۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

هشدار سازمان گزارشگران بدون مرز: ایران بزرگ‌ترین زندان خبرنگاران زن

بهای آزادی 


سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش آزادی رسانه‌ها در سال2015، ایران تحت حاکمیت آخوندها را در ردیف کشورهایی قرار داد که دارای بیشترین میزان سرکوب روزنامه‌نگاران هستند.
 سازمان گزارشگران بدون مرز که مقر آن در پاریس است اعلام کرد: ایران هم‌چنان یکی از بدترین کشورهای سرکوب‌کننده آزادی مطبوعات است.
 به گفته این سازمان روزنامه‌نگاران و روزنامه‌ها، هم‌چنان قربانی جنگ قدرت در ایران می‌شوند.
 این سازمان تأکید کرد ایران بزرگ‌ترین زندان خبرنگاران زن است.
 آسوشیتدپرس از کریستوف دلوری، دبیرکل «گزارشگران بدون مرز» نقل کرد که فضای ترس، تاثیر به‌سزایی در محدود کردن آزادی بیان داشته است.
 در فهرست امسال گزارشگران بدون مرز فنلاند، هلند، نروژ، دانمارک و زلاند نو در صدر کشورهای دارای آزادی بیان قرار گرفته‌اند.
بیشتر بخوانید:
ابراز نگرانی سازمان گزارشگران بدون مرز از سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران
گزارشگران بدون مرز ، در پایان سال جاری وضعیت روزنامه‌نگاران زندانی در ایران مورد اعتراض قرار گرفته است.
 در اطلاعیه‌یی که روز چهارشنبه 26اسفند 94 در سایت گزارشگران بدون مرز درج شده از دستگیری و زندانی کردن تعدادی از روزنامه‌نگاران به‌ویژه روزنامه‌نگاران زن ابراز نگرانی شده است.
 در این اطلاعیه خاطرنشان شده است:
 ایران با ٣٦ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌یی است. ايران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٥، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.
گزارشگران بدون مرز سانسور اینترنتی در ایران را محکوم کرد
سانسور اینترنتی در ایران
بمناسبت 12مارس روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی، سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌یی سانسور اینترنتی در ایران را محکوم کرد.
 این سازمان رژیم ایران را در ردیف دشمنان اینترنت قرار داد و اعلام کرد به تلاش خود برای آزاد کردن سایتهای سانسور شده اینترنتی در سراسر جهان ادامه می‌دهد.
 سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین از شروع کارزاری برای غلبه بر سانسور و فیلترینگ دشمنان آزادی اینترنت خبر داد. در کارزار جدید گزارشگران بدون مرز برای آسان‌تر کردن دسترسی به سایتهای سانسور شده، دو برنامه نویس فرانسوی نرم‌ابزار تازه‌یی را برای مرورگر گوگل کروم آماده کرده‌اند، که کاربران می‌توانند از طریق این برنامه‌ها به‌راحتی و بی‌واسطه به آدرس سایتهای همانند شده هدایت شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر