۱۳۹۷ شهریور ۳۰, جمعه

دونالد ترامپ: ریاست جلسه شورای امنیت درباره ایران را به عهده خواهم داشت

دونالد ترامپ: ریاست جلسه شورای امنیت درباره ایران را به عهده خواهم داشت

دونالد ترامپ و نیکی هیلی
دونالد ترامپ و نیکی هیلی
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ریاست جلسه شورای امنیت در هفته آینده در مورد ایران را شخصاً به عهده می‌گیرد.
دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت:‌
«شورای امنیت به ریاست من درباره ایران جلسه تشکیل می‌دهد».


پیش از این برخی رسانه‌های رژیم مدعی شده بودند در جلسه هفته آینده شورای امنیت به ریاست آمریکا به پرونده ایران پرداخته نخواهد شد، دونالد ترامپ با پیام امروز خود به این شایعات پایان داد و اعلام کرد شخصاً ریاست این جلسه را به عهده می‌گیرد.
جلسه شورای امنیت قرار است روز ۴مهرماه برگزار شود.

نیکی هیلی سفیر دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد در اجلاس شورای امنیت به صراحت گفت:‌
رژیم ایران هم‌چنان یک مشکل است و در هر نقطه خطرناکی از جهان اثر انگشت این رژیم وجود دارد، برای همین صحبت در مورد رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن و صحبت در مورد سایر کارهایی که برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه انجام می‌دهد قطعاً از موضوعات شورای امنیت خواهد بود.
نیکی هیلی افزود: هیچ رژیمی به اندازه جمهوری اسلامی منبع بی‌ثباتی نیست.
ما بحث در شورای امنیت در جلسه چهارشنبه را گسترش دادیم و به موضوع تکثیر هسته‌یی هم می‌پردازیم. قطعاً وقتی که ما از تسلیحات کشتار جمعی صحبت می‌کنیم رژیم ایران بخشی از بحثها خواهد بود.

چهل سال است رژیم ایران رفتار غیرقانونی دارد

نیکی هیلی گفت: بیش از چهل سال است که رژیم ایران خارج از قانون رفتار می‌کند و بسیار سخت است که نام یک درگیری در خاورمیانه را بدون اشاره به ردپای ایران ببریم.
وی افزود: رژیم ایران از دیکتاتورهایی حمایت کرده که علیه مردم خودشان از گاز شیمیایی استفاده کرده‌اند. تهران به شبه‌نظامیان موشک می‌دهد، برای شبه‌نظامیان و تروریستهای خارجی پول تأمین می‌کند و علیه منافع و سیاست‌های شورای امنیت فعالیت دارد. در سراسر خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران حاکمیت همسایگان خود را به خطر می‌اندازد. در لبنان، سوریه و یمن به‌طور کامل به حاکمیت آنها بی‌توجه است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود:‌ در ماههای اخیر تجاوزات رژیم ایران افزایش یافته و به‌طور آشکار نیروهای نیابتی با پول، آموزش و تجهیزات تهیه شده از سوی تهران در عراق فعالیت دارند.

رژیم ایران میخواهد فعالیت تروریستی در عراق را گسترش دهد

نیکی هیلی در پایان سخنان خود با اشاره به جزئیات فعالیتهای رژیم ایران در عراق گفت تهران می‌خواهد عراق ضعیف بماند تا فعالیتهای تروریستی خود را در آنجا توسعه بدهد. دخالتهای رژیم ایران نه تنها مانع پیشرفت مردم عراق نیست بلکه مایه درگیری و جنگ بیشتر در آنجاست. همه اعضای شورای امنیت باید نگران باشند.

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران هم‌چنان در صدر حامیان تروریسم است

وزارت‌خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود در مورد تروریسم و کشورهای حامی تروریسم رژیم ایران را در صدر فهرست این کشورها قرار داد.

دفتر مقابله با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌بار

رژیم ایران اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در دنیا باقی مانده است. این کشور فعالیتهای تروریستی و بی‌ثبات کننده خود را از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه تروریستی مستقر در لبنان حزب‌الله هم‌چنان ادامه می‌دهد. ایران مسئول تشدید چندین جنگ و تضعیف دولتهای قانونی و منافع آمریکا در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن می‌باشد.
به‌طور مشخص ایران و حزب‌الله از جنگ سوریه جری‌تر بیرون می‌آید که آنها به‌دنبال این هستند که این تجارب را در سراسر دنیا بکارگیرند.

حمایت قاسم سلیمانی از فرقه‌گرایی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاسم سلیمانی از گروه‌های قومی گوناگون در سراسر خاورمیانه و جنوب آسیا شبه‌نظامیان شیعه را عضوگیری و اعزام کرد تا در دفاع از دیکتاتوری اسد در سوریه بجنگند. رژیم ایران و تروریستهای وابسته و نیروهای نیابتی آن فراتر از خاورمیانه یک تهدید قابل‌توجه ایجاد کردند و حیطه تروریستی تقریباً جهانی را نشان دادند. مشخصاً در ژوئن ۲۰۱۷اف.بی.آی دو عامل مظنون حزب‌الله را در میشیگان و نیویورک دستگیر کرد که ظاهراً مراقبت و جمع‌آوری اطلاعات از جانب این سازمان، از جمله در ایالات متحده، انجام می‌دادند.

ضربه به شبکه پولشویی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان

ایالات متحده همچنین کار کرد تا جریان پول به شبکه‌های تروریستی را با لیست‌گذاری ۳۰سازمان و فرد به‌عنوان سازمانهای تروریست خارجی و یا تروریستهای جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده، قطع کند....
ما افراد کلیدی حزب‌الله را به‌عنوان تروریستهای جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده لیست‌گذاری کردیم چرا که ما با حمایت ایران از تروریسم در سراسر جهان مقابله می‌کردیم.

ارسال نیرو و سلاح برای سوریه و حزب‌الله

روز ۲۵شهریور ۹۷ هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز شنبه ۲۴شهریورماه در پیام اینترنتی خود با اشاره به ماهان ایر و اقدامات تحریمی وزارت خزانه‌داری علیه آن و شرکتهای در ارتباط با ماهان ایر گفت: این اقدام وزارت خزانه‌داری هشداری علیه رژیم ایران می‌باشد وی اقدامات این رژیم در اعزام نیرو و تسلیحات به سوریه برای کمک به بشار اسد را دزدیدن پولهای مردم ایران توصیف کرد.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر