امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه طی سخنان امروز خود در جلسه شورای امنیت سازمان با تاکید بر اینکه ایران همچنان به توافق هسته‌ای پایبند است، گفت که «همه امضاکنندگان باید تمام مفاد برجام را رعایت کنند» و با اشاره به اختلاف میان امضاکنندگان برجام افزود«اما همچنان همه ما هدف خاص خود را دنبال می‌کنیم تا اجازه ندهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و بر برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نظارت داشته باشیم.»
رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه تاکید کرد «برجام یک توافق کامل نیست» اما آن را توافقی قاطع در این زمینه برشمرد.
به گفته او «بحران اعتمادی که اینک به وجود آمده ناشی از تحریم‌های آمریکا است. اما ایران هنوز به توافق‌نامه هسته‌ای پایبند است و همه مفاد آن باید توسط تمام امضاکنندگان و نه فتنها آلمان و بریتانیا و فرانسه رعایت شود.»
مکرون اما گفت «آنچه که رییس جمهوری آمریکا مطرح می‌کند و اهدافی که وجود داشته من هم در این زمینه موافقم هرچند در زمینه توافق‌نامه هسته‌ای با او مخالفم، ولی معتقدم باید استراتژی درازمدتی را تدوین کنیم. نمی‌توان با تحریم برخورد کرد و ما باید مبنایی برای مذاکرات جدید داشته باشیم آن هم در چارچوبی باشد که بعد از انقضای برجام مد نظر قرار گیرد.»
رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنان خود به فعالیت موشکی ایران پرداخت و گفت «موضوع موشک‌های بالستیک نیز می‌بایست در این چارچوب و با توجه به صلح در منطقه بررسی شود و استراتژی‌های بین‌المللی در زمینه خطراتی که احتمال به وجود آمدن آنها می‌رود تدوین شود و ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد».
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 26 سپتامبر 2018 در جلسه شورای امنیت که با ریاست او برگزار شد، گفت که واشنگتن تحریم‌های بسیار سختی علیه ایران وضع می‌کند.
ترامپ ایران را مهم‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت که این کشور نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.
به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا ایران پس از برجام هرج و مرج بیشتری در منطقه ایجاد کرد. ایران برای این کار به پول نیاز داشت و برجام این پول را در اختیار آنها قرار داد.
او از استمرار تحریم‌ها علیه ایران و آغاز دور جدیدی از این تحریم‌ها در ماه نوامبر خبر داد و تهدید کرد هر کس با این تحریم‌ها همراهی نکند، با عواقب وخیمی مواجه خواهد شد.
در روزهای گذشته کشورهای اروپایی تلاش کردند سازوکار مالی جدیدی ایجاد کنند که به شرکت‌هایی که خواهان ارتباط با ایران هستند کمک کند از تحریم‌های آمریکا در امان بمانند.