۱۴۰۲ آبان ۱, دوشنبه

هشدار واشنگتن به تهران: آماده‌ایم تا درصورت هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی، پاسخ دهیم

 هشدار واشنگتن به تهران: آماده‌ایم تا درصورت هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی، پاسخ دهیم


آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا

درحالی که جنگ اسرائیل-حماس وارد سومین هفته خود شده، وزرای دفاع و خارجه آمریکا با اشاره به دخیل شدن نیروهای نیابتی ایران در جنگ اسرائیل-حماس، هشدار می‌دهند که درصورت هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در منطقه، واشنگتن به آن پاسخ خواهد داد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این مورد می‌گوید که اخیرا نشانه‌هایی از افزایش قابل توجه حملات بر نیروهای آمریکایی در منطقه دیده شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا باورمند هستند که با کشانده شدن پای نیروهای نیابتی ایران در منطقه خاورمیانه، جنگ اسرائیل-حماس تشدید خواهد شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از آنتونی بلینکن نوشته که تشدید جنگ، چیزی نیست که آمریکا بخواهد، اما اگر بر نیروهای آمریکایی شلیک شود، بلینکن می‌گوید که کشورش آماده پاسخ‌دهی خواهد بود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر این که آمریکا «حق دفاع از خود» را دارد، در این مورد گفته که «آنچه که ما می‌بینیم، چشم‌انداز قابل توجه از افزایش حملات بر نیروها و مردم ما در سراسر منطقه است.»

آمریکا که از حامیان اصلی اسرائیل در منطقه است، درحالی غیرمستقیم به ایران و گروه‌های نیابتی تهران هشدار داده که از زمان آغاز حمله حماس تاکنون، حملات اسرائیل به غزه ادامه داشته است و نیز دست‌کم همه‌روزه با حزب‌الله لبنان تبادل آتش کرده است.

بلینکن که در یکی از برنامه‌های تلویزیون «ان‌بی‌سی» آمریکا حضور یافته بود، با گفتن اینکه «ایران، دشمن اسرائیل است» در این مورد گفت که او انتظار دارد تا حملات نیروهای نبابتی ایران بر نیروهای آمریکایی افزایش یابد.

در سوی دیگر، همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه، تهران نیز هشدار داده که ممکن منطقه از کنترول خارج شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر