۱۳۹۶ شهریور ۲۷, دوشنبه

”یکی از دغدغه‌های“ خامنه‌ای!

”یکی از دغدغه‌های“ خامنه‌ای!

خامنه‌ای  ولی فقیه ارتجاع

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع

 حتما بخوانید

دل خامنه‌ای از چه خون است؟ریزش و بریدگی «تبار نخبگان» نظام و افراد بالای رژیم که «به‌چشم هم می‌آیند»

اینجا کلیک کنید وفیلم سخنان علم الهدی را در همین رابطه ببینید

خامنه‌ای در دیداراخیرش با مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی بر ” انقلابی فکر کردن“ و ” انقلابی عمل کردن“ و « انقلابی ماندن» آن تأکید کرد.
ورد انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن بخش ثابت صحبتهای خامنه‌ای در هر نشست و برخاست با نهادها و سردمداران نظام آخوندی است.

روزنامه حکومتی سیاست روز 23شهریور در مقاله‌ای صحبتهای خامنه‌ای با مجمع تشخیص آخوندی و ”دغدغه‌های“ او در زمینه انقلابی بودن و انقلابی ماندن را چنین تفسیر می‌کند: ”چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید دارند و این موضوع یکی از دغدغه‌های ایشان است. تعاریف و تعابیری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از انقلابی بودن ارائه داده‌اند با آنچه که برخی آن را تعبیر می‌کنند و حتی به آن عمل می‌کنند، تفاوت دارد. “

واقعیت هم این است که تأکیدهای مستمر ولی‌فقیه ارتجاع مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن حتی تأکیدهای او در سخنانش با مجمع تشخیص مصلحت، ناظر بر ریزش و انفعال بسیاری از عناصر وابسته به او در نهادهای مختلف از جمله در حوزه‌های آخوندی، درارگانهای حکومتی و شاید هم در ارگانهای بالایی حاکمیت است.

حرف اصلی خامنه‌ای در سخنانش با مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز چیزی نیست جز این‌که بر میراث‌داری از ارزشهای ارتجاعی خمینی تأکید کند. می‌گوید: «باید تفکرات امام و انقلاب بر آن کاملاً حاکم باشد، انقلابی فکر و عمل کند و هیچ مصوبه، موضعگیری یا اقدامی متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود“.

خامنه‌ای آن‌چنان به‌عملکرد ” انقلابی“ مجمع تشخیص نامطمئن است که برای هر موضعگیری آن چنین شروطی را اعلام می‌کن: ”مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای‌نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجّل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل‌قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.

اعمال مصلحت باید با نگاه بلندمدت و نه روزمره، صورت پذیرد و برای تشخیص آن، بحثهای دقیق، کامل و مستدل با حضور فعال همه‌ اعضا از جمله فقهای شورای نگهبان انجام شود“.

ملاحظه می‌شود که ترس خامنه‌ای این است که نکند درجدال بین شورای نگهبان و مجلس رژیم، مجمع تشخیص مصلحت به قدر کافی مصلحت ولی‌فقیه ارتجاع را در نظر نگیرد، و با قرار گرفتن کنار مجلس ارتجاع، جبهه‌بندی علیه باند خودش را تقویت کند.

ولی‌فقیه ارتجاع در دیدارش با آخوندهای تهران نیز نگرانی‌اش را تحت همین عنوان « انقلابی بودن و انقلابی ماندن» بیان کرد.

روزنامه سیاست روز حال و هوای نیروهای ریزشی رژیم را در شرایط فعلی چنین توصیف می‌کند: «برخی انقلابی‌گری را با شعار همخوان می‌دانند و اعتقاد دارند که دوران شعارگرایی و شعار زدگی گذشته است، این قشر انقلابی‌گری را به شعارزدگی تعریف می‌کنند، گروهی دیگر انقلابی‌گری را به افراطی‌گری تعبیر می‌کنند و آن را به‌خاطر چنین تعریفی نفی می‌نمایند. “

روزنامه حکومتی حمایت 13شهریور 96 نیز در توصیف بریدگان وریزشیها می‌نویسد: ”خصیصه‌های انقلاب و هنجارهای گذشته“ را به ”محاق می‌برند“ و ”درگام بعدی“ انقلاب اسلامی را صرفاً به‌عنوان ”تغییر قدرت“ تعریف می‌کنند“. پس ”تفکر حاکمیت دین در ساحت‌های گوناگون زندگی باید کنار گذاشته شود“.

واقعیت این است که این تضادهای جوشان جامعه و نفرت مردم از نظام ولایت‌فقیه است که بازتاب آن در میان نیروهای رژیم به‌صورت انفعال، بریدگی و ریزش بروز پیدا می‌کند، و خامنه‌ای هم ناگزیرمی شود یک خط در میان به نیروها و سران رژیم هشدار بدهد.

روزنامه سیاست روز فضای جوشان جامعه علیه رژیم و ضرورت ورود خامنه‌ای به صحنه را با بیان دیگری توضیح داده است: ”شاید فضای انقلابی‌گری در جامعه دستخوش تغییرات و تحولاتی شده است و به نظر می‌رسد، چنین است که ایشان، با طرح این موضوع بر ضرورت و اهمیت آن تأکید می‌کنند. “

این روزنامه باند خامنه‌ای در زمینه انفعال و بریدگی برخی عناصر بالای حاکمیت و نیروهای برخی ارکان حاکمیتی نظام نیز می‌نویسد: ”دوری برخی مسئولان در برخی ارکان حاکمیتی از فضای انقلابی‌گری، دیده می‌شود و این اتفاق را نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت و یا جدی نگرفت. “

البته روشن است که فاصله گرفتن عناصر بالایی حاکمیت با خامنه‌ای ریشه در تضاد منافع با خامنه‌ای و باندش بر سر سهم بیشتر در قدرت و ثروت دارد و این در واقع همان شکاف در رأس حاکمیت آخوندی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر