۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

نامه کمیته کانادایی ایران دموکراتیک درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران

 نامه کمیته کانادایی ایران دموکراتیک درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران

جودی اسگرو، نماینده مجلس از حزب حاکم (لیبرال) و  مایکل کوپر، نماینده مجلس از حزب محافظه کار
جودی اسگرو، نماینده مجلس از حزب حاکم (لیبرال) و مایکل کوپر، نماینده مجلس از حزب محافظه کار


نامه کمیته کانادایی ایران دموکراتیک درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا

بیل بلر، وزیر امنیت عمومی

ما برای تجدید درخواست خود از دولت کانادا به شما می‌نویسیم تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری کنید. سپاه پاسداران بازوی نظامی رژیم استبدادی ایران، بزرگترین حامی تروریسم دولتی است. برای چندین دهه، سپاه پاسداران مسئول تأمین مالی و ارتکاب اقدامات تروریستی از جمله سرنگونی هواپیمای اوکراینی –پرواز PS۷۵۲ بود که منجر به کشته شدن ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ مقیم دائمی کانادا شد. دادگاه عالی انتاریو تشخیص داد که این جنایت شنیع یک اقدام تروریستی عامدانه بوده است. این حقایق، و حمایت مالی و لجستیکی گسترده سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و سراسر جهان، بر فوریت این نامگذاری تأکید می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید، مجلس عوام در سال ۲۰۱۸ طرحی را تصویب کرد که در آن از دولت کانادا خواسته شد تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری کند. این نامگذاری که مدت هاست به تعویق افتاده، علامت روشنی را ارسال می‌کند که کانادا در مبارزه با تروریسم جدی است.

ما متذکر می‌شویم که عدم شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی، به سپاه اجازه داده است تا در کانادا عضوگیری، جمع‌آوری کمک مالی و فعالیت کند و ایرانیان مقیم کانادا را مورد آزار و اذیت و ارعاب قرار دهد. کانادا نباید پناهگاه امنی برای تروریستها باشد.

نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی در راستای منافع امنیت ملی کانادا و گامی در جهت پاسخگو دانستن رژیم وحشی حاکم بر ایران است.

بنابراین ما از دولت کانادا می‌خواهیم که فوراً سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کند.

با احترام،

جودی اسگرو، نماینده مجلس از حزب حاکم (لیبرال)

مایکل کوپر، نماینده مجلس از حزب محافظه کار

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر