۱۳۹۵ فروردین ۱۸, چهارشنبه

نقش پاسداران و حوزه آخوندی در جنگ قدرت

لینک به منبع

هر روز که از خائن نامیدن  هاشمی رفسنجانی  توسط  علی خامنه‌ای  می‌گذرد، شاهد به صحنه آمدن شمار بیشتری از مهره‌های باند خامنه‌ای به‌ویژه پاسداران هستیم.

آخوند صادق لاریجانی، رئیس قوۀ قضاییه رژیم: «زیر سؤال بردن دستاوردهای موشکی ایران خیانت است و دادستانهای سراسر کشور با هر سخنی که در جهت تضعیف یا تخریب دستاوردهای نظامی، امنیتی و موشکی ایران ایراد شود برخورد می‌کنند».

پاسدار رمضان شریف سرکرده روابط عمومی سپاه: «دشمن می‌خواهد با دامن زدن به مسائل هسته‌یی و موشکی، یک دوقطبی ایجاد کند؛ اما باید بدانید که سیستم دفاعی و موشکی کشور یک مسأله ملی است و نباید با مسائل سیاسی داخلی گره بخورد» (خبرگزاری حکومتی میزان ـ 15فروردین 95).

پاسدار احمد وحیدی سرکرده سابق نیروی تروریستی قدس: «هیچ کس نباید در قدرت دفاعی کشور تردید ایجاد کند» (فارس، خبرگزاری  سپاه پاسداران  ـ 15فروردین 95).

به صف شدن سرکردگان سپاه و مهره‌های دست‌نشانده خامنه‌ای علیه‌ هاشمی که بی‌سابقه‌ترین نمود جنگ قدرت در رژیم است، نشان می‌دهد که این جنگ، اکنون به بدنه نظام کشیده شده است. اما برخلاف انتظار، همه سردمداران و سرکردگان رژیم به صحنه نیامده و پشت سر علی خامنه‌ای قرار نگرفتند و به‌طور عمده فقط پاسداران، مهره‌های خاص و سرسپرده یا رسانه‌های باند علی خامنه‌ای که آنها هم توسط پاسداران اداره می‌شوند در صحنه دیده شدند. برای نمونه در مجلس ارتجاع، روز یکشنبه 15فروردین، به جز یکی دو مورد جزئی، چنین به صف شدنی در جلسه دیده نشد. در حوزه قم و سایر حوزه‌ها هم، نه تنها حمایتی از حرف علی خامنه‌ای دیده نشد، بلکه عکس آن، حمایت از هاشمی رفسنجانی و به نوعی ایستادن در مقابل علی خامنه‌ای، اتفاق افتاده است. مثلاً آخوند غرویان که از آخوندهای دانه درشت حوزه است و گفته می‌شود که شماری از مراجع حکومتی را نمایندگی می‌کند با صراحت از رفسنجانی حمایت کرد و با لگد زدن آشکار به خامنه‌ای گفت:

«من شخصی را که در حد و اندازه آقای هاشمی باشد تا با وی بر سر ریاست مجلس خبرگان رقابت کند نه می‌بینم و نه می‌شناسم».

هاشمی هم صراحتاً اعلام کرد که «اگر مردم شخصی را بخواهند باید بماند و اگر فردی را نخواهند باید کنار گذاشته شود. اما افرادی که خودشان را مالک مردم می‌دانند به هاشمی رفسنجانی حمله و اهانت می‌کنند».

بنابراین گرچه نمی‌توان گفت که علی خامنه‌ای هیچ حمایتی در حوزه ندارد، اما مشخص است که از پشتیبانی جدی‌ای برخوردار نیست، در غیراین صورت باید در همین مرحله ‌این حمایت بارز می‌شد. کمااین‌که در جریان رد صلاحیت حسن خمینی هم دیدیم که شماری از مراجع حکومتی رودرروی علی خامنه‌ای از سید حسن حمایت کردند. اما، حتی یک نفر از حوزه در حمایت از شورای نگهبان در حذف حسن خمینی، به‌صحنه نیامد. علاوه بر اینها خود علی خامنه‌ای هم در دیدار با طلاب در روز 25اسفند 94 به موقعیت ضعیف و شکننده‌اش در حوزه اعتراف کرد و گفت:

«انگیزه‌ها و طرحهایی برای انقلاب‌زدایی از حوزه علمیه وجود دارد… حوزه قم باید انقلابی بماند… اینها احساس خطر است».

معنای کشیده شدن صف‌بندی به بدنه نظام، یعنی سپاه و حوزه، تشدید کیفی جنگ قدرت درون رژیم است که پس از زهر هسته‌یی و نمایش انتخابات، به سرعت دارد به سمت بلوغ خود پیش می‌رود. سرمقاله روزنامه حکومتی حمایت (16فروردین) به خوبی ‌نتیجه این وضعیت را با تکرار حرفهای خامنه‌ای در سخنرانی 11فروردین و با تأکید روی این جمله خامنه‌ای که گفت می‌خواهند «باور امکان تداوم نظام اسلامی» را تغییر بدهند روشن کرد و در واقع نسبت به امکان تداوم رژیم ابراز تردید نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر