۱۳۹۶ شهریور ۲۶, یکشنبه

حمله پاسدار شریعتمداری به باند روحانی: پرونده هسته‌یی را از دولت روحانی بگیرید ‎

حمله پاسدار شریعتمداری به باند روحانی: پرونده هسته‌یی را از دولت روحانی بگیرید ‎

آخوند روحانی و پاسدار شریعتمداری

آخوند روحانی و پاسدار شریعتمداری

پاسدار حسین شریعتمداری با حمله به باند روحانی خواستار گرفتن پرونده هسته‌یی از دولت روحانی شد. وی روز ۲۶شهریور ۹۶ در سرمقاله کیهان خامنه‌ای نوشت:‌
«روحانی در تاریخ 23تیرماه 94 تأکید کرده بود که «در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی، هم به‌صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد، تمام تحریم‌های اقتصادی، شامل: تحریم‌های مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق (!) و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود»!

اما برخلاف وعده رئیس‌جمهور محترم کشورمان، تحریم‌ها نه فقط لغو که تعلیق هم نشد و آن بخش از تحریم‌ها که در برجام تعلیق شده بود نیز به اجرا در نیآمد تا آنجا که آقای دکتر سیف با صراحت اعلام کرد دستاوردهای ما از برجام «تقریبا هیچ» بوده است و آقایان ظریف و صالحی و عراقچی نیز اذعان کردند که تحریم‌ها فقط روی کاغذ لغو شده است و در عمل از لغو آنها خبری نیست و...

ما در کیهان از این «دستاورد حداقلی» با عنوان «شیرینی آدامسی»! یاد کردیم که «شیرینی» آن مانند شیرینی آدامس، اندک و موقتی است و پس از چندبار جویدن از بین خواهد رفت. حتی در یکی از یادداشت‌ها، احتمال دادیم که این «شیرینی آدامسی» می‌تواند فروش چند فروند هواپیما باشد!... اکنون اما، آمریکا همان شیرینی آدامسی را هم پس گرفته و ضمن افزایش چند باره تحریم‌ها، فروش هواپیما به ایران را هم ممنوع اعلام کرده است و این به‌معنا و مفهوم آن است که اعتراف صادقانه آقای سیف به دستاورد «تقریبا هیچ» به نقطه «تحقیقاً هیچ» رسیده است و 4سال امکانات و فرصت‌های نظام دود شده و به هوا رفته است. آیا غیر از این است؟!

... با توجه به آنچه گذشت، مطمئن‌ترین راه پیش‌روی که شاید تنهاترین راه‌کار نیز باشد در دو بخش قابل پی‌گیری است. اول؛ خارج کردن پرونده هسته‌یی از اختیار دولت و سپردن آن به هیأت یا شورایی مرکب از کارشناسان ورزیده‌ هسته‌ای...»

بیشتر بخوانید:‌
 
 

طعنه پاسدار شریعتمداری به باند روحانی:‌ لطفاً با شکم خود به لگد آمریکا نکوبید‎

پاسدار حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان خامنه‌ای درباره مواضع ذلیلانه مسئولان هسته‌یی رژیم که می‌گویند حتی اگر آمریکا هم از توافق هسته‌یی عقب‌نشینی کند اما اروپایی‌ها در آن بمانند، ایران احتمالاً باز هم به آن پایبند خواهد بود، گفت: «ترجمه این دیدگاه به زبان غیردیپلوماتیک و همه‌ فهم، آن است که در چالش هسته‌یی با شکم خود محکم به لگد آمریکا می‌کوبیم و حتماً به ملت نیز گزارش می‌دهند که ضربه محکمی به آمریکا زده‌ایم، اما توضیح نمی‌دهند که این ضربه از نوع خودزنی بوده است».
وی در مصاحبه ۲۰شهریور ۹۶ خود با روزنامه فارس متعلق به سپاه پاسداران به آشفتگی وضع رژیم در برجام اعتراف کرد و گفت: این فرمول در یک‌ کلام به‌معنای زدن چوب حراج بر منافع ملی است؛ پایبندی اروپا به برجام در صورت خروج آمریکا به شوخی شبیه است چون تحریم‌های اساسی از جانب آمریکاست و خود آقایان بارها تأکید کرده‌اند که اروپایی‌ها از ترس جریمه آمریکا حاضر به تبادل تجاری با ما نیستند. همین هفته قبل فرانسوی‌ها پیشنهاد 'مکمل برجام' را دادند تا محدودیت برنامه موشکی کشورمان هم در برجام گنجانده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر