۱۳۹۷ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

حملات بی‌سابقه به خامنه‌ای در جلسه مجلس ارتجاع

حملات بی‌سابقه به خامنه‌ای در جلسه مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع
امروز سه‌شنبه ۱۳شهریور ۹۷ در جلسه علنی مجلس ارتجاع شماری از اعضای مجلس ضمن اعتراف به بحرانها و «ابر چالشها»، شخص خامنه‌ای و سیاستهای او را مسبب این وضعیت و شکست و ناکامیهای نظام دانستند.
آنها از وضعیت معیشتی مردم که هر روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند بترسید که دست خدا از آستین مردم بیرون بیاید و یقه ما را بگیرد.
اعضای مجلس، سلطه ارگانهای نظامی تحت‌امر خامنه‌ای چون سپاه پاسداران بر اقتصاد و فرهنگ کشور را از جمله عوامل این وضعیت بحرانی دانستند و خواستار بازگشت آنها به پادگانها شدند. برخی از اعضای مجلس از باند خامنه‌ای این سخنان را تکرار سخنان دشمنان و کسانی که آن طرف آب هستند قلمداد کردند.
جلسه علنی امروز و حملات کم‌سابقه به شخص خامنه‌ای در شرایطی است که خبرگان ارتجاع امروز (سه‌شنبه ۱۳شهریور) برای ترمیم موقعیت متزلزل و درهم شکسته ولی‌فقیه تشکیل جلسه داده است. آخوند جنتی امروز گفت مشکل ما این است که همه نابسامانیها را به پای خامنه‌ای می‌نویسند.

فراخوان به رفراندوم برای حل مشکلات نظام

غلامرضا حیدری از نمایندگان مجلس ارتجاع سیاستهای ۴دهه حکومت آخوندی از سیاست گروگانگیری و جنگ‌افروزی تا بمب‌سازی اتمی تا «نرمش قهرمانانه» خامنه‌‌ای را زیر سؤال برد و گفت:
«وضعیت معیشتی مردم هر روز، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. نخست وزیران و رؤسای جمهور، رؤسای مجلس و بسیاری دیگر عموماً یا به حصر یا به زندان کشیده شدند. سفارت آمریکا را اشغال کردیم که نقطه آغازینی برای شروع تحریم و جنگ شد، جنگ تحمیلی را حتی بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم تا به جایی رسیدیم که امام در پذیرش قطعنامه فرمودند، «جام‌زهر را می‌نوشم». از بازسازی مناطق جنگی هنوز رها نشده بودیم، فعالیتهای هسته‌یی را شروع کردیم و در این راه آن‌قدر هزینه دادیم تا به نرمش قهرمانانه رسیدیم که حاصل آن پذیرش برجام شد، هنوز جوهر برجام خشک نشده بود، موشک هوا کردیم که بهانه‌ای برای تشدید تنش آفرینها گردید.
....کاهش شدید ارزش پول ملی، افزایش شدید قیمتها، حتی برای مایحتاج اولیه زندگی نشانگر این است که کشور خوب اداره نمی‌شود، مگر ما قیم دنیا هستیم که می‌خواهیم بینی همه را بخاک بمالیم»
حیدری عضو مجلس ارتجاع با اشاره به دوگانگی قدرت در نظام ولایت فقیه خواستار تغییر «ساختار اداره کشور» شد و از خامنه‌ای خواست برای حل مشکلات کشور رفراندوم و همه‌پرسی برگزار کند. وی گفت:
«ساختار اداره کشوربه گونه‌ای است که اختیارات در یک جا و مسئولیت در جای دیگریست، این امر موجب اصطکاک و کاهش شدید بهره‌وری در اداره کشور گردیده است، اگر رئیس‌جمهوری ضعیف، مجلسی ناتوان، از انجام وظیفه نمی‌خواهیم، باید ساختار اداره کشور به‌طور شفاف به‌گونه‌ای دیگر طراحی شود. این‌گونه که پیش می‌رویم تمام نظام اقتصادی، روزبه‌روز مستهلک‌تر و اعتماد عمومی کمتر و کمتر می‌گردد،کاهش اعتماد عمومی به دست‌اندر کاران اداره کشور قطعاً حدی دارد.
خدا نکند که از حد خود تجاوز نماید، که دیگر قابل جبران نباشد، یکی از ارکان نظام، جمهوریت آن هست به گونه‌ای که ارکان دیگر نیز به اتکای آرای عمومی استوار هست، جا دارد برای حل برخی معضلات داخلی و خارجی از مراجعه به آرای عمومی استفاده نماییم»

خفه کردن در استخر کلیت نظام را به خفگی نکشاند

حیدری با توجه به اقدام عناصر باند خامنه‌ای که روحانی را تهدید کرده بودند به سرنوشت رفسنجانی و خفگی در استخر دچار می‌شود گفت: به‌هوش باشیم، به‌هوش باشیم، باندهای مافیایی پشت صحنه مؤسسات مالی، قاچاق کالا، بدهکاران بزرگ مالی، بازار شدیداً آشفته ارز و سکه، خفه کردن در استخر، ناگهان کلیت نظام را به خفگی نکشاند.

مگر می‌شود به نهادهای نظامی و شبه‌نظامی انتقاد کرد!

پروانه سلحشوری نماینده دیگر مجلس ارتجاع، خامنه‌ای و ارگانهای نظامی تحت کنترل او را عامل بحرانها و ابر چالشها دانست و گفت:
امروز در شرایطی به‌سر می‌بریم که از نظر اقتصاد ملی پول ما بی‌ارزشترین واحدهای پول دنیاست، گرانی، رانت، احتکار و فساد بیداد می‌کند. از نظر اجتماعی بیکاری، فقر، فحشا، نبود آزادیهای اجتماعی از جمله بازداشت فعالان مدنی و صنفی به‌طور روزمره دیده می‌شود؛ دانشجویان، وکلا، معلمان، کارگران، فعالان زن، فعالان زیست محیطی در حبس و حصر و ستاره‌دار شدن قرار دارند؛
بی‌احترامی به قانون، عدم اعتماد اجتماعی، خشونت گسترده، بحرانها و آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد هستیم.
ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و تداخل فعالیتهای نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم. حال رئیس‌جمهور بگویند بحران نداریم. جناب رئیس‌جمهور فعلاً با ابر چالشها درگیر هستیم و همه می‌دانند.
با بسته نگه‌داشتن دهان منتقدان اثری از جمهوریت باقی نمانده...
سلحشوری نظارت استصوابی شورای نگهبان را زیر ضرب برد و تمکین روحانی از خامنه‌ای را مورد سرزنش قرار داد و گفت:‌
 دریغ از گوش شنوا ؛ میخواستم رئیس جمهور و دولت را نقد کنم و گلایه های به حق مردم را بیان کنم و نارضایتی جدی مردم را بگویم دیدم ایشان در بین گزینه های نظارت استصوابی بهتر بنظر میرسید و در همین مجلس ایشان به بهانه توصیه های رهبری پاسخهای قانع کننده ای به ملت و نمایندگان ندادند و اینکه میخواستم از امتیازگیری و بده بستانهایی که میگویند برخی نمایندگان انجام میدهند صحبت کنم ....
 اما باز دیدم مگر نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه انتخاب بهتری را داده است؟ و به ناچار مردم ما را انتخاب کرده اند که شاید جای دیگری که حقش نمایندگی بود را گرفته ایم.

می‌خواستم از نهادهای نظامی و شبه‌نظامی و حضور همه‌جانبه آنها در امور کشور انتقاد کنم ولی مگر می‌شود به گروهی که سه‌گانه قدرت ثروت و نیروی نظامی را با هم دارد اعتراض کرد؟
آنقدر دولت آشکار و پنهان وجود دارد که نمیدانی چه کسی مسئول اقتصاد است.
پروانه سلحشوری خامنه‌ای را خطاب قرار داد که برای حل چالشها و بحرانها پا پیش بگذارد و هم‌چون خمینی دستور بازنگری قانون اساسی را بدهد. وی همچنین خواستار آن شد که نهادهای نظامی به پادگانها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد. و مشکل جدی نظارت استصوابی شورای نگهبان حل شود.
علی اکبری عضو دیگر مجلس ارتجاع صدا و سیمای تحت‌امر خامنه‌ای را مورد حمله قرار داد و با کنایه به اظهارات خامنه‌ای که یکی از علل اعتراضات را کمبود پوشک بچه دانسته بود گفت: متأسفانه صدا و سیما پیوسته به‌دنبال بزرگ کردن برخی کمبودها و نارساییهاست، کمبود پوشک بچه، کمبود شیر خشک نوزاد بسترسازی منفی، تخریب دولت در پمپاژ ناامیدی سببی ندارد. لطفاً در کنار مردم و با مردم باشید.

 

این رادیوی مجلس است یا رادیو آن‌ور آب

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به حملات اعضای باند رقیب به دفاع از خامنه‌ای برخاست و با حمله به رئیس مجلس و نمایندگانی که به دفاع از خامنه‌ای برنخاسته بودند گفت: توهینهای عمیقی به نظام شد در اینجا در بعضی موقع کسانی که رادیو مجلس را گوش می‌کنند اشتباه می‌کنند که این رادیو مجلس هست یا رادیو آنور آب است. اینها چیه ما در مجلس داریم. در این مجلس به این نظام توهین شد رئیس مجلس شورای اسلامی یکبار دفاع نکرد این چه مجلسی‌ست؟ چرا هر کس تریبون بازه هر چی از دهنش می‌آید به این نظام میگه؟ چرا دفاع نمی‌کنید؟
ساداتی‌نژاد عضو دیگر مجلس نیز گفت: کسایی دارند در نطق‌شون حرفهای نامرتبط می‌زنند حرفهای ضد انقلاب می‌زنند و حرفهایی می‌زنند که این برای نظام و انقلاب درست نیست.

اعتراف به اقتصاد بحران‌زده و وضعیت وخیم معیشتی مردم

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس برخی اعضای مجلس به گوشه‌هایی از اقتصاد بحران‌زده و وضعیت وخیم معیشتی مردم اعتراف کردند که در زیر بخشهایی از آن از نظرتان می‌گذرد:
محسن بیگلری:‌
جناب آقای دکتر روحانی توصیه می‌کنم خودت و تیم اقتصادی‌ات از اتاق‌تان بیرون بیائید و کمی به‌صورت ناشناس به میان مردم بروید از میوه فروشی و خواروبارفروشی خرید کنید قیمتها بسیار سرسام‌آور است هر چند که شاید سر از قیمتها در نیاورید چون سیر از گرسنه خبر ندارد.
باید ما هم بگوئیم آی دولتیها که با آمار غیرواقعی خود را دلخوش کرده اید؛ کارگر و کارمند و پیر و جوان در تورم ۶۰درصد و ۷۰درصد دارند می‌سپارند جان. تکانی بخورید از شعار و مصاحبه و سخنرانی دست بردارید خنده‌دار است که میلیاردها دلار ارز مملکت یعنی بیت المال را به‌صورت کاملاً غیرقانونی دست کسانی دادید که هیچ کنترلی بر آنها ندارید و آنها هم با سوداگری دارند خون مردم را در شیشه می‌کنند. آقای روحانی من نمی‌دانم شما چگونه شبها سر بر بالین می‌گذارید وقتی که پنج میلیون بیکار داریم و اکثراً تحصیلکرده هستند و محتاج نان شب. چگونه خوابتان می‌برد از این‌که نیازهای اساسی مردم مثل گوشت و مرغ و خشکبار و میوه بیش از ۷۰درصد افزایش قیمت داشته‌اند. آقای روحانی تا به کی نمی‌خواهید فکری بکنید؟ آیا خبر قیمت امروز ارز را دارید؟ بالای ۱۳هزار تومان، آیا قیمت سکه را می‌دانید حدود ۵میلیون تومان؟ بخدا قسم درنگ بیش از این جایز نیست مردم دارند از سختی جان می‌سپارند محض رضای خدا خودت و تیم اقتصادی تون کاری بکنید داره مملکت و مردم نابود می‌شوند.

مردم زیر فشار تورم و افزایش لجام گسیخته قیمت له می شوند

صدیف بدری عضو مجلس ارتجاع:
(آقای روحانی) عملکرد اقتصادی ضعیف و غیرقابل دفاع دولت... موجی از سرخوردگی و ناامیدی را نه تنها در میان منتقدان جنابعالی بلکه در میان طرفداران دولت نیز ایجاد کرده است. تورم افسارگسیخته و جهش تصاعدی و کنترل نشده قیمتها علاوه بر فشار مضاعفی که بر طبقه پایین و اقشار ضعیف جامعه وارد کرده طبقه متوسط جامعه را مستاصل کرده آقای رئیس‌جمهور بفرمائید مسئول اینهمه بی‌تدبیری و رواج ناامیدی در جامعه کیست؟ چه کسی پاسخگوی این حجم سو مدیریت و بی‌برنامگی در بخشهای مختلف کشور و اجرای عدالت است؟ در حالیکه دولت جنابعالی سال ششم خود را طی می‌کند عموم مردم دستاوردی جز پروژه شکست خورده برجام ندارند و تحرکی هم از سوی دولت و همفکران‌تان دیده نمی‌شود؛ مردم واقعاً در زیر فشار تورم و افزایش لجام گسیخته قیمت تمام اقلام له می‌شوند.

رانت پتروشیمی

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت به وجود رانت پتروشیمی مانند رانت سکه اذعان کرد و گفت:
پتروشیمی محصولات خودش را در بورس عرضه میکنه دلالان مطلع در کمترین زمان محصولات را می‌خرند و دقیقاً تکرار ماجرای خرید دههاهزار سکه و بعد هم با قیمت بسیار بالاتر به کارخانه‌هایی که نیاز دارند می‌فروشند کارخانه‌ها ناگزیر هستند یا توان خرید نداشته باشند یا جنس را بالا ببرند در نتیجه تورم افزایش پیدا میکنه مردم توان خرید ندارند کارگرها اخراج می‌شوند...

گسترش حاشیه نشینی

حسین علی شهریاری ‌:
آیا در جریان هستید که مردم هیچ درآمدی ندارند؟ آیا در جریان هستید که آب شرب مردم هم دچار اشکال جدی شده؟ آیا اطلاع دارید که مردم سرزمین را ترک و در حال پیوستن به حاشیه نشینی می‌باشند جناب آقای رئیس حاضرید آقای دکتر رئیس‌جمهور برای چند ساعتی در سیستان زندگی کنید؟ جناب آقای رئیس‌جمهور این مردم چه جرمی مرتکب شدند که بایستی این همه مجازات شوند؟

مسائل روزمره اجتماعی به موضوعات امنیتی تبدیل شده است

غلامرضا شرفی:
مردم آبادان اروند کنار... بیش از ۱۷سال است از آب شرب سالم بی‌بهره بوده و آب کثیف و آلوده بیماریهای گوناگون را در دیارشان فراگیر کرده است.
مردم مظلومی که از آلودگی هوا به ندرت قادرند آسمان آبی را مشاهده کنند مردمی که دریا دارند ولی قوانین من در آوردی شغل سخت ماهیگیری را برایشان سخت‌تر کرده است، مردمی که روزگاری بزرگترین تولیدکننده خرمای باکیفیت در منطقه بوده‌اند اما امروز حق آبه آنان دزدیده می‌شود و در برابر چشمانشان شاهد از بین رفتن نخلستانهای خرمایشان هستند...
... نام فرمانداری ویژه و مناطق آزاد تجاری را یدک می‌کشیم اما کارگر شهرداری ما از این‌که حقوق ناچیزش چند ماه به چند ماه عقب می‌افتد باید خودسوزی کند و کسی هم کک اش گزیده نمی‌شود...
اما آنچه که به جایی نرسیده است فریاد است، برای مصاحبه‌یی گوینده یا خبرنگاری کلمه‌ای زیاد یا پس و پیش می‌کند همه رصد می‌کنند و تذکر می‌دهند ولی چطور ممکن است ۱۷سال بی‌آبی کم‌آبی آب متعفن را کسی رصد نکند و یقه گیر مسئولی نشود چرا کسی دردش نمی‌آید؟
ثمره ۴میلیون و ۳۰۰هزار نخل از بین رفت حالا مسئولان بیائید و به گردن خدا بیندازید که خشکسالی شده است حق آبه کارون و بهمن شیر را دزدیدید و خودتان را به کوری زدید تا بیشتر و بیشتر دزدیده شود بعد بگوئید خشکسالی، چطور شد طرح آبرسانی غدیر را که ۱۲سال وعده دروغش را می‌دادید ولی پشت گوش می‌انداختید به‌سر عت دست به کار آن شدید بله مردم آمدند و بی‌کفایتی شما را فریاد زدند دروغگویان فریبکار سازمان آب و برق خوزستان یقه گیر شدند برای بدبختی مردم در این مدت طولانی کسی حتی یک پس گردنی هم خورد؟..
از خدا بترسید و بترسید که دست خدا از آستین مردم آبادان بیرون بیاید و یقه گیر شما شود چرا در این اوضاع و احوال کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزید؟..و باز هشدار می‌دهم مسائل روزمره اجتماعی سایر مناطق کشور در این شهرستان به‌دلیل ناکارآمدی مدیران به‌سادگی به موضوعات امنیتی تغییر رویکرد می‌دهد...

 

دهها هزار میلیارد تومان رانت در اقتصاد ایران

علی‌اکبر کریمی: ‌
بعد از گذشت چند ماه نه جناب جهانگیری و نه هیچکس دیگر در دولت مسئولیت این تصمیمات که مثل انفجار بمبی بزرگ در اقتصاد ایران بود را نمی‌پذیرند رشد بیش از سه برابری نقدینگی از سال ۹۲ تا کنون و افزایش شدید نرخ ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی در پی اعلام سیاستهای ارزی دولت نتیجه‌ای جز ایجاد تورم افسار گسیخته و کاهش شدید قدرت خرید مردم و فقیرتر شدن حقوق بگیران و اقشار ضعیف و نصف شدن سفره آنان نداشته است و از طرف دیگر این سیاست‌ها باعث ایجاد دهها هزار میلیارد تومان رانت در صحنه اقتصادی کشور شده که تمام آن از جیب مردم محروم به جیب سرمایه‌داران و رانت‌خواران منتقل شده است. سیاستهای ارزی و تجاری دولت در طی چند ماه گذشته منشأ بزرگترین رانت و فساد در تاریخ ایران بوده است و متأسفأنه به‌رغم اعلام سیاستهای جدید ارزی و تجاری هنوز آثار سو رانت و فساد این سیاست‌ها ادامه دارد...

 

مردم ایران به تنگ آمده‌اند

هاجر چنارانی عضو مجلس ارتجاع که سالیان در همه جنایات این رژیم شریک بوده است از ترس عواقب خشم مردم ایران به دلجویی از آنان پرداخت و گفت:
ایران جنگ‌زده نیست، طاعون زده نیست، سیل‌زده نیست، زلزله‌زده نیست، ورشکسته نیست، اختلاس زده نیست، بلکه خیانت‌زده است،
...
ایران از رفتار و کردار خیلی از مسئولان نابخرد جمهوری اسلامی ایران به تنگ آمده است....
به‌خاطر تمام مشکلات اقتصادی که نتیجه بی‌تدبیری مدیران جمهوری اسلامی ایران بود از همه ملت ایران معذرت خواهی می‌کنم....
...
۴۰سال از انقلاب می‌گذرد. خواهشا اندکی فکر کنیم زمان آن نرسیده‌ اندکی به مشکلات مردم، به سفرهای خالی مردم، به دغدغه‌های مردم، به بحرانهایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همه باهم فکر کنیم...
...
هر روز هر شبکه‌ای را که باز می‌کنیم این اخبار احتکار هزاران خودرو، احتکار ۶هزار میلیارد تومن آهن، احتکار میلیاردها تومن دارو، احتکار لوازم خانگی، احتکار پوشاک بچه، کشف چند انبار کاغذ، احتکار آهن و میل گرد، کشف دومین محموله پوشک میلیاردی، احتکار خودرو، احتکار روغن خوراکی، کشف هزاران بسته پوشاک، احتکار برنج به چه مقدار، خودرو سازان، قطعات را با دلار ۳۲۰۰تومن دپو کردند، انبارهایشان پر کردند حالا این خودرو سازان قرار است با دلار ۱۰هزار تومنی اینها را در بازار بفروشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر