم چاشنی‌تأخیری که در سه‌جعبه به آدرس یک ایرانی ساکن مونیخ بارگیری شده‌بود، کشف گردید. در تحقیقات پلیس مشخص شد که از آدرس مجید مجیدزاده گیرنده محموله به‌عنوان ردگم‌کردن استفاده شده‌است…»
حسین موسویان سفیر وقت رژیم در آلمان در پاسخ به مقاله روزنامه، نامه‌ای برای فرانکفورترآلگماینه فرستاد که در آن آمده است:
 
«گفته‌شده که در بندر آنتورپ یک سلاح پیدا شده‌است… آن‌طور که ادعاگردیده سلاح کشف‌شده خیلی سنگین نبوده… مقامات آلمانی بایستی پیشنهاد مارا درمورد روشن‌شدن این موضوع بپذیرند… سازمان امنیت این‌کشورها می‌خواهند هم‌آوا با سازمان مجاهدین روابط آلمان و ایران را در همه زمینه‌ها مخدوش‌کنند و حالا با ردوبدل‌کردن اطلاعات برای نیل به‌این مقصود تلاش می‌کنند…»
جزئیات ارسال محموله
مطابق تحقیقات انجام‌شده مشخص‌گردید فرستندة محموله، شرکت صنایع غذایی جیرفت از شرکت‌های پوششی وزارت اطلاعات به ریاست پاسدار حاج احمد شجاعی بوده است.
محموله در دونوبت به کشتی کلاهدوز تحویل داده‌شد. نوبت اول در تاریخ ۱۴بهمن۱۳۷۴ و محمولة دوم (که شامل سلاح بود) در ۴اسفند۱۳۷۴ در بندرعباس تحویل حسین دانشمند، نمایندة شرکت حمل واردات شد. حسین دانشمند این دو محموله را در یک کانتینر روز ۵اسفند۱۳۷۴ تحویل کشتی کلاهدوز داد و همان‌روز کشتی به‌سمت هامبورگ حرکت‌کرد. محموله شامل ۷۲۵کارتن خیار شور و ۵۰۰کارتن سیرترشی بود. اولین محموله به شماره‌سندگمرکی۶۰۴۱۹۵ در تاریخ ۵دی۱۳۷۴ به‌نام بازرگانی محمد خرسندی به‌آدرس کرمان – خیابان سرباز- مقابل خیابان آبشار ثبت‌شده و محموله دوم به شماره‌سندگمرکی۶۰۴۴۱۰ درتاریخ ۱۴بهمن۱۳۷۴ به‌نام شرکت ریسندگی سعید، واقع در جاده قم – دلیجان ثبت شده‌بود. کارهای گمرکی محموله توسط بازرگانی صادق به‌شماره۳۰۵۲۲۴ انجام پذیرفته و بار به‌نام شرکت پارسا لادن در مونیخ به شماره تلفن۰۸۹۵۹۳۵۳۶ ارسال شده‌است. بازرگانی محمد خرسندی و ریسندگی سعید که بارنامه به‌نام آنها ثبت‌شده از این‌محموله هیچ‌اطلاعی نداشتند و ظاهراً وزارت اطلاعات از نام آنها استفاده کرده‌بود. یک مأمور وزارت اطلاعات به‌نام ابراهیمی قرار بود بار را از بندر آنتورپ بلژیک تحویل بگیرد و باکامیون به فرانسه ببرد، بعدازاین که بار در بندر توقیف شد، ابراهیمی متواری شد.
تحقیقات مقاومت ایران نشان می‌داد رئیس شرکت صنایع غذایی جیرفت، پاسدار حاج احمد شجاعی از کادرهای سپاه پاسداران، به‌اتفاق اویسی و کریمی که آنها نیز از عناصر سپاه بودند، مسئولیت رساندن‌سلاح و تجهیزات را از ایران به‌هامبورگ، برعهده داشته‌اند.
قطعات کشف شده سلاح
مجموعاً سلاح‌ها و تجهیزات در سه جعبه قرارداشت.
جعبه شماره۱:
شامل یک لوله آهنی که درآن قطعات انفجاری و غیرانفجاری را قرار داده‌بودند. در جعبه دیگر قطعات انفجاری، شامل ۲عدد چاشنی غیرالکتریکی که هر دو با یک‌لولة مسی کوچک به‌طور غیراستاندارد چسبانده شده‌بودند و پر از مواد منفجره نرم سفیدرنگ بود، همچنین یک‌بسته شبیه به سوسیس که دورآن باچسب کرم‌رنگ پیچیده شده‌بود و دو سیم برق سفیدرنگ از داخل‌آن بیرون آمده‌بود و ته آنها نیز با چسب‌سبز ایزوله شده‌بود. طول این‌بسته حدود ۲۳۰میلیمتر، عرض آن ۷۰میلیمتر و طول سیم‌های سفید آن حدود ۱۲۶۰میلیمتر بود.
جعبه شماره۲:
شامل قطعاتی‌از گلوله بود که در یک‌لایة غلیظ گریس و در یک‌پلاستیک پوشیده شده‌بود.
جعبه شماره۳:
شامل یکی‌از قطعات بدنةموشک و لوازم و بست‌های موردنیاز برای نصب‌آن بود.
ارزیابی متخصصان اروپایی
 
سخنگوی دادستانی بلژیک درآن‌زمان گفته بود: «سلاح، خمپاره‌ای است با برد ۷۰۰متر که گلوله‌های‌آن حاوی مواد انفجاری معادل ۱۲۵کیلو تی.ان.تی. و شعاع ترکش و امواج آن ۶۵۰متر. گلوله‌های خمپاره کشف‌شده از نوع زمانی است که بالای هدف منفجر می‌شود. دراثر انفجار، بدنة‌موشک به ترکش‌های زیادی، با سرعت خیلی بالا، از نقطه انفجار تا دامنة ۶۵۰متر پرتاب‌می‌شوند و درمسیرخود تلفات می‌گیرند. اگر موشک در محیط شهری منفجر شود صدمات زیادی به ساختمان‌های اطراف وارد می‌کند و می‌تواند با خراب‌کردن خانه‌ها، اتصالات برقی، نشت لوله گاز و… آتش‌سوزی و خطرات‌جدی به‌وجود بیاورد.»
اقرار رژیم
درجریان بالاگرفتن مخاصمات درونی‌رژیم بر سرقتل‌های زنجیره‌ای، بسیاری از جنایات و ترورهای رژیم ازجمله ارسال این موشک‌ها به آلمان و بلژیک به‌زبان عناصر خودرژیم افشا شد.
روزنامه حکومتی خرداد در تاریخ ۲۲شهریور۱۳۷۸ در مقاله‌ای تحت‌عنوان «تفضلی، زندگی پربرکت، قتل‌مشکوک» با اشاره به  
موشک‌هایی که از طریق آلمان – بلژیک به اروپا وارد کردند، نوشت:
«البته آلمان در بدو ورود، کشتی‌حامل این‌موشک‌ها در بندر هامبورگ را توقیف کرد و با خویشتن‌داری قضیه را مخفی نگاه‌داشت و تنها دولت بن با اعزام نماینده‌ای عالیرتبه به‌ایران نزد رئیس‌جمهور وقت، خواستار توضیح تهران شده بود.»
علی ربیعی دبیراجرایی شورای‌عالی امنیت و مشاورامنیتی خاتمی و از معاونان سابق وزارت اطلاعات و عضو کمیته ۳نفره بررسی قتل‌های زنجیره‌ای در مصاحبه با روزنامة حکومتی انتخاب، دربارة موشک کشتی کلاهدوز و انتقال آن به آلمان و بلژیک نوشت:
«موشکی‌که قراربود به آلمان فرستاده‌شود و از مقرناتو دربلژیک به‌دست آمد، توسط همین باند سعید امامی فرستاده شده‌بود.»
روزنامه حکومتی همشهری در تاریخ ۲۰دی۱۳۷۸ از زبان هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت رژیم در زمان لورفتن کشتی کلاهدوز نوشت:
«… درباره باند سعید امامی، در دوران من [رفسنجانی] برای ما مشخص‌شد که اینها با سیاست‌های جاری کشور ازجمله تشنج‌زدایی مخالف هستند. اینها موشک بردند به یک کشور خارجی و آنها پیداکردند. از داخل وزارت اطلاعات قضیه را پیگیری کردیم؛ ثابت شد.»
اکبر گنجی، از سرکردگان سپاه و عضو وزارت اطلاعات آخوندها در روزنامه حکومتی عصر آزادگان ۲۶بهمن۱۳۷۸ درپاسخ به آخوند فلاحیان نوشت:
«…آقای فلاحیان حتماً سخن دوست همفکر وهم مدرسه‌ای خود، روح الله حسینیان، را دروغ و داستان نمی‌داندکه گفته‌است سعید امامی صدها عملیات موفق در خارج از کشور داشته‌است و معتقدبود که مخالفان را باید از دم‌تیغ گذراند.
از طرف‌دیگر آقای فلاحیان این سخن آقای هاشمی رفسنجانی که سعید امامی موشک به‌بلژیک برد تا روابط ایران و اروپارا تخریب‌کند را نیز دروغ نمی‌دانند. آقای هاشمی رفسنجانی آن دوران را تمیزترین دوران وزارت اطلاعات خوانده‌اند و آقای فلاحیان می‌گویند: زمانی‌که من رأس‌کار بودم امامی آدم بدی نبود.»
هفته‌نامه حکومتی مبین نیز در تاریخ ۱۱دی۷۹، علت تغییرمسئولیت سعید امامی در سال۱۳۷۵ را ناشی‌از لورفتن موشک‌های ارسالی به بلژیک می‌داند و می‌نویسد:
«سعید امامی درسال۶۸ مقارن باآغاز وزارت علی فلاحیان، درسن ۲۹ یا ۳۰سالگی! به‌معاونت امنیتی منصوب می‌شود و تاسال۷۵ که به‌علت آشکارشدن نقش‌وی درقاچاق موشک و ظاهراً توپ ۱۰۶میلیمتری به کشور بلژیک، از طریق جاسازی در کانتینرهای حاوی خیارشورکه باعث تیره‌شدن روابط ایران و بلژیک گردید از سمت خود معزول می‌گردد»
سایت حکومتی پارس‌نیوز نیز در تاریخ ۱۳دی‌ماه۹۵ در مطلبی به‌قلم حسین قاسمی از عناصر اطلاعاتی رژیم در مورد جنایات باندهای حکومتی که باعث مشکلاتی برای نظام آخوندی شده است، ازجمله به اعمال تروریستی سازمان‌یافتة دولتی تحت عنوان «عملیات خارجی علیه ضدانقلاب و [مجاهدین]» اعتراف‌کرد و با آوردن نقل‌قول‌هایی از رفسنجانی (رئیس‌جمهور وقت نظام) و آخوند مصطفی پورمحمدی، قائم مقام وقت وزارت اطلاعات حکومت، بر اهداف چنین اقدام جنایتکارانه‌ای علیه مقاومت ایران، گواهی‌داد:
– «هاشمی در مصاحبه با روزنامه کیهان مورخ ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ این اقدام را ایجاد دردسر برای کشور خواند: ”… در مسائل اروپا بود… که چیزی فرستاده بودند که سیاست خارجی را مخدوش و برای ما دردسر درست کرده بود.”»
– «مصطفی پورمحمدی، قائم‌مقام وزارت اطلاعات در آن مقطع، عوامل اصلی این بحران‌آفرینی را زوج سعیدامامی و مصطفی کاظمی معرفی می‌کند: …”در اواخر دوره هاشمی وزارت عملیات خارجی علیه ضدانقلاب و منافقین داشت که مشکلاتی در سیاست خارجی پدید آورد از جمله فرستادن مواد منفجره به اروپا. این مسئله سال ۱۳۷۴ اتفاق افتاد… کاظمی مسئول اصلی این مسئله بلژیک بود…” (آرشیو اسناد انقلاب اسلامی)» (سایت حکومتی پارس‌نیوز، ۱۳دی۹۵)
پارس-نیوز-عملیات-خیارشور
لینک به:‌ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر