۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

حمله موشکی مجدد به پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق

 حمله موشکی مجدد به پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق

پایگاه «عین الاسد»
پایگاه «عین الاسد»

شامگاه دوشنبه ۸آبان همزمان با جنگ اسراییل و حماس، به‌رغم هشدارها و تهدیدهای آمریکا نسبت به هر گونه تشدید تنش و گسترش دادن جنگ در منطقه، ادامه حملات گروه‌های نیابتی در منطقه به نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه شدت یافته است. بنا به خبرگزاریها حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق خبر داده شده است.

بنا به گزارش العربیه همزمان با رسیدن ستونهای نظامی نیروهای کمکی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا مستقر در عراق و سوریه در چارچوب مأموریت مبارزه با «داعش»، ۴ موشک از مبدأ مناطق نفوذ نیروهای رژیم سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی مسلح در پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی کونیکو سقوط کرد.

شنیده شدن صدای وقوع انفجار ناشی از اصابت این ۴موشک به پایگاه نظامی آمریکا باعث شد که روند ورود ستون نظامی نیروهای کمکی ائتلاف به این پایگاه با وقفه انجام شود.

در همین راستا گروه‌های شبه‌نظامی عراقی در بیانیه‌یی اعلام کردند که با چندین موشک پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور در سوریه را هدف قرار دادند.

در بیانیه شبه‌نظامیان عراقی گفته شده که موشکهای پرتاب شده توسط این گروه‌های نیابتی «مستقیما به اهداف خود اصابت کرده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر