۱۳۹۷ شهریور ۱۹, دوشنبه

اگر اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند نیروی نظامی به سوریه می‌فرستیم - هشدار دولت آلمان:‌

اگر اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند نیروی نظامی به سوریه می‌فرستیم  - هشدار دولت آلمان:‌

 در همین رابطه

استفاده از سلاح شیمیایی به ادلب بی پاسخ نخواهد ماند - وزیر دفاع فرانسه:

استیفن سیبرت سخنگوی دولت آلمان
استیفن سیبرت سخنگوی دولت آلمان
دولت آلمان روز دوشنبه ۱۹شهریور به بشار اسد هشدار داد اگر از سلاح شیمیایی علیه مردم ادلب استفاده کند آلمان نیروی نظامی به سوریه می‌فرستد تا در پاسخ نظامی به آن همراه با ائتلاف بین‌المللی وارد عمل شود

خبرگزاری رویتر ۱۰سپتامبر۲۰۱۸ـ ۱۹شهریور۹۷
یک سخنگوی دولت المان گفت آلمان در حال مذاکره با متحدان خود در مورد احتمال اعزام نیروی نظامی به سوریه است تا اگر دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در ادلب استفاده کند دست به این کار بزند
استیفن سیبرت Steffen Seibert سخنگوی دولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت«ما با شرکای آمریکایی و اروپایی در حال مذاکره در مورد این وضعیت هستیم
روزنامه بیلد آلمان پیش از این گزارش کرد وزارت دفاع به رهبری محافظه‌کاران گزینه‌های احتمالی برای پیوستن به نیروهای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی را در هر اقدام نظامی آینده مورد بررسی قرار داده است

رژیم اسد در تدارک استفاده از تسلیحات شیمیایی
جیم جفری مشاور جدید آمریکا برای سوریه روز پنجشنبه ۱۵شهریور از وجود اسناد زیادی که نشان می‌دهد تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه آماده می‌شوند تا در شمال غرب سوریه در ادلب بکار گرفته شوند، خبر داد.
وی که در ۲۶مرداد به‌عنوان مشاور ویژه مایک پمپئو وزیرخارجه معرفی شد تا گفتگوها حول یک گذار سیاسی در این کشور را نظارت کند با اطمینان گفت ما همه دلایل را داریم که این هشدارها را بدهیم.
جفری در اولین مصاحبه‌اش بعد از انتصاب در این منصب به خبرنگاران گفت هر گونه حمله از نظر ما اشکال دارد چون اوضاع را به‌طور غیرمسئولانه‌یی وخیم‌تر می‌کند. وی افزود اسناد زیادی حاکیست که تسلیحات شیمیایی در حال آماده شدن هستند.
وی وضعیت ادلب را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت ترکیه تلاش دارد از یک حمله تمام‌عیار دولت سوریه اجتناب شود و همچنین اضافه کرد اسد هیچ آینده‌یی به‌عنوان حاکم سوریه ندارد اما این دست واشنگتن نیست که از شر او خلاص شود و با مسکو برای یک گذار سیاسی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار دونالد ترامپ در مورد حمله به ادلب سوریه و وقوع فاجعه انسانی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به حمله به استان ادلب سوریه و وقوع فاجعه انسانی هشدار داد.
خبرگزاری رویتر - ۱۳شهریور۹۷:
واشنگتن ـ ‌رویتر ـ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به بشار اسد رئیس‌جمهور رژیم سوریه و متحدانش رژیم ایران و روسیه هشدار داد که غیرمسئولانه به استان در درست رزمندگان ادلب، حمله نکنند. وی هشدار داد صدها هزار تن از مردم ممکن است کشته شوند.
ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: «روسیه و رژیم ایران با شرکت در این فاجعه انسانی عملاً یک اشتباه فاحش انسان‌دوستانه مرتکب می‌شوند. صدها هزار مردم ممکن است کشته شوند. نگذارید این اتفاق بیفتد!».

هشدار مایک پمپئو

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، ۹شهریور ۹۷، تصمیم روسیه برای همراهی با ارتش بشار اسد در حمله به پایگاه مهم شورشیان در استان ادلب را مورد انتقاد قرار داد.
آمریکا هشدار داد که حمله احتمالی نظامیان رژیم اسد به ادلب که آخرین پایگاه مهم شورشیان محسوب می‌گردد، باعث تشدید کشمکش‌ها در سوریه خواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا، در حساب توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده آمریکا به این [حمله احتمالی] به‌عنوان عاملی برای تشدید کشمکشی می‌نگرد که بدون آن هم خطرناک است».

تدارک حمله به استان ادلب با حدود ۳میلیون سکنه، هشدار ملل متحد

مایک پومپئو از سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هم که "از حمله سوریه و روسیه" به ادلب دفاع می‌کند انتقاد کرد. لاوروف گفته بود که «دولت سوریه حق دارد "تروریست‌ها" را از ادلب بیرون براند». وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز حضور مخالفان مسلح در ادلب را "غده چرکینی" نامیده بود که باید "جراحی شود".
محافل نزدیک به رژیم اسد گفتند، ارتش بشار اسد در حال تدارک حمله به استان ادلب است. بنا‌به‌ گفته نماینده یکی از گروه‌های متحد بشار اسد، قرار است حملات نظامی نخست بر بخش‌های جنوبی و غربی ادلب متمرکز شود.
دولت بشار اسد هفته‌هاست که تهدید می‌کند به ادلب حمله خواهد کرد. این منطقه که در شمال غربی سوریه واقع شده هم‌اکنون دارای نزدیک به سه میلیون نفر سکنه است که نیمی از آنان از مناطق جنگ‌زده دیگر سوریه مجبور به کوچ به این استان شده‌اند.
احتمال می‌رود که درگیریها در این منطقه بسیار سنگین باشد، چرا که امکان عقب‌نشینی به سایر مناطق سوریه وجود نداد. در این راستا سازمان ملل ‌متحد پیشاپیش برای نجات جان غیرنظامیان فراخوان داده است، مدیر عملیات انسان‌دوستانه سازمان ملل گفت احتمالاً استان ادلب سوریه شاهد بدترین سناریو از زمان آغاز جنگ در سوریه خواهد بود.
دبیرکل ملل ‌متحد آنتونیو گوترز نیز نسبت به آماده‌سازی بشار اسد برای حمله شیمیایی به استان ادلب هشدار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر