۱۳۹۳ بهمن ۹, پنجشنبه

ریشه جنایات پاریس در کجاست!بزرگترین رژیم تروریستی جهان كدام است

ریشه جنایات پاریس در کجاست!

حسن بیورانی - در پی اقدامات تروریستی چند روز گذشته در پاریس کشور فرانسه دچار شوکی همراه با ترس از تکرار مجدد آن شد . حمله به دفتر روزنامه و ترور چند روزنامه نگار این حمله تروریستی را از حملات تروریستی دیگر متمایز کرد چون این حمله ای به آزادی بیان بود ، آزادی بیان از اصول و پایه های حکومت های دموکراتیک است و تنها کسانی دست به چنین اقداماتی میزنند که با آزادی بیان و در کل با دموکراسی دشمن هستند .


با شناسائی و سپس کشته شدن تروریست ها در حمله پلیس، دست داشتن افراط گرایان مذهبی در این حملات ثابت شد ، افراط گرایان مذهبی اساسا با هرنوع آزادی بیانی مخالف هستند چون آزادی بیان به منتقدان آنان فرصت می دهد که نقاط ضعف آنان را بیان کنند . از زمان آغاز شروع جنگ داخلی سوریه و پیوستن چند هزار نفر از اتباع کشورهای اروپایی به گروههای تندرو اسلامی همچون داعش ترس از بازگشت این افراد به اروپا و انجام اقدامات تروریستی به وجود آمد و با اقدامات تروریستی چند روز گذشته ترس از تاثیر منفی داعش بر افراط گرایان در اروپا و انجام اقدامات خودسر نیز به وجود آمده است . در دنیای امروز که به سبب وجود وسایل ارتباطی به دهکده جهانی معروف است هر گونه رویدادی چه خوشایند و چه ناخوشایند بر افکار عمومی دنیا تاثیر می گذارد و تاثیر جنگ داخلی سوریه بر افکار عمومی جهانی کاملا مشخص است . جنگ داخلی سوریه که به یک جنگ فرقه ای تبدیل شده است افراط گرایان مذهبی را امیدوار کرده است تا با استفاده از این فرصت بتوانند حکومتی مذهبی بر اساس تفسیر خود از اسلام برپا کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ جنایتی رویگردان نیستند و حملات تروریستی در فرانسه نوعی هشدار به کشورهای غربی است که از ادامه حملات به گروه تروریستی داعش خودداری کنند ، همچنین افراط گرایان مذهبی امیدوار بودند که حملات آنان منجرب به واکنش تند سیاستمداران فرانسه بر ضد اسلام و مسلمانان شود و به این شیوه بتوانند مسلمانان را نسبت به غرب بدبین کنند و تعداد زیادتری از جوانان را جذب گروهای خود کنند اما واکنش هوشیارانه مقامات فرانسوی و تمایز قائل شدن بین تروریست ها و مسلمانان این نقشه افراط گرایان را با شکست مواجه کرد .
برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید این مسائل را ریشه یابی کرد و با از بین بردن عوامل و ریشه های ترور (در این مقاله منظور ترور از سوی گروهای مذهبی است ) از تکرار چنین حوادث دلخراشی جلوگیری کرد . ریشه یابی این اقدامات کار چندان سختی نیست ولی برخورد قاطعانه با آنان مسئله ای است که خودداری کشورهای غربی از اینکار جای تاسف است ، متاسفانه بعضی از کشورهای اروپایی به دلایل اقتصادی و سیاسی در بعضی موارد چشمان خود را بسته و از برخورد با عوامل اصلی ترورها خودداری کرده اند . بزرگترین رژیم تروریستی جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران بارها در خاک اروپا اقدام به ترور مخالفان خود کرده که در بعضی موارد همچون ترور دکتر قاسملو رهبر حزب دموکرات کردستان


 قاتل وی یعنی صحرارودی 


از بیمارستان به ایران انتقال یافت !!! هر چند در بعضی موارد با عاملین ترور برخورد شده اما به طور جدی با ریشه و عامل ترور(جمهوری اسلامی ایران ) برخورد نشده است همانند ترور دکتر شرفکندی دبیر کل حزب دموکرات کردستان در کشور آلمان . 



 خمینی  با فتوای قتل سلمان رشدی 

آشکارا دشمنی خود با آزادی بیان و دموکراسی را اعلام کرد اما متاسفانه عدم برخورد قاطعانه با رژیم جمهوری اسلامی ایران دست این رژیم را برای انجام ترور مخالفان خود در سطع جهانی باز گذشته است . نمونه دیگر یک رژیم تروریستی که عدم برخورد قاطع با آن عواقب بدی را برای کشورهای غربی به همراه داشت رژیم تروریستی طالبان افغانستان بود که سال ها چشم پوشی کشورهای غربی بر جنایات این رژیم در افغانستان این فرصت را به آن رژیم داد تا بتواند حمله تروریستی یانزده سپتامبر به آمریکا را برنامه ریزی کند و به یک خطر و تهدید بین المللی تبدیل شود . گروه تروریستی داعش که هم اکنون مناطق ویسعی در خاک سوریه و عراق را در اختیار دارد یک رژیم تروریستی برپا کرده است و به یک خطر بین المللی تبدیل شده است که ادامه جنگ داخلی سوریه فرصت رشد این گروه را فراهم کرد .
همانطور که گفته شد در دنیای امروز که یک دهکده جهانی است هر اتفاقی فورا بر سایر مناطق جهان اثر می گذارد و کشورهای غربی باید برای حفظ ثبات و امنیت خود فراتر از مرزهای خود با تروریست ها مقابله کنند ، اگر در چند دهه گذشته قاطعانه با رژیم تروریستی جمهوری اسلامی ایران مقابله می کردنند و از گروهای آزادی خواه و دموکرات ایران حمایت می کردنند اکنون بسیاری از گروه ها و رژیم های تروریستی در خاورمیانه و سایر نقاط جهان وجود نداشتند ، رژیم جمهوری اسلامی ایران که یک حکومت اسلامی بر اساس مذهب تشیع است با اقدامات مداخله جویانه خود در سایر کشورهای اسلامی باعث ایجاد حساسیت میان مسلمانان اهل تسنن و رشد گروهای تندرو سنی مذهب شده است ، اگر ایران از حکومت دیکتاتوری بشار اسد حمایت نمی کرد سوریه در جنگ داخلی نمی سوخت و گروه تروریستی داعش متولد نمی شد ، کشورهای غربی باید به طور قاطعانه با حکومت ها و گروهای تروریستی در سطع جهان مقابله کنند در غیر این صورت افراط گرایان در خاک اروپا هم دست به ترور و جنایت خواهند زد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر