۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

«بر ریشه جنگ‌افروزی در منطقه چشم نبندید!»

 «بر ریشه جنگ‌افروزی در منطقه چشم نبندید!»

کنفرانس در سنای آمریکا ـ ۴آبان
کنفرانس در سنای آمریکا ـ ۴آبان

اگر تا قبل از حوادث غزه فقط مقاومت و مردم ایران بودند که از خطرات و بلایای سیاست مماشات می‌گفتند امروزه سایر کشورهای غربی و ارباب مماشات نیز با یکی از آثار این سیاست کثیف مواجه شده و در شوک و سردرگمی به سر می‌برند. از یک‌سو به‌خاطر منافع کلان اقتصادی و مفت خریدن نفت و منابع ایران‌زمین حاضر نیستند از استمالت و چشمک و چراغ با رژیم دست بردارند و از سوی دیگر هم توان کنترل این مار وحشی با پیچ و تاب مستمر و ویران‌گری را ندارند و صدمات و مرگ‌آفرینی آن به شهروندان آنها رسیده و آمار تهدیدات تروریستی را در خاک کشورهایشان افزایش داده است. بنابراین دیگر به‌سادگی نمی‌توانند از کنار تهدید رژیم جنگ‌افروز بگذرند و به ماله‌کشی و بی‌توجهی ادامه دهند.

 

در چنین شرایطی است که مقاومت ایران در صف مقدم نبرد با مار بنیادگرایی جهانی وارد شده و راه‌حل واقعی و پیشنهاد همیشگی خود یعنی زدن سر مار در تهران را روی میز جهان گذاشته است. مقاومتی که با بالاترین فدیه‌ها در طول سالیان همواره بیشترین هزینه‌ها را با خون بیش از صدهزار شهید پرداخته است و در برابر طوفان ارتجاع، سپر بلا و موج‌گیر و حافظ امنیت شهروندان منطقه و جهان بوده و در حد توان خود یک لحظه از آگاهی‌بخشی دست نکشیده است.

 

روز ۴ آبان ۱۴۰۲ جلسه‌یی در سنای آمریکا با حضور برخی سناتورها و شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرماندهان سابق نظامی برگزار شد.

خانم مریم رجوی نیز با پیام ویدیویی در این کنفرانس حضور یافت. رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، پیام خود را در یک جمله خلاصه کرد و گفت: «بر ریشه جنگ‌افروزی در منطقه چشم نبندید!» و سپس در چند جمله این «ریشه» را واکاوی و تحلیل کرد:

«یک جنگ بزرگ میان مردم ایران و رژیم حاکم جریان دارد که امتداد آن جنگ را در خاورمیانه می‌بینید. آخوندها برای جلوگیری از سرنگونی به جنگ‌افروزی خارجی نیاز دارند. خامنه‌ای بارها گفته است که اگر در منطقه نجنگیم باید در شهرهای ایران بجنگیم. اگر استبداد دینی بر ایران حاکم نبود، وضعیت در عراق متفاوت بود، سوریه و یمن غرق در جنگ نبودند، لبنان گرفتار محنت طولانی نبود و این همه مانع در مقابل صلح در منطقه وجود نداشت».

 

نگاهی به برخی نکات سخنرانان

تقریباً جوهر اصلی صحبت‌های شخصیت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس نیز در تأیید نقش رژیم آخوندی به‌عنوان «ریشه جنگ‌افروزی در منطقه» بود و هر کدام به زبانی و بیانی همین تأثیر ویرانگر رژیم در خاورمیانه را برجسته کردند.

سناتور باب منندز، در تعریف رژیم آخوندی گفت: «رژیم ایران چیزی نیست جز یک خودکامگی وحشیانه که مایل به ربودن، شکنجه، و قتل غیرنظامیان است تا قدرت خود را حفظ کند» و سناتور شهین نیز صدور بحران برای بقا را از ویژگی‌های رژیم دانست و گفت: «رژیم در ایران فقط به فکر حفظ خود است و به همین دلیل به‌دنبال سرکوب مردم خود و اختلاف افکنی در خارج است. این یک مسأله رایج در کشورهای استبدادی است. این رژیمها با تحریک تروریسم و جنگ در جاهای دیگر، توجه خود را از جنایاتی که علیه مردم خود مرتکب شده‌اند، منحرف می‌کنند».

سفیر سام براون بک با اشاره به نقش تخریبی رژیم جنگ‌افروز در منطقه گفت: «تا زمانی که این آخوندهای حاکم در تهران در قدرت هستند، نه در خاورمیانه به صلح دست خواهید یافت و نه در هیچ کجای نزدیک به آن، این همان نیروی مخرب است». ژنرال وسلی کلارک بر سابقه ۴۰ساله تروریسم رژیم انگشت گذاشت و افزود: «ما امروز در خاورمیانه در یک بحران هستیم و عامل اصلی آن ۴۰ سال تهاجم تروریسم، تجاوز و آرزوی هژمونی منطقه‌یی دیکتاتوری دینی در ایران است». ژنرال جیمز جونز تصریح کرد که: «این رژیم مدت‌هاست که ثبات خاورمیانه را برهم زده و ترور و افراط‌گرایی را به خارج صادر کرده است تا تسلط شکننده‌اش را حفظ کند».

 

البته حاضران در جلسه در حد تعریف و تشریح ریشه بحرانها متوقف نمانده و راههای خلاصی و برون‌رفت از مشکلات را نیز ارائه کردند. آنها با عباراتی هم‌چون «تغییر رژیم در تهران»، «طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی»، برقراری «جمهوری دموکراتیک»، «آزادی و قیام» در ایران، حمایت از رزمندگان «در اشرف سه» و... نشان دادند که طنین راه‌حل مقاومت ایران به‌وضوح به گوش سنای آمریکا و شخصیت‌های سیاسی آنجا رسیده است.

 

در واقع مقاومت ایران، افشاگری درباره نقش رژیم در فتنه‌انگیزی در خاورمیانه را بخشی از رسالت خود برای آزادی مردم ایران دانسته و یک روز از آن کوتاهی نکرده است. انواع و اقسام کنفرانس‌ها، جلسه‌ها، آکسیون‌ها، میز کتاب، نمایشگاه و... که در هفته‌های اخیر، به‌خصوص پس از شروع بحران خاورمیانه در مجلس اعیان انگلستان، سنای ایتالیا، کنفرانس پارلمانی پاریس، کنفرانس برلین، کنفرانس در فرمانداری شهر پسکارای ایتالیا، نمایشگاه کتاب زوریخ، نمایشگاه استراسبورگ و... برگزار شده است همه و همه در راستی همین افشاگریهاست. مقاومت ایران هرگز از این رسالت کوتاه نخواهد آمد و تا «زدن سر مار در تهران» از پای نخواهد نشست.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر