۱۳۹۷ شهریور ۲۶, دوشنبه

یک دیپلمات رژیم ایران به‌خاطر طرح بمب‌گذاری در پاریس دستگیر شد - وزیر انرژی آمریکا:‌

یک دیپلمات رژیم ایران به‌خاطر طرح بمب‌گذاری در پاریس دستگیر شد

  - وزیر انرژی آمریکا:‌ 

ریک پری وزیر انرژی آمریکا
ریک پری وزیر انرژی آمریکا
شصت و دومین اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین از روز دوشنبه شروع شد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به این اجلاس که توسط ریک پری وزیر انرژی این کشور قرائت شد برجام را توافقی معیوب دانست و گفت:‌ ما باید تضمین کنیم که... همه مسیرهای (رژیم) تهران به تسلیحات اتمی، به‌طور دائم مسدود شود.
در پیام ترامپ آمده است:‌ آمریکا به‌دنبال توافقی است که به سه موضوع برنامه هسته‌یی رژیم ایران، حمایت از تروریسم و فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم به‌طور کامل بپردازد.

وزیر انرژی آمریکا پس از قرائت پیام دونالد ترامپ در سخنرانی خود درباره دستگیری دیپلمات‌ تروریست حکومت آخوندی اسدالله اسدی به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ مقاومت و دستگیری دو جاسوس رژیم در آمریکا، گفت: « یک دیپلمات (رژیم) ایران در ماه ژوئیه به‌خاطر فراهم‌کردن مواد انفجاری به تروریستهایی که قصد داشتند در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه بمب‌گذاری کنند، دستگیر شد؛ و در آمریکا، وزارت دادگستری ما در ماه گذشته، دو فرد را به‌خاطر جاسوسی به نیابت از (رژیم) ایران دستگیر کرد».
وزیر انرژی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود توافق اتمی با رژیم را توافقی ناقص خواند، و افزود: «ما تحریم‌های کلیدی را مجدداً برقرار می‌کنیم و فقط در پی توافقی هستیم که به‌طور کامل به برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران، فعالیت آن در زمینه تکثیر و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن پاسخ بدهد».

دونالد ترامپ:‌ توافق احمقانه اتمی با رژیم ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی مطبوعاتی گفت:‌
توافقنامه با رژیم ایران چیزی بود که من از اولین روزی که درباره آن شنیدم مخالف آن بودم. من فکر می‌کردم این یک سناریوی ترسناک است. این توافقنامه هرگز نباید منعقد می‌شد. کار رئیس‌جمهور اوباما بود. اما کنگره هم قطعاً همدست بود به‌دلیل این‌که آنها می‌توانستند آن را متوقف کنند. این کار انجام شد. (رژیم ایران) عملاً رفتارش بدتر شد؛ آنها خصمانه‌تر شدند.
ما به آنها ۱۵۰میلیارد دلار دادیم. آنچه برای من احمقانه‌تر به‌نظر می‌آید این است که ما به آنها یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار دلار پول نقد دادیم. آیا کسی می‌داند که یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد یعنی چه؟‌ من هنوز تلاش می‌کنم آن را هضم کنم. آنها این پول را از بانکهایی از سه ایالت عمده خارج کردند چرا که این بانکها به اندازه کافی پول نداشتند بنابراین آنها النهایه از بانکهایی از کشورهای دیگر استفاده کردند تا این پول را به رژیم ایران برسانند. این احمقانه‌ترین توافقنامه بود.
و من گفتم که اگر سر کار بیایم آن را بررسی می‌کنم. من یک وزیر خارجه داشتم که پایان دادن به آن را دوست نداشت. من برای مدتی این بازی را کردم، ای کاش این کار را زودتر می‌کردم. بعد نهایتاً من تصمیم گرفتم که از آن خارج شوم

تأثیر مثبت خروج از برجام روی امنیت جهانی

دونالد ترامپ افزود: من فکر می‌کنم خروج از توافق اتمی یک تأثیر فوق‌العاده مثبت روی امنیت جهانی داشت. به‌دلیل این‌که رژیم ایران دیگر همان کشور قبلی نیست. از روزی که من این کار را کردم آنها طلسم جادویی‌شان را از دست دادند. من به شما خواهم گفت که اگر شما الآن به ایران نگاه کنید. اگر شما به یک روز قبل از ریاست‌جمهوری من برگردید – من نمی‌خواهم بگویم همان روز به قدرت رسیدن – روز قبل از این‌که من رئیس‌جمهور شدم – سؤال این نبود که ایران چقدر بزرگ و قوی است؛ سؤال این بود که کی آنها بر کل خاورمیانه مسلط خواهند شد. و این احتمالاً در ذهن بسیاری افراد اسراییل را شامل می‌شود.
و اگر شما امروز به آنها نگاه کنید، آنها دیگر به مدیترانه نگاه نمی‌کنند. آنها به مکانهایی که قرار بود به‌طور معمول بر آن مسلط شوند. نگاه نمی‌کنند.

رژیم ایران برای بقای خودش تلاش می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رژیم ایران اکنون برای بقای خودش تلاش می‌کند. آنها تظاهراتهایی در همه شهرها دارند. این خیلی بدتر از آن چیزی است که سالهای پیش بود وقتی که رئیس‌جمهور اوباما می‌توانست رژیم ایران را خرد کند زیرا همه آن چیزی که مردمی که تظاهرات می‌کردند نیاز داشتند یک موضعگیری مثبت بود. خب، این تظاهراتها بزرگتر هستند و گسترده‌تر هستند. تظاهراتها در همه جای کشور انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر