۱۴۰۲ مهر ۲۶, چهارشنبه

استرالیا بار دیگر ۱۹ فرد و ۵۷ نهاد ایرانی را تحریم کرد

 استرالیا بار دیگر ۱۹ فرد و ۵۷ نهاد ایرانی را تحریم کرد



استرالیا بار دیگر علیه ۱۹ فرد و ۵۷ نهاد ایرانی تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر اعمال کرد. اتهام آنها شرکت در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران است. این تحریم‌ها پیش از این توسط شورای امنیت سازمان ملل وضع شده بودند.

دولت استرالیا تحریم‌هایی را که پیش از این بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد وضع شده بودند تکرار کرده و اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم‌شده را اکنون در فهرست تحریم‌های مستقل خود قرار داده است. گفته شده که این اقدام هم‌سو با رویکرد اتخاذ شده توسط هم‌پیمانان بین‌المللی استرالیا است.

علاوه بر تحریم مجدد ۱۹ فرد و ۵۷ نهاد ایرانی، این بار سه فرد و ۱۱ نهاد دیگر به دلیل ارتباط با اشخاص یا نهادهای تحریم شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، در فهرست قرار گرفتند.

وزارت خارجه استرالیا با انتشار بیانیه‌ای می‌نویسد، دولت این کشور به طور هدفمند و استراتژیک بر روی اعمال فشار بر رژیم ایران به دلیل عدم اجرای تعهدات بین‌المللی خود، از جمله تعهدات مرتبط با فعالیت هسته‌ای، کار می‌کند.

موشک‌های ایران و ناآرامی در منطقه

وزارت خارجه استرالیا می‌گوید، گسترش تولید موشک‌های بالستیک و کروز ایران تنش‌ها را در منطقه‌ای که هم‌اکنون ناآرام است، افزایش می‌دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ایران باید اقدامات شتاب‌دهنده در برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و به طور کامل به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بماند.

این تعهدات شامل بازگرداندن تمام اقداماتی است که مغایر با مفاد برجام هستند و همچنین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهند، برای راستی‌آزمایی کامل استفاده صلح‌آمیز جمهوری اسلامی از فناوری هسته‌ای اقدامات لازم را انجام دهد. 

در پایان بیانیه تاکید شده است که این تحریم‌ها قرار است تعهد استرالیا به عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و عزم این کشور برای همکاری با هم‌پیمانان بین‌المللی را نشان دهند.

دویچه وله 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر