۱۳۹۷ شهریور ۱۴, چهارشنبه

پاسخ فوری و متناسب به ‌استفاده از سلاح شیمیایی - هشدار کاخ سفید:

کاخ سفیدهشدار کاخ سفید: پاسخ فوری و متناسب به ‌استفاده از سلاح شیمیایی

کاخ سفید
دولت آمریکا، بار دیگر به رژیم اسد نسبت به استفاده از سلاح های شیمیایی در ادلب هشدار داد و گفت در صورت حمله آمریکا و متحدان آن «پاسخی فوری و متناسب» خواهند داد. سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی گفت میلیونها غیرنظامی ساکن در استان ادلب سوریه در معرض حمله قریب‌الوقوع رژیم اسد با پشتیبانی روسیه و رژیم ایران قرار دارند.

دولت ایالات متحده، سه‌شنبه ۱۳شهریور۹۷در بیانیه‌یی گفت، واشنگتن اوضاع ادلب سوریه را از نزدیک دنبال می‌کند، آمریکا بار دیگر به دولت بشار اسد درباره استفاده از سلاح های شیمیایی هشدار داد.

میلیونها غیرنظامی در معرض حمله قریب الوقوع
سارا سندرز با صدور بیانیه‌یی گفت که میلیون ها غیرنظامی ساکن در استان ادلب در معرض حمله قریب‌الوقوع رژیم بشار اسد با پشتیبانی روسیه و رژیم ایران هستند.
این بیانیه، که در وب سایت رسمی کاخ سفید منتشر شده است، به هشدار رئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ اشاره می‌کند که گفته بود، چنین حمله‌ای اوضاع را بدتر از آنچه که هست خواهد کرد.
سندرز اضافه کرد، موضع قاطع ما این است که اگر بشار اسد تصمیم بگیرد بار دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده کند، آمریکا و متحدان آن «پاسخی فوری و متناسب» خواهند داد.

هشدار دونالد ترامپ به رژیم ایران و بشار اسد
ترامپ پیشتر به رژیمهای دمشق و تهران و همچنین مسکو هشدار داده بود که در صورت انجام حمله بی‌محابا به ادلب، اشتباه انسانی بزرگی خواهد بود، در این حمله شاید صدها هزار نفر قربانی شوند.
بیانیه کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و هم‌پیمانان آن برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک پایدار برای جنگ سوریه تلاش خواهند کرد.
استان ادلب با حدود ۳میلیون سکنه، در ۳۰۰کیلومتری شمال دمشق واقع شده است، این استان بعد از حملات وحشیانه رژیم بشار اسد با پشتیبانی رژیم ایران به مناطق دیگر تحت کنترل اپوزیسیون و اعمال سیاست کوچ اجباری به مسکن حدود یک و نیم میلیون آواره سوری شد، به‌علاوه این استان منطقه امنی برای اپوزیسیون و گروه‌های شورشیان ضد رژیم اسد است.
جنگ هفت‌ساله سوریه تا کنون حدود نیم میلیون نفر کشته شده‌اند این جنگ همچنین حدود دوازده میلیون آواره بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر