۱۳۹۶ مهر ۶, پنجشنبه

نیکی هیلی: راه‌حل در سوریه سیاسی و بدون دخالت رژیم ایران و اسد خواهد بود

نیکی هیلی: راه‌حل در سوریه سیاسی و بدون دخالت رژیم ایران و اسد خواهد بود

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت، راه‌حل پایدار صلح در سوریه از طریق انتقال سیاسی و بدون نفوذ ایران یا اسد صورت خواهد گرفت. نباید به جای داعش، رژیم ایران در سوریه اعمال نفوذ کنند.

وی که روز چهارشنبه 5مهر در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد سخنرانی می‌کرد افزود: «قرار نیست پس از شبه‌نظامیان داعش اسد یا رژیم ایران سوریه را به کنترل خود درآورند».

به گزارش العربیه نیکی هیلی گفت:‌ «ایالات متحده نسبت به یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران سوریه پایبند و متعهد است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کمکهای بشردوستانه به مناطق محاصره شده برسد و از رژیم اسد باید خواسته شود که چرا از رسیدن کمکهای بشر دوستانه ممانعت به‌عمل می‌آورد».

از سوی دیگر خبرگزاری رویتر روز پنجشنبه 6مهر گزارش داد استفان دمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل خواهان دور جدیدی از گفتگوهای سوریه در هفته‌های آینده است

وی روز چهارشنبه گفت امیدوار است تا دور جدیدی از گفتگوهای سوریه را در ژنو در هفته‌های آینده برگزار نماید. دمستورا در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد گفت: ”من از هر دو طرف می‌خواهم تا وضعیت را همراه با واقعگرایی و مسئولیت در قبال مردم سوریه مورد ارزیابی قرار دهند و برای شرکت در گفتگوهای ژنو به‌طور جدی آماده شوند“. او گفت قصد دارد تا دور هشتم گفتگوها در رابطه با این درگیری خونین شش ساله را قبل از اکتبر یا اوایل نوامبر برگزار کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر